Hungaro Comix 2007 – A fukar mindenit!

2 dec

Nah, végül úgy alakult, hogy én sem voltam túlságosan sokáig Hungaro Comix-on, szóval aki nem látott ott, az valószínűleg nem figyel jól abban a röpke fél órában 😀

Igazából a nap azzal kezdődött, hogy elaludtam, aztán sietés be a belvárosba reggeli nélkül, ahol taliztam egy barinőmmel, Gil-lel, és utána vele irány Hungaro Comix. Az Aranytíz művházat viszonylag hamar meg is találtuk, de én úgy döntöttem, hogy éhes vagyok, ezért elmnetünk kajálni. De mivel csóró vagyok, és kajálásra csak melegételutalványból telik, ezért mekdöncit kellett keresni. Hát mit ne mondjak… a Röszti Burger durva dolog, eléggé tömény 😀

Na mind1, lényeg, hogy kajálás után vissza művház. Kifizettük a 100 Ft-os belépőt, utána köszöntünk két ismerősnek, akik mér a székeknél ülve olvasták nagyban a Borsmenta 1-et. Igazából nem húztam túl sokáig én sem a vásárlást, mert rájöttem, hogy nincs túl sok pénzem, és pontosan tudtam, hogy mik kellenek nekem. Mint fent is látható, a termés: Peresepolis – Gyerekkoron Iránban, Borsmenta 1., és a Kalyber Joe első két kötete. A Factory Creative Studio standjánál kicsit szenvedtünk, mert a rajzoló, Pilcz Roland nem igazán tudott 2000-esből visszaadni ^^’ De aztán valahogy sikerült a dolog.

És hát tulképpen ennyi. A tombolát nem vártuk meg, a fentebb említett ismerősöknek adtuk a jegyeket, és mentünk is. A gyors távozás oka, hogy tulképpen mindkettőnknek tanulni kell, és tömeg volt. Bár a tömeg olyan szempontból jó, hogy legalább tudjuk, van ilyesmire igény. Igazából szívesen nézelődtem volna még az AnimeStars és a Trillian pultjánál, de mivel télleg nem maradt szinte semmi fölös pénzem, úgy gondoltam, minek fájdítsam a szívem. Rozen Maiden 5-öt meg amúgyse láttam. Bár Grifter-nek szólni kellett volna, hogy a rendelésemhez csapja már hozzá Andy Riley-tól a The Book of Bunny Suicides-ot, de mivel tömeg volt nála, ezért inkább hagytam a dolgot.

De amúgy a hangulat kellemes volt, jó volt látni a sok boldog embert, aki a képregényeit szorongatja 🙂 No meg persze az sem utolsó, hogy egészen jól le voltak árazva a dolgok, és tulképpen megspóroltam 1600 Ft-ot nyeheheheee 😀

Jah, és rájöttem, hogy a Vadvirágok logója tök jó ^^

Mivel lusta vagyok új post-ot csinálni a fentebb említett művekhez, ide írom le a véleményem, ha elolvastam egyet.

Marjane Satrapi – Persepolis, Gyerekkorom Iránban

Hát hogy is mondjam… megrendítő egy mű, de tényleg.

A történet autobiográfia, a készítő életét írja le otthonában 1979-1983 között. Márzsi nem olyan, mint a többi iráni lány, a szülei eléggé felvilágosultak, rendszerellenesek. És ezzen nem vannak egyedül a családban. A nagyapa ugyanis még a régi rendszer hercege volt, a nagybácsit pedig mint kémet kivégzik. Márzsit tehát a szülők alapvetően nyugati beállítottságú fiatal lánynak nevelik, ezért eleinte francia világiskolába jár, amit később bezárnak. Márzsival sokminden történik az évek során, sokmindent megtud, sokszor megváltoznak a nézetei. A történet azzal zárul, hogy 14 évesen emigrál Bécsbe, magamögött hagyva szüleit és családját egy jobb jövő reményében.

Eleinte a könyv úgy tűnt, mintha csak egy gyermeki szemszögből megfigyelt világot adna vissza, pl Márzsi Istennel beszélget, és próféta akar lenni. De ahogy Márzsi egyre idősebb lesz, és ahogy egyre drámaibbra fordul az ország története, úgy válik ez a tárgyilagos gyermeki megfigyelés egyre nyomasztóbbá. Ehhez hozzájárul a rajzok egyszerűsége és a tónusozás is. Az egész könyvben a fekete szín dominál a fehérrel szemben.

A tartalmáról még csak annyit, hogy szerintem így “nyugati modern nőként” ezt olvasni egyben felháborító, hiszen ténylegesen eltiporják a nők jogait, de leginkább mégis csak elkeserítő, hogy ilyesmi tényleg megtörténhetett a modern világban.

Mindenkinek csak ajánlani tudom, megéri az árát. Remélem hamarosan megjelenik a második rész is. A filmet is tervezem, hogy valamikor megnézem a moziban.

7 hozzászólás to “Hungaro Comix 2007 – A fukar mindenit!”

  1. siklara december 2, 2007 - 8:30 du. #

    Ilyenkor a pénztelenség a legszörnyűbb… Kapóra jött a tömeg, a legtöbb pult ki volt takarva a látómezőmből 😄
    Egyébként én is kiterveltem előre, mit akarok venni kevéske lovettámból, csak közben váratlanul beficcent a Hellsing 8. kötete is : )

  2. Sunyi Nyufi december 2, 2007 - 8:53 du. #

    Nekem sajnos nem ficcenthetett be semmi, mert ha többet költök, akkor nem tudom megvenni a fordításelmélet jegyzetet ^^’

  3. th4j`fuN_ december 2, 2007 - 8:57 du. #

    Ezert banom kicsit, hogy messze vagyok Pesttol, mert lemaradok ilyen dolgokrol, na de sebaj, itt vagy te es bemutatod oket! :]

  4. jaaku december 2, 2007 - 9:17 du. #

    Én sem voltam ott többet, szintén hasonló anyagi okok miatt. 😀
    Nálam: Árnybíró 8., Alive, és öcsémnek egy Naruto 3. Maga a hely egyébként hangulatos volt, csak ez úgy jobb ha nem karácsony előtt van az ember, és egy kicsit több szabadságot engedhet meg magának. 😛

  5. black87 december 2, 2007 - 11:18 du. #

    most rendeltem magamnak könyvet, a maradék pénzt meg be kell osztani karácsonyra (bizony).

  6. shearer december 5, 2007 - 6:56 du. #

    Barátnőm is Rösztiburgert kajált aznap reggel xD Amúgy valóban nem egy Norbi update kaja 😀

    Maga a rendezvény jó lett volna, ha kétszerekkora helyen felannyi ember jelenik meg. Egy óránál tovább én sem maradtam, csak egy Kázmér & Huba #2-őt vettem. A legjobb az volt, hogy találkoztam pár ismerőssel.
    Remélem jövőre nem itt lesz……….

  7. Sunyi Nyufi december 5, 2007 - 7:29 du. #

    Na igen, más helyen kéne nagyon, mert az elrendezése a dolognak még rosszabb volt, mint a PeCsának :S

Vélemény, hozzászólás?

