Szeptemberi Mondo

22 Sze

Alapvetően nem olvasok újságot vagy magazinokat, max néha elemelek egy Pester Lloydot az egyetem folyosójáról, de alapvetően nem igazán fordulok meg újságárusnál, mert hamar rá szoktam unni az egyes magazinokra. Ez volt a Tudás Fájával és a National Geographic-kal, de még a Garfield-dal és a Kreténnel is anno ^^’ Mondjuk általában azért is nem olvasok túl sok magazint, mert kevés az állandó hobbim, általában életciklusunként váltogatom, hogy éppen mit csinálok, ezért feleslegesnek tartom magazinokat beszerezni a témával kapcsolatban.

Amikor hallottam, hogy lesz Animestars magazin bevallom, nem akartam megvenni. Aztán gondoltam, hogy mégis kéne, mert hát támogassuk a magyar anime-manga piacot, és akkor talán majd nyugdíjaskoromra megélem, hogy nem feltétlen mainstreamnek mondható kedvenc sorozataimat megvásárolhatom magyarul, normális áron, és nem drága import cuccként. Szóval előfizettem az Animestars-ra, amit nem is bántam meg, egészen jó anime ismertetők vannak benne, meg úgy összességében tetszik.

De térjünk rá a Mondo-ra, mert hát a címben is az szerepel 😛 A Mondo első számát még anno a Sakuraconon ragadtam magamhoz azon egyszerű okból kifolyólag, hogy Enma Ai volt a címlapon, és nagyon jól nézett ki 😀 Belbecs hát akkor eléggé elmaradt. Ezután valahogy nem is volt kedvem többet megvenni, meg amúgyis lusta vagyok újságárushoz járni (Animestars-t se olvasnám, ha nem hozná a postás :D). Viszont amikor augusztus végén elkísértem egy barátnőmet az egyetemi beiratkozására, amiből az lett, hogy ő beiratkozott, nekem meg másfél órát kellett várni rá, megvettem az augusztusi Mondo-t, ugyanis könyvet nem vittem magammal, és rohadtul unatkoztam. Az augusztusi Mondo egészen tetszett, bár voltak vele problémáim, egy-két írás hangvétele nem igazán tetszett, de hát ez ugye nem az újság hibája 🙂

Szóval mivel az augusztusi példány tetszett, ezért mikor lyukas óráim voltak az egyetemen (csupán 3 óra szünet…), és nem volt kedvem sem kötelezőt sem Muszasit olvasni, gondoltam elmegyek, és megveszem a szeptemberi Mondo-t, hátha ez is jó. És valóban az 🙂 Menjünk is végig a részeken szépen sorban ^^

A legelején a mangamegjelenések listája jó, kell az ilyen. Igaz, hogy a megjelenő mangák közül engem csak a Dramacon 2 érdekel, de azért jó 😀

Gravitation cikk

Hát majd ha egyszer nagyon unatkozom, elolvasom, de mivel az anime nem igazán vonz, ezért a cikk se ^^’

Grimm-mesék manga cikk

Érdekes OGL manga lehet, valószínűleg megpróbálom majd beszerezni 🙂 A cikk jól meg volt fogalmazva, és érdekes dolgok voltak benne.

Kamichu! cikk

Kamichu rulz 🙂 Szép, jó, érdekes, és még szép is, meg jó is, meg mondtam már hogy érdekes? 😀 A cikk tetszett, jó volt a stílusa, szépen meg volt fogalmazva.

Full-metal Alchemist cikk

Ez is felejtős, mivel animét nem láttam… *elbújik a kövek elől*

Cowboy Bebop cikk

Ó istenem, miért? Miért? De komolyan miért kell még mindig forgatni az újságot, hogy el tudjam olvasni?! Animestar-os cikk jobban bejött, de nem volt rossz. Amúgy ezt az animét se láttam még ^^”””””

Animax kabala figurája alapvetően béna, de a high-endes poén jó volt ^^ Tévé műsor nálam fölösleges, mert csak apám tévéjén van Animax, amit meg nem használok, mivel az apám tévéje 😀 Bár múltkor valamilyen csodának köszönhetően nekem is bejött pár órára hajnalban a csatorna, és elalvás előtt élvezhettem a ROD egyik részét iszonyatosan elrontott felirattal…

Manga részleg

Ez már az augusztusiban is tetszett, meg ebben is tök jó volt 🙂 Az Akuma de Shitsuji manga egészen felketette az érdeklődésemet, a másik kettő, az Usagi Yojimbo és a Sakura Taisen annyira nem, de a cikkek maguk jók voltak. A Hellsing cikk siklara tollából szintén nagyon tetszett (jobban, mint az augusztusi ROD bemutatója), csak szerintem lehetett volna betenni egy-két képet a mangából vagy az animéből. Bár gondolom, hogy ez nem siklara-n múlt 🙂 Amúgy én magam még nem pillantottam bele a Hellsing univerzumba, de ezután eléggé nagy az esély rá, hogy bel fogok ^^

Manga-anime műfaj ismertető

Jó. Nagyon jó. Szépen összeszedett, jól felépített cikk. Igaz, én a műfajokat már ismertem, de azért a különöbző újságok nevével és egyéb kultúrális adatokkal nekem is nyújtott újat a cikk. Persze határozottan rövidnek ítéltem meg a leírást a yuri-ról, de hát ez is egyéni szoc prob 😀

Manga melléklet – Piroska és a Farkas

Jó volt, szép 🙂 Néhol cseppet akadozottnak ítéltem meg a magyar párbeszédet, de lehet, hogy az eredeti is az, szal nem ítélkezem 🙂 Amúgy csak cseppet nézett rám furán a rendfenntartó bátsi, amikor a parkban ülve pont az újság ezen részét olvasgattam 😀

Otaku-zsargon

Yay, minden kifejezést ismertem 😀 Az egyetlen problémám ezzel a résszel, hogy a Csápot miért magyarul írták le, és miért nem japánul? ^^’

Csodamajom vándorúton cikk

Érdekes cikk volt, nem is tudtam, hogy a Sayuki-t ennyiszer feldolgozták. Lehet, hogy szabadidőmben könyvtárazás lesz, és beleolvasok a Nyugati utazásba 🙂

Film részleg

A J-horror cikk tetszett. Nem vagyok igazán a horror híve, mondjuk főleg azért, mert nálam valahogy az amerikai filmek közül kevés üti meg ilyen szinten a mércét, ráadásul még kevesebben vannak, akik felül tudják múl Hitchcock. Márpedig az ő Psycho-ja a legeslegjobb szvsz. De kíváncsivát tett a cikk a benne említett eredeti japán A körre és a Kairo-ra is, amiket valahonnan feltétlen beszerzek majd (A kört valószínű megveszem dvd-n, mert az a legegyszerűbb :D). A cyberpunk live action rész hát… Mondjuk úgy, nem vagyok cyberpunk fan, de lehet, megnézek egy ilyen filmet csak azért, hogy tudja, milyen is, de valószínű felejtős a műfaj nálam 😀

Japán fürdőzési szokások cikk

Érdekes cikk volt, szépen összefoglalt. Nem is tudtam, hogy tetkóval nem lehet bemenni a fűrdőkbe. Bár mondjuk logikus ^^ Az mondjuk rejtély számomra, hogy elő ember miért mászik 43°C-os vízbe 😀 Én kellemesen, de nem túl melegen szeretem a fürdőmet, mert általában kiviszem a hangfalat és a cd-lejátszót, és úgy relaxálok egy 45 percet…vagy néha kicsit többet, amikor elalszom a kádban ^^’ Szerencsére lakótelepi kis kádunk van, ezért nem tudok belefulladni XD

Japán ős horror cikk

Bevallom, nem olvastam el, mert aztat írták, hogy Ayakshi-t lespoilerezi, és én azt még nem láttam, de akarom, szóval ^^’

Miko cikk

Erről először a Lucky Star jututt eszembe. Aztán a Come See Me Tonight nevet viselő H-game (amit nem játszottam végig, mert nem tetszett, de azt intezíven), majd a Kamichu. Érdekes volt, és szépek voltak hozzá a képek. Miko yay ^^

J-pop énekesnők cikk

Érdekes volt. Az ilyen cikkekben azt szeretem a legjobban, hogy mindig rádöbbentenek, mennyire nem mainstream cuccokat hallgatok 😀 Mert hát hiába olvasnám el a cikket többször is, Ikeda Ayako nevét nem lelhetném fel benne, pedig hát ❤ De mind1, igazából már hozzászoktam, mert ez olyan, hogy a legtöbb embernek fogalma sincs arról, hogy milyen együttes volt a K’s Choice, a The Delgados, vagy hogy milyen zenét jáccik a The Chieftains, és azt sem tudják, ki Joan Baez… Najó, visszafogom a zenemániám 😀

Visual Kei cikk

Felejtős, ugyanis idegen tőlem egy cseppet a stílus, de majd ha nagyon nagyon unatkozom, elolvasom ^^

Comiket cikk

Lol. Ilyenkor mindig arra a következtetésre jutok, hogy én tulképpen nem is vagyok otaku, mert nem aludné éjszaka hálózsákban az utcán, hogy elsők között juthassak be a képregény vásárra, sőt valószínű, hogy el se mennék, mert a hazai animeconok “tömegét” is csak a jó hangulat miatt birom elviselni. Ettől függetlenül maga a cikk jó volt, de még mindig saakuru szón. Könyörgöm, miért kell egy a japánoknál idegen szónak számító kifejezést a katakanás kiejtéssel átvenni? 😀

High-end cikk

Uhhh… akarok egyet… most! Asszem életem célja az lesz, hogy szerezzek valahonnan annyi pénzt, hogy meg tudjak szerezni egy ilyen kézi készítésű csodamasinát. Ha halljátok a tévében vagy a rádióban, hogy egy húszas évei elején járó fiatal hölgy, ki nyúlnak képzeli magát, kirabolt egy bankot, az én voltam, és a fentebb említett okból történt 😀

Kígyóisten, kristálymágus cikk

Yu-gi-oh…szal nálam felejtős…

Démoncsitri és Luciferfejvadász játékbemutató cikk

Alapból nem olvasok el olyan játék bemutatót, ami nem PC-s játékról szól, mivel mi a fenének fájdítsam a szívem azzal, hogy úgyse tudok vele jáccani, mert nincs PS2-m? 😛

Jrpg cikk

Bevallom nem igazán játszottam még ilyen játékokkal, főleg mivel ugye nálam se Xbox, se Nintendo, se PS… De azért játszottam pár fan-made RPG-Makeres játékkal, amik viccesek 😀

Go cikk

Na ez is valami, amit szeretnék egyszer megtanulni, de úgyse lesz türelmem hozzá. A sakkhoz sincs, pedig annak legalább tudom az alapjait 😀

Hiánycikk-istennő, Haruhi figura cikk

Felejtős, mert soha az életben nem fogok figurákat venni szerintem ^^’

Studio Mondo – rajziskola cikk

Tetszett az akvarellezés elmagyarázása. Nem is tudtam, hogy létezik fedőfolyadék, ami ugye megakadályozza, hogy olyan helyen is festék legyen, ahol nem kéne. Mondjuk nálam már a vázlat megrajzolása résznél problémák vannak, de hát én csak egy szimpla bölcsész vagyok, elég ha elmélkedek a rajzokról 😀

Amondó olvasói rovat

Olvasói levél=fun… vagy azért mert ökörség, vagy mert télleg vicces 😀

Jogtisztaság pro és kontra cikk

Na igen, vitás téma. A cikk remekül feldolgozta a problémát, de persze megoldással nem tud szolgálni sajnos. Én személy szerint valahol a két tábor között húzódom meg, de talán kicsit jobban hajlok a kontra felé. Ennek alapvető oka, hogy sajnos nem rendelkezem el nem apadó pénzforrással, ráadásul idehaza egy keresetből élünk, és alapvetően nem kérek apámtól pénzt, főleg nem a hobbijaimra. Nálam pedig a diákhitel és az ösztöndíj úg összesen túl sok, főleg ha figyelembe vesszük, hogy egy angol nyelvű manga olyan 3000 Ft körül van. Ennek ellenére persze van olyan manga, amit megveszek, mert megéri, és szeretném, ha ott lenne a polcon, és nem sajnálom kiadni rá a pénzt. Animével már egészen más a helyzet. Hogy miért? Mert én elsősorban nem a különböző sikersorozatok rajongója vagyok, ergo nálunk még nem adták ki, és valószínűleg esélytelen is, hogy kiadják valaha is. Fene az ízlésemet ^^’ Ennek ellenére azért pl a Chihiro-t megvettem, amikor megláttam a Tescoban 950 Ft-ért, mert úgy gondoltam, hogy 950 Ft nem összeg. Persze nagyot röhögtem, amikor a dvd-n volt angol, japán és magyar szinkron, de nem volt felirat XD Ezen Avel is nagyon röhögött, de nem baj, néztük magyar hanggal (vagyis én néztem, mert Avel elaludt rajta ^^’ Mentségére legyen mondva, hogy neki megvan otthon videón). De témára visszatérve, a Miyazaki filmeket nagyon nagy valószínűséggel meg fogom venni, mert nem drágák, és érdemes. Viszont amcsi kiadású dvd-n nem venném meg a kedvenceimet, mert az egyszerűen már túl drága. Ezért én tényleg szinte csak anyagi okokból, de azért az internetes letöltés híve vagyok. Ugyanis anime és manga imádatom mellett zenefüggő is vagyok, mintahogy apám is, ráadásul mindketten eléggé hajlunk a bibliográf kategória felé, szóval elképzelhetetlenül sokba kerülne, ha minden igényünket legális úton elégítenénk ki sajnos :S Ennek ellenére, én ragaszkodom a könyveknél a rendes, bolti kötött könyvekhez, nem úgy mint apám, akinek az e-book-ok is remekül megfelelnek.

Cosplay tábor cikk

Tőlem a cosplay még mindig távol áll, már többeknek említettem, hogy max egy nyuszi kosztümöt vállalok be, mást nem, ettől függetlenül élvezettel olvasgattam a cikket a táborról, ami egészen jó lehetett 🙂

Genshiken.hu – DAnE cikk

Zárásnak egy jó kis cikk a Debreceni Anime Egyesületről 🙂

Jah, és valamiért az én újságomban két poszter volt… Mind1, igazából egyiket se fogom kitenni a falra 😀

Összességében a Mondo határozottan jó, és egyre csak jobb lesz. Nagyon valószínű, hogy az októberit is megveszem. Ha még jövőre is lesz Mondo (amit nagyon remélek), akkor lehet, hogy még elő is fizetek rá, hogy ne újságosnál kelljen megvenni 😀 Amúgy vicces, épp ma jött meg az AnimeStars 5… Pedig nekem német kötelezőket kéne olvasni… 😀

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

