Shakugan no Shana 1. – The Girl With Fire In Her Eyes

19 nov

Az első kézzel fogható light novel-em, és igazából úgy érzem, jól tettem, hogy ez az első 🙂 Remek kikapcsolódást nyújtott, bár nem túl sokáig, mert csak 220 oldal körül van, szal két nap alatt bőven kiolvastam 😛 Na mind1… Szeretném felhívni azok figyelmét, akik ismerik az animét, hogy a regénysorozat volt előbb. És szerintem jobb is ^^’

A cselekmény az első regényben tulajdonképpen Shana feltűnésével kezdődik, és Friagne legyőzésével zárul. Mégis nem tudom, de valahogy számomra így olvasott formában sokkal érthetőbb lett az egész, főleg ami a magyarázatokat illeti a Crimson Denizens-szel kapcsolatban.

Persze van jónéhány eltérés az animétől… vagyis hát inkább az anime tér el a regénytől. Például az, hogy Yukari egy torch nem rázza meg annyira Yuji-t, mert igazából nem is tud róla, csak egyszeriben Shana-t találja Yukari helyében. Éppen ezért Shana azért kapja a Shana nevet, hogy Yuji azért emlékezze arra, hogy létezett egy Yukari Hirai is, még ha nem is áltak elég közel. Mellesleg sokkal több Yuji belső monológja, szóval megtudhatjuk, hogy mégis eléggé megrázza, hogy ő egy torch, és hogy el fog tűnni ebből a világból.

A mellékszereplők sem min ugyan olyanok, pl Tanaka Eita és Satou Keisaku, akik az animében az osztályban ilyen kívülállók voltak, és elsősorban csak Margery segédei, a regényben Yuji barátai. És Yoshida Kazumi már a regény végén kijelenti, hogy nem hagyja magát, és hogy küzdeni fog, ami emlékeim szerint az animének talán a közepe felé jön elő vagy hogy…

Shana és Alastor karaktere is kicsit más. Shana igaz, hogy még mindig antiszociális az elején, de szerintem sokkal szemtelenebb, mint az animében, ami plussz ^^ Alastor a regényben egyértelműen sokkal poénabb. Erre tökéletes példa az, amikor Yuiji anyja a kertjükben a bokor alján találja Yuiji-t és Shana-t, akik épp azért veszekdnek, mert Shana nem adott Yuji-nak a cukorkájából 😀

A voice called down to them. “Yu-chan, what are you doing down there?” It was Yuji’s mother. They looked up at her gentle face in the window.

“You’ve been found, huh, Yu-chan? Ha, ha!” Shana burst out laughing and coverd her mouth with her hand.

Yuji turned away from Shana. He needed to talk to someone more mature.

“Alastor.”

“What is it Yu-chan?”

Great, him too.

A csata lényege Friagne-vel ugyan az: ő szeretné Marianne-t másoktól független létformává tenni, Shana-ék ezt nem szeretnék. Nem emléxem már pontosan, hogy volt a csata az animében, de abban biztos vagyok, hogy nem volt olyan nehéz küzdelem, mint a regényben, és hogy a legvégén, mikor Friagne eltalálja Shana-t a Trigger Happy nevű fegyverrel, akkor Alastor nem ölt testet, és közli vele, hogy Shana képes őt teljességében befogadni, ezért az ő feltámasztásával Shana nem hal meg.

Annak a pár képnek a grafikája, ami benne volt, szép. Nem hasonlít nagyon az animére, de akkor is szépek 🙂 Az író útószója meg vicces ^^

Nyelvezete… hát fogalmam sincs, hogy kiknek ajánljam, mert azért több nyelvtudás kell hozzá, mint egy angolnyelvű manga elolvasásához. Hogy magamat hozzam példának, és igazából összesen úgy kb 12 órát töltöttem, csak hát szétosztottam két napra. Meg igazából nem szótáraztam. Bár én alapból nem szótárazok, szal talán nem én vagyok a legjobb példa ^^’ Mindenképp kell egy minimum középfokú angol szint, meg némi gyakorlat angol nyelvű szöveg olvasásában.

A második kötetet úgy tervezem, hogy megvetetem magamnak Karácsonyra majd, szal yay ^^ Majd arról is fogok persze írni ^^

7 hozzászólás to “Shakugan no Shana 1. – The Girl With Fire In Her Eyes”

  1. black87 november 19, 2007 - 9:10 du. #

    ok, ez is az Ulpiusból van?

  2. Sunyi Nyufi november 19, 2007 - 9:14 du. #

    Tokyopop, és angolul van 😛 🙂

    Szerk: Eh izé, hülye vagyok, nem is Tokypop, hanem VizMedia… elnézést ^^’

  3. traumus november 19, 2007 - 9:47 du. #

    Valamikor nyáron megrendeltem az amazonról, de visszaírtak, hogy nincs raktáron. Azóta nem foglalkoztam az üggyel, meg most nem is égek nagy shana lázban. De ha lenne scanlation, beleolvasnék.

  4. black87 november 19, 2007 - 9:48 du. #

    úgy értettem, hogy honnan rendelted meg?

  5. Sunyi Nyufi november 19, 2007 - 9:52 du. #

    black: Jah, bocsi, lenni fáradt, meg amúgyis nehéz felfogású 😀 animebolt.hu-ról rendeltem, de a többit valószínűleg Trillianon keresztül fogom majd 🙂

    traumus: Hát bescannelhetek pár oldalt hétvégén, ha ráérek, de nem szeretnék sokat, mert nem úgy tűnik, mintha a könyv nagyon bírná a hajtogatást… A Battle Royale-om is már romokban van, mert már 3an kiolvasták rajtam kívül ^^’

  6. traumus november 19, 2007 - 11:07 du. #

    Inkább ne rövidítsd a könyv élettartamát… Gépeld be!XDXD
    Komolyra fordítva a szót; ha nem sajnálod nagyon, 1-2 oldal ízelítőt szívesen veszek/vennénk ^____^.

  7. carnelian február 5, 2008 - 6:15 du. #

    Most elvileg megrendeltem az első kettőt (… mármint Shana novelt). Így kilencedikesen, 15 évesen kíváncsi vagyok, hogy boldogulok vele…:)

Vélemény, hozzászólás?

