Ever 17 ~ the out of infinity ~

22 ápr

Hát, mit is mondjak… Az Ever 17 volt az első igazi visual novel, amit játszottam. Igazi alatt most az értem, hogy nem doujin vagy valami netről ingyen letölthető minigame, hanem egy rendes, boltban is kapható játék (bár arról fogalmam sincs, hogy Magyarországon mennyire kapható, de ha lesz egy kis ténylegesen fölös pénzem, tuti beszerzem…)

Előszöris a történet (csak röviden összefoglalva, mert igazából majdnem minden, amit mondani lehet spoiler):

Két főhősünk van:

1. Kuranari Takeshi – 20 éves, épp megérkezik a LeMU nevet viselő tenger alatti vidámparkba (még a szigeten van), de már a bejáratnál elszakad a barátaitól, úgyhogy elindul megkeresni őket.

2. A Kölyök (angolul Kid, japánul Shounen) – a korát nem tudni, a nevét nem tudni… Egyszer csak a LeMU (tenger alatti rész) egyik padján ébred fel. Amnéziás…

A játék eleinte gyakran váltogat Takeshi és a Kölyök között, majd egy bizonyos ponton mi döntjük el, hogy kivel akarunk lenni.

A Kölyök, miután felébred a padon, találkozik az egyik LeMU-nak dolgozó lánnyal, You-val. A Kölyök nem emlékszik semmire a múltjából, csak azt tudja, hogy várt valakira. You eldönti, hogy a srácot valószínűleg felültették, ezért elcibálja magával a vidámpark különböző látványosságaihoz.

Takeshi elindul megkeresni a barátait a LeMU már víz alatti részeiben, de előtte még át kell esnie egy “nyomáskülönbség-kiegyenlítésen” (vagy hogy mondjam), mert a LeMU belsejében nagyobb a nyomás, mint a felszínen. Ezt egy erre kialakított teremben végzik. Míg a folyamat lezajlik, a LeMU egyik munkatársa adatokat közöl a LeMU-ról. Takeshi itt találkozik egy Yagami Coco nevű kislánnyal, és Pipi nevű kutyájával.

A Kölyök és You egyszercsak elszakadnak egymástól, amikor a Kölyök meglát egy lányt a tömegben. Utána rohan, mivel ismerősnek tűnt neki. Meg is találja, de még mielőtt beszélhetne vele a lány eltűnik a tömegben.

Takeshi keresi a barátait, de sehol sem találja őket. A LeMU egyik tanukinak öltözött munkatársától próbál segítséget kérni, de a tanuki ehelyett inkább leüti, majd elrohan. ^^’

A Kölyök céltalanul mászkál a folyosón, amikor egy női hang behívja egy szobába. A szoba a női öltöző, és még mielőtt feleszmélne, hirtelen már a Kölyök viseli a tanuki jelmezt. Nehzen jár benne, szédeleg a folyosón. Az egyik bolt előtt összefut Takeshi-vel, aki megvádolja, hogy leütötte őt. A Kölyök rosszul lesz, és elájul. You hirtelen ott terem, és Takeshi segítségével elviszi a Kölyköt a gyengélkedőre.

Takeshi, miután megbizonyosodott, hogy a Kölyök rendben lesz, elindul tovább keresni a barátait. Belép egy liftbe, amiben egy fiatal nő van, aki nagyon rideg vele. Hirtelen a lift megtorpan, a villany kialszik, és midnenütt szirénák hallatszanak.

A LeMU szerkezete megsérült, a falak megrepedtek, és mindenütt tenger víz ömlik befelé. A legtöbb látogató szerencsésen kimenekült, de egy kis csapat bent ragatt a LeMU belsejében. Az első szintet (ami legközelebb van a felszínhez) teljesen elárasztotta a víz, így nincs esélyük kijutni. Két dolgot tehetnek: vagy próbálnak más kiutat keresni, vagy várnak, amíg nem jön segítség.

Na, innentől kezdődik az igazi történet, amit már teljességében mi alakítunk, ezért nem mondok el belőle semmit ^^ Helyette jöjjön még egy karakter és seiyuu lista, mert igen, ehhez a játékhoz van gyönyörűséges japán hang:

Takeshi és a Kölyök hangja ha jól tudom ua.: Hoshi Sichiro

You (Shitaya Noriko): A LeMU fiatal alkalmazottja, de csak a szünidőben dolgozik itt. 19 éves, és első éves egyetemista. Mindig vidám, energikus.

Coco (Mochizuki Hisayo): Fiatal még You-nál is energikusabb és vidámabb lány, akinek eléggé alternatív elképzelés van egy két dologról ^^’ Mindig vele van kutyája, Pipi.

Sora (Kasahara Hiroko): Szintén a LeMU alkalmazottja, 24 éves, mérnök asszisztens, ő rendelkezik a legtöbb ismerettel a LeMU-ról.

Tsugumi (Asakawa Yuu): Titokzatos fiatal nő, nem az a barátkozós típus. Vele találkozik Takeshi a liftben.

Sara (Ueda Kana): Fiatal diáklány, aki ugyan abba az iskolába járt, mint You, ennek köszönhetően ismerik egymást, és jóbarátok is emellett. Alapvetően vidám, és szereti a ninjákat, és You-t Nakkyu-senpainak szólítja.

Uhhh… már ennyit írtam, és még a felét se mondtam el igazából a játékról ^^’ De többet nem is szeretnék, mert az iszonytos spoiler lenne…. ráadásul ha nekikezdek, az életben nem hagyom abba az írást ^^’

A játék nagyon komplex, minden döntés számít. Összesen 11 féle vége van a játéknak. Minden szereplőhöz tartozik egy jó és egy rossz vég (általában…), de a végek közül csak egyetlen egy az igazi. Ezt akkor érhetjük el, ha már az összes jó véget végigjátszottuk. A “nem igazi” végeknél kiírja a játék, hogy “You’re just in the infinity loop”. A zene és a grafika egyszerűen csodálatos. A történet komplexitása pedig lenyűgöző. A seiyuuk is remek munkát végeztek.

Őszintén megmondom, napokig megállás nélkül játszottam ezt a játékot, amíg meg nem lett az összes CG, és meg nem csináltam az összes véget 🙂 Persze az ember egy kicsit családott a végén, hogy “jajj istenkém, már mindent végig játszottam, most mi lesz velem!?” 😀 De hát ez van, ha jó játékkal játszik az ember ^^

Akik már ismerik a játékot, és tetszett is nekik, gondolom epekedve várják már, hogy a Hirameki készítsen már végre angol fordítást vagy a Never 7 ~ the end of infinity ~  vagy a Remember 11 ~ the age og infinity ~-ből, melyek ugyanabban a viládgban játszódnak, mint az Ever17. Hát erre sajnos esélyünk még évekig nem nem lesz ^^’ Bár laglább most már az bizonyos, hogy a japán cég, a KID, ami ezen remekműveket gyártja, nem ment csődbe, mint ahogy azt decemberben nyilatkozták. Vagyis igazából csődbe bent, de megvásárolta egy másik cég, szóval yay ^^ Most már csak az kéne, hogy a Hirameki eladása menjen fel, és legyen pénzük megvenni a licenszet. 🙂

Reklámok

9 hozzászólás to “Ever 17 ~ the out of infinity ~”

  1. Kenny29 szeptember 4, 2007 - 9:02 du. #

    hamár ráakadtam eme blog eme bejegyzésére, akor egy kis vélemény erről: jó. de komolyan. nagyonjó.tetszik a történet, jók a rajzok, és még nemis rövid. ezt spec egy olyan novellnek tartom, ami ha kapható lenne egerbe, akkor megvenném. remélem h a never 7, és a remember 11 is le lesz majd fordítva angolra, és esetleg kapható lesz majd boltba is. ja, meg lenne egy kérdésem egy másik KID-es játékról. ez spec az Ai Yori Aoshi lenne. nemtudna valaki hozzá esetleg egy végigjátszást? (tudom,tudom.. de én végigjátszással szeretem olvasni a történetet.. valahogy mindig bad ending nélkül szeretnék végigolvasni mindent. habár lehet h ez azért van, mert az első ilyen “játék” az a Kana -Little Sister volt, ami anno elég mély benyomást tett rám..) nade eltértem egy picit a tárgytól.. szóval ha valaki tudna egy végigjátszást az Ai Yori Aoshihoz, vagy csak le tudná írni h kinek az endingjéhez miket kell választani, azt megköszönném.

  2. Sunyi Nyufi szeptember 5, 2007 - 5:28 du. #

    Az Ai Yori Aoshi-hoz én úgy láttam, hogy nincs évigjátszás, mintha ilyesmi lett volna a Hirameki fórumán, de csak felületesen olvastam végig. Mondjuk nekem a játék sincs meg, szal ebben nem nagyon tudok segíteni ^^’

    Amúgy alapvetően elsőre én is végijátszással szoktam végigvinni, és csak utána, ha van időm, csinálom meg a rossz végeket.

    A Never 7 és Remember 11 játékokat pedig én is várom, mondjuk nekem megvannak japánul, csak a fordító progit még nem sikerült Vista alatt rá tenni, mondjuk nagyon nem is foglalkoztam vele eddig sajnos ^^’

  3. Kenny29 szeptember 5, 2007 - 6:22 du. #

    h értve fordíóprogi? nekem xp van, esetleg azalatt meg lehet vhogy oldani?

  4. Sunyi Nyufi szeptember 5, 2007 - 10:12 du. #

    Itt egy link, mindent leírnak, amit tudnék mondani 🙂
    AoiAnime japán progi segédlet

  5. Kenny29 szeptember 6, 2007 - 2:16 du. #

    köszi. és japánul honnan tudnám megszerezni? meg ha már a megszerzésről jut eszembe, h a wind – a breath of heart -ot honnan tudnám beszerezni?

  6. Sunyi Nyufi szeptember 6, 2007 - 3:26 du. #

    Torrent… de amúgy itt a blogban a letöltés résznél kitérek ám a játékokra is 🙂

  7. Kenny29 szeptember 11, 2007 - 9:24 du. #

    ehm, nemtaláltam :S mondjuk valszeg csak bénázok, de akkorse.. na mindegy, szétnézek még azért.. ja, meg még egy kérdés: tudnál néhány jó visual novellt mondani? (lehetőleg olyat amibe nincs rpg meg miegymás)

  8. Sunyi Nyufi szeptember 11, 2007 - 11:40 du. #

    Hát, amit én játszottam, és nem kifejezetten hentai játék, azokról itt van szó… esetleg még jó a World to revers-Hallucinate is… De ott van még persze a Tsukihime is, amit sajnos még mindig nem játszotta végig :S Meg a Planetarian… amúgy itt egy lista azokról, amikhez van valamennyi fordítás, doujin művek… És itt egy nem túl aktuális lista arról, hogy mihez készül épp fordítás.

  9. PolarFox november 26, 2007 - 11:54 du. #

    A világ legjobb játéka, lehet, hogy hogy elfogult vagyok, de mikor még mit sem sejtő kisfiú voltam, végigjátszottam az ever 17-et, a történet annyira megfogott, hogy hetekig csak ez járt a fejemben, sajnáltam, hogy egyszer véget ér. Örülök, hogy rátaláltam erre a leírásra 🙂

Vélemény, hozzászólás?

