Hitohira vége – összefoglalás

16 aug

Sajnálatos módon ennek az animének a blogolásával is elakadtam, mert úgy tűnik, cseppet túlvállaltam magam ilyen téren ^^’ Lehet, hogy már tényleg be kéne szerezni egy társ-bloggert, de mind1 😀

A lényeg, hogy ez a sorozat végetért, és azért gondoltam, hogy adok egy kis összefoglalást róla.

A történet igazából nem túlságosan fordulatdús, az egész anime elsősorban azt dolgozza fel, hogyan válik az önbizalomhiányos Mugi-ból egy kevéssel magabiztosabb és életképesebb lány. Mégis azért ezt egészen szépen mutatják be.

Kezdődött ugye ott az egész, hogy Nono szinte kényszerítette szegény Mugi-t, hogy lépjen be a Drama Research Society-be, aminek ő volt az elnöke. Nono-nak elsősorban ezért szúrta ki Mugi-t, mert csodálatos hangja van, amikor épp nem lámpalázas ^^’ Nono hangja pedig ugyebár egyre jobban tönkrement. Később azonban már nem csak Mugi hangja volt a lényeg, hanem Nono megpróbált változtatni a lányon, amennyire csak tudott. Még akkor is, ha veszekednie kellett vele, ha keménynek kellett lennie, és még attól sem rettent vissza, hogy megutáltatja magát Mugi-val, mert ha így történik, akkor már úgysem vesződik vele majd többet.

Nono és Mugi kapcsolata egyre szorosabbá válik, ahogy Mugi egyre nyitottabb lesz a világ felé. Az első előadáson is átesik, ahol nagynehezen képes kinyögni a szövegét. Kayo-chan ettől annyira meghatódik, hogy el is sírja magát 🙂 Aztán persze jön a nagy megmérettetés, a színdarab, amit maga Nono írt, és aminek a főszereplője Mugi. A Hitohira színpadraállítása azonban nem könnyű, ráadásul a darab közepén elmegy Nono hangja, és nem tud többet megszólalni. A Drama Research Society veszít a Drama Club-bal szemben, és felbomlanak. A tagok azonban cseppet sem bánják a dolgot (mint kiderül, úgyis feloszlottak volna), hiszen mindent beleadtak.

Csakhogy Mugi megpróbáltatásai itt még nem érnek véget. Amellett, hogy kicsit mintha eltávoldna Nono-tól, egy igen nagy csapás éri, mikor kiderül, hogy Kayo külföldre megy fényképészetet tanulni. Mugi-t ez iszonyatos sokként éri. Ekkor döbben rá, hogy mennyire fontos számára Kayo, és hogy mennyi mindenben támaszkodott rá. Nem is igazán tudja elképzelni az életét nélküle. Mindez azonban csak most tűnik fel neki, mikor már majdnem elveszíti, és ekkor döbben rá arra is, hogy tulajdonképpen ő soha nem tett semmit a barátnőjéért. Egy kis idő, és egy Nono-val való beszélgetés után azonban Mugi képes lesz mosollyal az arcán elbúcsúztatni a barátnőjét. Megint egy kicsit erősebb lesz, és így az is át tudja vészelni, hogy Nono és a többiek elballagnak. Bár meggyőződésem, hogy közte és Nono között örök barátság szövődött. Hiszen Nono ezekkel a szavakkal köszön el tőle:

“That’s what I call subtext ^^”

Persze azért a többi szereplő személyiségébe és kapcsolatába is bepillantást nyerhetünk. A második legfontosabb történet talán Mirei és Nono barátsága, és kapcsoaltuk viszontagságai. Ha felületesen szemléli az ember a dolgot, akkor azt hiheti, hogy a vitájuk oka csupán az, hogy mindketten iszonyatosan makacsak ^^’ De persze az anime során kiderül, hogy Nono pont azért ragaszkodik a színészethez, mert az Mirei mutatta meg neki, ezzel kizökkentvén őt magányos és szürke életéből. Igazából köztük az egyetlen nézeteltérés az volt, hogy Mirei Nono egészségét előbbre tartotta mindennél, míg Nono ezzel nem volt így. Aztán a konfliktus feloldódik, az álom végetért, és ők újra nagyon közeli barátok lesznek 🙂

Karakterek közül még említésre méltó Chitose, aki valóban, szívvel lélekkel szereti Katsuragi-senpai-t. A ballagás után (vagy előtt? már nem emléxem pontosan) meg is mondja neki. Persze Katsuragi válasza előre látható volt “Mást szeretek.” Ezt még Chitose is tudta, de ennek ellenére ki kellett mondania, mit érez, hogy ezután végleg le tudja majd zárni magában a dolgot idővel.

Véleményem szerint Katsuragi szerelme Nono iránt teljesen egyoldalú. Bár valószínűleg Nono tisztában van a dologgal. Ennek ellenére nem igazán tudom elképzelni, hogy barátságon kívül más is lehetne köztük. Ugyanez vonatkozik egyelőre a KaixMugi párosításra. Kai érzései egyértelműek, és Mugi számára Kai fontos barát, de egyelőre ennél nem több. Valószínűleg Mugi még nincs is abban a helyzetben, hogy beleszeressen valakibe, hiszen azért a változása és a fejlődése még nem ért véget. A jövőben szerintem azonban édes páros lennének 🙂

Kedvenc karakterem Nono után mindenképp az agresszív Risaki 😀 Bár lehet, hogy osztozik a helyen a makacs Mirei-vel, na mind1 ^^ Risaki valamilyen szinten eléggé egyszerű karakter, de nem azért, mert hülye. Egyszerűen csak tudja, hogy mit akar, hogy mit szeretne elérni, és hogy kik a barátjai. Melletük mindvégig kitart, de nem olyan álszent módon, hogy mindenben egyetért velük, hanem kimondja, amit gondol (aminek ugye verekedés is lesz a vége ^^). Mint mondottam volt, nem túl komplex személyiség, de azért lehet nagyon szeretni ^^

Összességében a sorozat egész jó volt. Nem váltotta meg a világot, nem került be a kedvenc yuri animék kategóriába, bár eléggé sok subtext volt benne, de jellemfejlődés szempontjából igen jó mű. Ami még igazán tetszett benne az a rendezés. Egyes jelenetek nagyon ötletesen voltak megcsinálva, és még akkor is szépek voltak, ha mondjuk maga a karakterdizján nem teszik valakinek. Az utolsó részben a visszaemlékezéseket is remekül összevágták. Az anime kellemes kikapcsolódást nyújt, nem bántam, hogy megnéztem azt a 12 részt. Valószínűleg nem írom ki magamnak dvd-re, de talán majd fél év – 1 év múlva újra eszembe fog jutni, letöltöm valahonnan, és megnézem ^^ Mellesleg a mangát pl szívesen elolvasnám belőle, de sajnos még csak egy-két fejezetet fordítottak ^^’

Reklámok

8 hozzászólás to “Hitohira vége – összefoglalás”

  1. Lokids augusztus 17, 2007 - 10:14 de. #

    Anno pont a blogod miatt kezdtem el nézni. 🙂

    Jó kis sorozat volt. Tetszett. Valahogy odavagyok az ilyen aranyos, de nem “mindenki által jól ismert” animékért. 🙂

  2. Sunyi Nyufi augusztus 17, 2007 - 6:01 du. #

    Wow, tényleg? Ennek örülök ^^

    Tény, hogy nagyon jó kis anime volt, mintahogy az fent is kiderült, nekem is eléggé teszett 🙂

    Ja, amúgy jó kis ismertetőt írtál hozzá AA-ra ^^

  3. Lokids augusztus 17, 2007 - 8:49 du. #

    Thx. (Nem sok lehetőségem van ismertetőt írni, mert amihez lehetne, ahhoz már 2-3 rész után írtak, így inkább ezeket a kevésbé népszerű, de szintén jó animéket választottam. )

    Amúgy láttam, hogy valami más hitohira is kijött a Starlight karmai közül.
    Keress rá tokyotoshon. gondolom valami DVD bónusz cucc.

  4. Sunyi Nyufi augusztus 17, 2007 - 8:54 du. #

    Megnéztem még tegnap…vagy ma reggel…vagy hogy ^^’ A BGM cd-n lévő hangjátékot fordították le. Azokat már meghallgattam, bár lehet kéne a fordítás, mert nem vágom a japánt, de még nem volt időm megnézni… majd egyszer 🙂

    Amúgy meg hát igen, a nem mainstream cuccok is jók ^^

    PS: egyik kommentedet törlöltem, mert kettőt küldött el az utolsóból a rendszer valamiért ^^

  5. Lokids augusztus 17, 2007 - 9:45 du. #

    Mainstream megvan. Ezt a szót kerestem, csak nem jutott eszembe. :_D

    A dupla post az én hibám mert küldés közbe gyor stopot nyomtam, hogy hozzáírjak, de úgynézki azt akkor már elküldte. Bár én csak 1-et láttam utána is. 😛

  6. Sunyi Nyufi augusztus 17, 2007 - 11:25 du. #

    Jah… pedig már azt hittem a Mátrixban van a hiba 😀

  7. Lokids augusztus 18, 2007 - 1:04 de. #

    A dráma cd1-et nme néztem meg, pedig megpróbáltam. Valami azt súgja elronották vagy valami hasonló, mert a vége mitha hiányos lenne vagy nem is tudom…
    De furcsa, hogy végig állókép van.

  8. Sunyi Nyufi augusztus 18, 2007 - 1:35 du. #

    Hát mivel hangjáték az egész, nehezen csinálnak hozzá feliratot, ha legalább nem tesznek be egy állóképet ^^’

    Amúgy én még mindig nem néztem meg azt a Starlightos mkv-t, de ebben a bejegyzésben leírtam, hogy én kb mennyit értettem meg abból a dráma cdből 🙂

Vélemény, hozzászólás?

