Castle Fantasia 2.

17 jún

Először is leszögezem, hogy a játék első részéhez nem volt szerencsém, és valószínűleg nem is lesz, mert tuti nincs meg angolul, ráadásul iszonyat régi is ^^

Nos hát a Wikipédia szerint ez egy tactial rpg, eroge meg dating sim… Az angol patch-t hozzá meg a Visualnews oldalról szedtem, szal tulképpen döntse el mindenki magának, hogy ez milyen játék 😀

Az alaptörténet: Két ország, Injell és Rushiaran hadban állnak egymással. Injell vezetői elhatározták, hogy létrehoznak egy nagy sereget, amit 7 különböző részre osztanak, és mindegyik részt egy “szent lovag” vezet majd a csatában. Ezeknek a csapatoknak a vezetői:

Ducis: akinek a nevét eléggé érdekesen mondják, mintha tüsszentenének, így lesz “düszissz” 😀 Ő egy igazi lovag, igaz nem a legjobb taktikus, de jó az igazságérzete, főhősünk védelmezőjének tekinthető.

Seria: Lovaghölgy, aki szintén az egyik ilyen egységet vezete, és aki nem különösebben jön ki jól a főhősünkkel.

Gurou: Még egy lovag, főhősünk legjobb barátja, és egyben Seria szerelmese is, és hát eléggé papucs a csávó ^^’

Ciruela: Fiatal lány, aki fülig szerelmes a főhősbe, és akit szintén szent lovagnak neveznek ki.

És végül főhősünk:

Hewie: Igaz, hogy szent lovag, és egy sereg vezetője, de igazából nagyon nincs kedvére a háború. Igaz, hogy éles elme és jó harcos, de nem szívesen végez olyan munkákat, ami nehéznek tűnik. A 7. szent lovag alakulatot vezeti.

Hewie-n keresztül bepillantást nyerhetünk a 7. szent lovag alakulat életébe, meg hát a háborúba, bár eléggé sok esetben szinte el lehet felejteni, hogy máshol az emberek meghalnak a csatákban ^^’ Hewie csapatának először két fontos tagja van, Aria és Hannah.

Aria egy fiatal hölgy, aki nagyon komolyan veszi a katonalétet, szigorú és okos, folyamatosan a különböző stratégiákról szóló könyveket bújja. Ő az, aki az egész csapatra felügyel, és folyton Hewie-val veszekszik, hogy végezze már végre rendesen a munkáját. Persze nem csak Hewie képes felidegesíteni, hanem mindenki más is, főleg azok akik a háború kellős közepén úgy viselkednek, mint az elkényeztetett gyerekek. Ja, és Aria vérbeli tsundere 😀 Asszem ezekután egyértelmű, hogy ő a kedvenc karakterem 😀 Csatákban is remek hasznát vesszük, eléggé erős karakter, magas a támadása és a védelme, az Ougi-ja (special attack) is kifejezetten jó 🙂

Hannah még Aria-nál is fiatalabb, szeret enni, játszani, és baromira nem érdekli a háború, vagy annak a kimenetele. Ami igazán érdekli az Ducis-sama, ugyanis ő a Ducis-sama fanclub elnőke 😀 Remekül főz, mindig vidám, de ha valami nem úgy alakul, ahogy azt tervezi, akkor beveti a “yadda, yadda, yadda, yaddaaaaaaaaa!!!” attackját, ami eléggé fájdalmas a fülnek 😀 Őt a csatákban alapvetően védelemre használtam, mert erőssége a varázslás, és azzal jól lehet növelni a többiek védelmét ill gyógyítani őket. Ougi-ja lenyűgöző! Ez az attack ugyanis abból áll, hogy egy 3 négyzet széles sávban Hannah csirkéket idéz meg, akik végigrohannak az ellenfélen XD

Később csatlakozik a csapathoz Tia, aki hát mondjuk úgy, kicsit lassú, meg kicsit hülye is 😀 Ő még Hannah-nál is gyerekesebb, de csak azért, mert az IQ-ja eléggé alacsony ^^’ Ennek ellenére a csatákban kifejezetten jó, sokat tud sebezni a csatabárdjával, de nem mozog valami gyorsan. Ougi-ja a Tia Bommber, ami azt jelenti, hogy felugrik, és ráesik az ellenfélre 😀

Somia nem kifejezetten a 7. szent lovag alakulat tagja, de egy ideig együtt dolgoznak. A legtöbben félnek tőle, mivel híres orgyilkos családban született.

A későbbiek során még csatlakozik hozzánk Cecil is, aki egy boszorkány, napszemüveget visel, és iszonyatosan sznob ^^’ De a csatákban remek varázslatokkal gyakja a népet, ráadásul fel tudja tunningolni a többiek támadását is ^^ A történet közepefelé egy Renoir nevű lány is belép a képbe, aki megpróbál ráakaszkodni Hewie-ra, és folyton Hewie-pyonnak hívja XD Csatákban ő mozog a leggyorsabban, Ougi-ja nagyon jó, viszont alapből nem a legerősebb a támadása, a védelme meg igen gyatra. Nálam a csaták 90%-ában ő az egyetlen karakter, aki kinyiffan.

Sok bonyodalom után Ciruela is csatlakozik az alakulathoz, Aria nagy örömére, aki azt hiszi, hogy végre lesz még egy épeszű rajta kívül a csapatban, de hamar rá kell jönnie, hogy Ciruela nem viselkedik normálisan Hewie közelében, ráadásul iszonyatosan féltékeny mindenkire (főleg Renoir-ra), aki közel meg az imádott Hewie-samához ^^’

No igen… érdekes egy csapat 😀 A történet 60%-ában szinte fel se tűnik, hogy háború van, mert mindenki csak poénkodik. A csapat tagjai vagy épp Aria-t idegesítik azzal, hogy nem akarnak semmit csinálni, vagy éppen Hewie-t próbálják meggyőzni, hogy menjen velük játszani 😀 A párbeszédek iszonyatosan viccesek, Aria eléggé sokszor megveri Hewie-t XD De persze nem csak Aria-nak vannak vicces reakciói ^^

A csaták jók, és aranyosak, bár szerintem túl könnyen megnyerhetők… Vagy csak nekem volt iszonyat könnyű megcsinálni mindet ^^’

A történetnek 8 féle vége van, amik hát… van ami eléggé különbözik a másiktól, és van, ami nem. Én magam eléggé randomnak találtam azt, hogy Hewie végül kit választ…. Végülis alapvetően azt választja, akivel lefeküdt a történet során, de előtte meg utána se mutat túláradó érzelmeket az adott hölgy iránt. A sex jeleneteket persze itt is gyorsan átugrottam, mert amellett hogy cenzúrázottak és bénák ezek az egyetlen részei a játéknak, amihez van narráció Hewie részéről E/1-ben, és ez igazából idegesített kicsit ^^’ No meg ha szexjelenetet akarok, akkor játszom olyan játékot, ami erre fókuszál 😛 😀

A játékkal azonban vannak nagy problémák is…

1. számú probléma: A játék, ha hanggal játszuk (amit legalább először érdemes megtenni, mert remekek a seiyuu-k), akkor akadozik. Mármint úgy értem, hogy lefagy, és akkor újra kell indítani. Állítólag segít, ha Windows 98 kompatibilis módban játszol, de nekem ez csak azt érte el, hogy a mentett állásokat sem tudtam behozni 😦 De ha leveszi az ember az összes hangot, akkor megy szépen a játék…

2. számú probléma: a mentés. A játék ugyanis nem ott menti le az állást, ahol éppen tartasz, hanem egy save point-nál, ami általában a történet egyes fejezeteinek kezdete. De azért legalább van autosave, ami igen hasznos 🙂

Összességében a fagyások ellenére megéri játszani a játékot, mert nagyon poén 🙂 Ahogy elérjük az újabb és újabb endingeket, jobban megismerjük a történetet, hogy mi hogyan is történt, és hogy mi van az egész hátterében. Bár én magam még nem vittem végig az összes endinget, de azért eddig a legjobban Aria endingje tetszett ^^

Reklámok

14 hozzászólás to “Castle Fantasia 2.”

  1. Manitu június 19, 2007 - 7:00 du. #

    Jók ezek a játékleírások. Bár nem hiszem, hogy valaha is kipróbálnám őket, nem nagyon van időm rá… bár egyet-kettőt már letöltöttem, de az installig még nem jutottam 🙂

    Viszont érdekelne, hogy mennyi idő egyet ilyen szinten kipörgetni?

  2. sunyinyufi június 19, 2007 - 7:24 du. #

    Az eléggé változó, hogy mennyi idő alatt lehet elérni egy befejezést… A Castle Fantasia-nál sokáig tartott, mert folyton befagyott, meg eléggé sokat kellett csatázni… De ha jól emléxem két nap alatt értem el Aria endigjéhez úgy, hogy közben tanultam is 🙂

    Anno az Ever 17-et (ami szerintem még mindig a legjobb visual novel ^^) kb másfél hét alatt vittem végig teljesen, az összes endinggel. De tegyük hozzá, hogy nem sokat aludtam, és tavaszi szünet volt 😀

    De a doujin játékokat, mint pl a Narcissu és a Hallucinate, hamar végig lehet vinni, csak pár óra játék… Bár a Narcissu-t sem egyből vittem végig, mert egyszerűen nem lett volna hozzá lelkierőm ^^’

    Amúgy az én taktikám az, hogy ha ráérek, akkor először végigviszem úgy, ahogy ténylegesen én cselekednék az adott szituációkban (ez az esetek 90%-ában vmilyen bad endinghez vezet :D), aztán keresek egy walkthrough-t a játékhoz, és megcsinálom úgy 🙂

  3. Manitu június 19, 2007 - 8:21 du. #

    Na ja, School Daysben is egyből az egyik bad endet fogtam ki. Mondjuk direkt arra is mentem 😀

    A Narciussu rövid? Az pont megvan, akkor este lehet belekezdek.
    Nem annak jött ki mostanában egy folytatása?

  4. sunyinyufi június 19, 2007 - 8:28 du. #

    School Days nálam valamiért nem akar működni, csak a bal felsős sarokban volt kép :S

    Hát mihez képest rövid… Az Ever 17-mél sokkal rövidebb 😀 Amúgy jaja, van annak második része, bár az nem folytatás, hanem inkább az előtörténete az egésznek ^^ Elvileg nyár végére meglesz annak is az angol fordítása, mert az eddig csak a demóhoz van 🙂

  5. Manitu június 19, 2007 - 8:41 du. #

    School Dayshez állítsd át a területi beállításokat japánra, csak úgy megy. Meg mindenképpen patcheld, mert iszonyat bugos anélkül.

  6. sunyinyufi június 19, 2007 - 8:46 du. #

    Majd vizsgák után megpróbálkozom vele mégegyszer… úgyis csak akkor lesz rá időm ^^

  7. TIM június 19, 2007 - 11:07 du. #

    Hela!

    Ajánlom figyelmedbe a Red Shift című VN-t. Ez is egy rövidebb doujin alkotás, de a meglepetés a végén garantált. Visual News-en rátalálsz.

    És ha már itt vagyunk: Planetarian. Ezt Kinetic Novelnek hívják (nincs váladztásod), de nagyon jó, ennek is érdekes lesz a vége, denem lövöm le. Nem hosszú ez sem.

    Ja, és egy korábbi játékleírásodban megtévesztő lehet az összehasonlítás, miszerint:
    “Nos ez egy régi játék, és hát a legtöbb helyen a “H-game” kategóriába sorolják, mint ahogy a Tsuikihime-t és a Fate/Stay Nigh-ot is, de szerintem aki azért tölti le mert, hogy “jajj, H-game!!!” az eléggé csalódni fog benne…”
    A fentebb amlített 2 TYPE-MOON játékban sem az eron van a hangsúly, nem az a lényeg benne. Bár a Tsukihimében több a szex, az F/sn-ben pl alig van a terjedelmét tekintve.

    Mindenesetre ajánlom a Tsukihimét és a Fate/stay nightot is, bár ez utóbbinak még csak az első történeti szála van lefordítva. Ugyanazon a világon, amit kidolgozottság és átgondoltság jellemez, játszódik mind2.

  8. sunyinyufi június 19, 2007 - 11:21 du. #

    Épp azért említettem a Tsukihime-t és az F/S-t, mert én azokat se sorolom igazából H-game kategóriába, mert nálam a H-game inkább a Sagara Family, X-change meg társait jelenti 🙂

    Amúgy Planeterian letöltve, de még nem volt rá időm, Tsukihime detto, ráadásul most töltöttem le a Never 7-et, meg elvileg töltődik a Remember 11 is (mindkettő az Ever 17 világában játszódik). Ezekere majd megpróbálom ráaplikálni valahogy a fordító programot… Meg a Touka Gettan-hoz is hozzá kéne tenni azt a progit… Amúgy meg F/S-ből szerintem megvárom, amíg megcsinálják a teljes fordítást hozzá (csak még 1-2 év lol :D).

    Jah, és még ma töltöttem le egy havertól a Crescendo-t is……….. Tele vagyok játékokkal, amikre nincs időm…. Nyári szünetet akarok!!!!! ^^’

  9. TIM június 20, 2007 - 7:42 de. #

    Hm, a Crescendo eengem is érdekelne. Egyszer le is töltöttem, de szar az alaplapom, és minden nagyobb letöltés hibás lesz. x_x
    AGTH-ban meg nem igazán bízom. amit az alkot abból ha valaki képes kitalálni, hogy mi is történik valójában.. na az ügyes.
    F/sn-t szerintem nyugodtan elkezdheted. Linelárisan követik egymást a szálak, a 2. csak akkor válik elérhetővé, ha az elsőt már végigvitted, ugyanígy a 3. csak a 2. után.
    Ja, és a Wind plusdisk(?) vagy nem tom, ott hogy hívják, szal az extra lemezt is fordítják elméletileg NNL-ék.
    A fordítóprogik helyett én inkább azt választottam, hogy megtanulok japánul. xD
    Ha jól emléxem, a profilban azt írtad, budapesti vagy. Ha érdekel téged is, akkor szólj, és adok infókat.
    Red Shiftre talán akad időd, azt egy nap alatt asszem lazán végig lehet olvasni. Nekem az volt az első, és volt olyan jó, hogy elkezdtem érdeklődni a téma iránt. 😉

  10. sunyinyufi június 20, 2007 - 9:47 de. #

    Én a fordításhoz konkrétan Atlas-t használok, egész jó kis program 🙂
    F/S-be meg akkor kezdek bele, ha előtte végigvittem a Tsukihime-t 😀

    Wind plusdisk engem igazán nem érdekel, mert abban a minisztori ugye abszolút hentai az audiodrama-kat meg úgyse forsítják le 🙂

    Japánul én is tanulnék, ha lenne rá időm, és nem éppen angol felsőfokra készülnék 😀
    Amúgy minden infót szívesen fogadok a sening1@hotmail.com email és msn címre ^^

    Red Shift-be majd belenézek akkor talán két vizsga között 🙂

  11. Prof. William december 11, 2007 - 12:54 de. #

    Somiával lehet kavarni a játékben? Vagy csak dísznek van?

  12. Sunyi Nyufi december 11, 2007 - 1:02 de. #

    Mindenkivel össze lehet jönni, kivéve Seria-t és azt a csajt, aki Ducis felesége lesz (nem jut eszembe a neve). Meg az elején van egy fogadós lányzó, aki szerelmes a főhősbe, de vele sem jöhetünk össze, mert ő csak epizód szereplő, és csak arra jó, hogy Ciruela tök részegen lehányja 😀

  13. Prof. William december 12, 2007 - 6:45 du. #

    Ez mennyire az eleje? Én a 8 fejezetben vagyok de Ciru még nem is csatlakozot… Most támadtuk be folyamatosan üvöltve az ellent. 🙂

  14. Sunyi Nyufi december 12, 2007 - 8:22 du. #

    Fogalmam sincs, hogy a fogadós leányzó mennyire az elején van…. én úgy emlékeztem, mintha az elején lenne, de lehet, hogy nem, annyira már nem tudom… Az tuti, hogy mikor Ciruela csatlakozik, akkor már Renoir is benen van a csapatban 🙂

Vélemény, hozzászólás?

