Anime Stars 4. – Kaze no Jidai

20 Júl

kazenojidai

Magáról az újságról nem szándékozom írni, mert szerintem hozza az eddigi színvonalat, és azok a részek, amik érdekelnek még mindig jók, amik nem hát azok meg nem érdekelnek 😀 Persze azért még a jó részekbe is bele tudnék kötni, pl hogy a Yazawa Ai-ról szóló cikkben milyen meggondolásból tettek az “Adatok” részbe egy képet Nakashima Mika-ról… Mondjuk szeretem azt a képet, nem arról van szó, csak kicsit rosszul veszi ki magát a dolog, és Yazawa Ai azért annyira nem szép, mint Mika szerintem 😀

Nade szóval amiről beszélni szeretnék az nem más, mint az újság mangamelléklete. Az első részben is volt valami original art, asszem rózsákról meg forradalomról, annyira nem fogott meg… Most elolvashatjuk a Kaze no Jidai (A szelek kora) manga első két fejezetét.

Hmmm mit is mondjak először róla… nagyon szép 🙂 De komolyan, az art igen tetszetős, legalábbis nekem bejön. A karakterek szépek, aranyosak, a chibik meg iszonyatosan édesek ^^

Csak hogy ennyi ugye sajnos nem elég egy jó mangához ^^’ A történet, ami egy számítógépes játékra alapul nem lenne rossz, bár így az első két fejezetből nem lehet megtudni szinte semmit a világról, amiben vannak. De ezt elnézem azért, mert a főszereplő, Seiyra édesen szerencsétlenkedik ^^ A párbeszédek néhol esetlenek kicsit, de ez is megbocsátható, mert a legtöbb manga kicsit nehezen indul és hozzá kell szokni a mangát készítők stílusához 🙂

Ami viszont baromira irritált az a panelozás… Először is el kéne dönteni, hogy akkor most eredeti vagy nyugati olvasás legyen. Én úgy vettem ki, hogy ez a nyugati olvasás felé hajaz (magyarán balról jobbra), de akkor könyörgöm, a panelba ne tegyük bele úgy a szöveget, hogy annak jobbról balra olvasva legyen értelme! Persze ott voltak a nyilak, amik segítettek kicsit, de jobban örültem volna, ha inkább összefügőbb és rendszerezettebbek a panelek, akkor nyilak sem kellenek…

A másik, amit nem értek, hogy egy oldallal az első fejezet vége előtt miért szúrtak közbe egy Star Trek mangát? O_o Persze ez nem konkrétan a manga készítők hibája, csak nem igazán értem a dolgot… vagy ez csak nálam van elszúrva? Igazából gondoltam arra, hogy csak nálam van elszúrva, mert gimiben is mindig én kaptam ki a selejtes könyveket, amikből hiányzott egy oldal, vagy már a nyomdában összeragadtak, vagy rosszul volt összefűzve meg ilyenek ^^’ Amúgy a Star Trek manga… hát olyan Star Trekes volt ^^’ Akármennyire is szeretném támogatni a magyar mangapiacot, ezt nem fogom megvenni, de hát nem vok ST rajongó, szal… ^^’

Összességében a Kaze no Jidai-ban rejlenek lehetőségek, csak kicsit bele kell rázódniuk a készítőknek a dologba szerintem 🙂 Bár én könnyen beszélek, életemben nem rajzoltam mangát azon egyszerű okból kifolyólag, hogy nem tudok rajzolni 😀 Viszont a sztorivezetésbe beleköthetek, mert abba konyítok kicsit hehe ^^ Szóval jobb lett volna kicsit többet megtudni a játék világról, amiben játszódik a sztori, mert így az az olvasó, aki nem ismerős az rpg játékok világában baromira nem fogja érteni a dolgot, és lehet, hogy még az L.V. 5 kifejezésről se fogja tudni, hogy mi ^^’ Véleményem szerint valami olyasmi megoldást kéne itt alkalmazni, mint amit a Master of Epic animében, ahol ugye van egy kis bevezető rész, ami leírja a világot, és még közbeékelve is vannak magyarázatok a különböző special attackokról meg ilyenekről 🙂 Pl nem csak annyit írhattak volna, hogy Maiyros megfigyelőt jelent, hanem mondjuk röviden leírni, hogy mi is maga a megfigyelő… Ennek ellenére szép meg minden, szal csak így (vagy kicsit jobban) tovább ^^

Reklámok

15 hozzászólás to “Anime Stars 4. – Kaze no Jidai”

  1. black87 július 20, 2007 - 8:59 du. #

    elfelejtetted megemlíteni, hogy magyarok rajzolják 😛

  2. black87 július 20, 2007 - 9:04 du. #

    bár utólag egyértelmüvé vált, hogy hatalmas sületlenség az előző kommentem. >.>

  3. Sunyi Nyufi július 20, 2007 - 9:04 du. #

    Valóban nem, mert gondoltam, hogy ez egyértelmű, főleg mivel oda is van írva a képen, meg mondtam is, hogy original art 😛
    Utólagos megjegyzés: Nem baj, ez egy olyan blog, ahol nyugodtan lehet olyan kommentet hagyni, aminek abszolút semmi értelme ^^

  4. black87 július 20, 2007 - 9:58 du. #

    az original art az előző számra utalt, és nem nagyítottam ki a képet. viszont google barátom rámutatott a mangazin fórumra, ahol egyből szemet szúrt, hogy ezt bizony itt lelkes hazafiak készítik.

    anonymous /r/ moar scans!

  5. Sunyi Nyufi július 20, 2007 - 10:21 du. #

    Nesze neked moar scan 😛 tessék megvenni az újságot 😛 😀

  6. black87 július 20, 2007 - 11:39 du. #

    kár, hogy olyan hülyén vannak elrendezve a panelek.
    hát nem tudom hol lehet Debrecen környékén beszerezni, rendelni lehet nemde??

  7. Sunyi Nyufi július 21, 2007 - 1:34 de. #

    Persze, rendelni bármikor lehet az Animebolt oldaláról 🙂 Mondjuk én magam előfizető vagyok ^^

  8. Siza július 22, 2007 - 3:24 du. #

    Szia!

    A Star Trek sztori azért van beszúrva a Kaze no Jidai közepére mert – ahogy azt Pet-net közölte az újság elei bevezetőben is – így, mindkettőt könnyű kiszedni azoknak, akik majd később gyűjteni szeretnék a mangát.

  9. shearer július 22, 2007 - 7:56 du. #

    Nos, közben kiderült, hogy jól átb@szták az Animestars-t. A rajzolóról kiderült, hogy nem is rajzoló. Ez az egész egy ténylegesen megjelent manwha, csak az illető úgy adta el az AS-nek, hogy ez a saját műve…. -__-

  10. black87 július 22, 2007 - 8:03 du. #

    O_O bakker

  11. Sunyi Nyufi július 22, 2007 - 9:33 du. #

    Siza: Oh, értem… asszem ezentúl fogok bevezetőt olvasni 😀 Most is elolvasnám, csak nagyimnál hagytam az újságot ^^’

    shearer: Uhhh, ez durva… Pedig már reménykedtem, hogy sok hibája ellenére a magyarok alkottak valami szépet 😦

  12. Ayame július 22, 2009 - 12:46 du. #

    hát szégyen szemre be vallom nektek én ismerem azt a fiút aki azt állította, hogy ezt ő rajzolta… úgyanis Balu az én volt barátom, aki ezért a munkáért hagyott ott engem……

  13. black87 július 22, 2009 - 4:27 du. #

    Ez már-már nekrofília 😀

    – Amúgy üdvözlöm 20 éves önmagam.
    – Helló, 22 éves jövőképem!

  14. cottoneyedjosie július 22, 2009 - 6:17 du. #

    De gyagya vagy te black 😀 Egyébként nem tudom asse hogy kerülhetett bele a ússágba, hát ottan virít egy nem is kicsit nem magyar szövegecske, arról mit hittek? (a scannelt panelon is látszik.)

Vélemény, hozzászólás?

