Rémmetró 1. kötet

21 ápr

remmetro

A most megjelent magyar kiadványok közül csak ezt meg a Borsmenta 2-t szereztem be con-on, de egy hónap múlva elvileg lesz Nana is végre… na mind1, szóval egy kis véleménynyilvánítás erről a mangáról 🙂 (Csak egy kép lesz scannel-ve magából a mangából, akit érdekel előzetes az nézzen fel a Mangattack oldalára.)

A történet alapja, hogy a mi világunk és a holtak világa között a határ mélyen a föld alatt van, ahol a metró fut. Mivel a metró vonala a határ, ezért ott megjelenhetnek a különböző szellemek és szörnyek, és hát az emebrek is nap mint nap járnak ott. Mivel ezek nem azok a békés megboldogult lelkek, ezért együttélésre nincs lehetőség, és ők inkább arra koncentrálnak, hogy még rosszabbá tegyék az emberek életét. Szerencsére azonban ott van a titokzatos bishi, Szeija, aki egyfajta ellenőrként néha megpróbál segíteni, néha pedig csak csendesen szemléli a történteket.

Ez a kötet 5 megállót, és ezzel 5 különböző történetet mutat be nekünk. A történet főszereplői eléggé változatos skálán mozognak egészen a profi táncosnak készülő lányon keresztül az egyszerű gimnazista srácig. A sztorik érdekesek, bár nem igazán ütnek nagyot, de ez nem is várható el, mivel egy fejezet 30-40 oldal között van. Egészen az utolsó fejezetig teljesen epizodikusnak tűnik a történet, de ekkor szerencsére bejön egy “fő szál”, ami Szeija és a múltja, melyet persze még mindig homály fed, bár már tudni róla pár dolgot.

A manga rajzolása kifejezetten teccetős, bár néhol a távoli ábrázolások rosszul sikerültek, de ez igazából első köteteknél megszokott. A fordítás egészen jó, bár néhol nem tudtam átérezni a szövegben a horrort, de ez már csak ízlés kérdése 🙂

Összefoglalva kicsit sokallom azt az 1990 Ft-ot a mangára, de azért nem bánom, hogy megvettem, és meg fogom majd venni a második kötetet is.

Ami nem tetszett, hogy a kötet végén a reklámok mellett (melyből enyhén sok van) még ott figyel egy előzetes egy másik Mangattack-os mangából, a Káosz kapuiból. Ezzel az egyetlen problémám az, hogy 27 oldal tök fölöslegesen van a mangában. Mert ha engem érdekel a Káosz kapui, akkor megveszem. Ha csak bele akarok nézni, felmegyek a Mangattack oldalára, és letöltöm az előzetest. Szóvalrészemről ezt a bemutatót, amit elolvastam ugyan, teljesen nyomdafesték pazarlásnak tartom, és felmerül bennem a kérdés, hogy ha esetleg a kötet 30 oldallal rövidebb, akkor nem lett volna olcsóbb? Ja, és az előzetesben több elgépelést és nyelvi hibát találtam, mint a mangában, lol… Na mind1…

Ettől függetlenül ez egy standard Mangattack féle manga. Mint tudjuk, a Mangattack-osok nem szálltak be ebbe a “ki tud minél híresebb mangát megvenni” versenybe, amit én igazán nem is bánok, mert ugyan ott van a Mangafan a nagy bejelentéseivel, de hányszor késett már náluk a megjelenés… Ezzel szemben azért a Mangattack-nál kihzonak 4 teljesen új mangát, amik időre meg is vannak, és a fordítás is minőségi, határidő betartva. Mint a con-on is elmondták, ők maradni is fognak ennél az üzleti stílusnál, amit csak javasolni tudok. Majd megpróbálom a többi Mangattack-os újdonságot is beszerezni, de intenzív pénzhiánnyal küzdök 😀

Jajj, és el is felejtettem, hogy milyen nagy poén volt a mangában az utószó… Mert mindig poén horror mangának a szereplőit chibi-ként látni 😄

remmetro01

15 hozzászólás to “Rémmetró 1. kötet”

  1. carnelian április 21, 2008 - 6:13 du. #

    Ez jó lehet:) Én anno csak az egyik anime újságban lévő Rémmetró előzetest nyálaztam át:D De az jónak tűnt. Kár, hogy Anna csak mellékszereplő, mert tök szimpi:)

  2. jaaku április 22, 2008 - 8:15 du. #

    Ma vettem meg az Eduárdban, 25%-os kedvezménnyel. 😀

  3. Sunyi Nyufi április 22, 2008 - 8:25 du. #

    Most mondanám, hogy menj a p*****, de még mindig szeretlek 😄

  4. lokids április 23, 2008 - 4:29 de. #

    Én még mindíg úgy vagyok, hogy egy mangáért ennyit kiadni sok.
    Ennyiből már veszek egy normális regényt, amit azért mégiscsak jobbna élvez az ember.

  5. Annie Rider április 27, 2008 - 2:04 du. #

    Az a Káosz kapui bemutató az eredeti mangában is benne van. Mondanám, hogy véletlen, hogy pont azt is megvették Mangattackék, így bekerült a magyar kiadásba is, de valószínűleg egyáltalán nem volt véletlen. A “felesleges” 27 oldal nélkül is kiadhatták volna, de akkor is ugyanennyibe kerül.

  6. Sunyi Nyufi április 27, 2008 - 2:13 du. #

    Hmmm…nem tudtam, hogy az eredeti mangában is benne van… De ettől függetlenül még mindig totál feleslegesnek tartom, még akkor is, ha nem került volna kevesebbe maga a manga. Bár szerintem ez talán azért van, mert tényleg eléggé sok elgépelés és egyéb hibát találtam az előzetesben.

  7. Annie Rider április 27, 2008 - 2:46 du. #

    Nincs most nálam a Rémmetró kötet, de elképzelhető, hogy maradtak a bemutatóban hibák. Azt mondjuk nem hiszem, hogy olyan rengeteg lenne, hogy akkor inkább nem is érdemes benne lennie az egésznek.

  8. Sunyi Nyufi április 27, 2008 - 2:50 du. #

    Annyi nincs benne, de ettől függetlenül szerintem 2-3 hiba is zavaró. De persze megeshet, hogy csak én vagyok egészen kritikus ezzel kapcsolatban 🙂 (meg gondolom az is közre játszik, hogy a Káosz Kapui rajzolása egyáltalán nem tetszik ^^”” meg az, hogy a végén szerettem volna több Szeija-t 😀 )

  9. yorgash április 28, 2008 - 9:04 du. #

    Én a conon a magyar kiadványok közül a Lidérc Földét szereztem be; de ki merem jelenteni, hogy számomra kellemesebb olvasmányt nem is találhattam volna =)

    A történet is eléggé darkos ahhoz képest, hogy mennyire aranyos a főszereplő kiscsaj, és nekem ez elég is 🙂

  10. Yumi-chan május 2, 2008 - 7:23 du. #

    Nos én sajna nem tudtam elmenni a conra, amit persze életem végéig bánni fogok, mert egyes megjelenések sajnos nem érték el azt a könyvesboltot ahol beszerzem. (Hát igen Princess Ai-s kötetet máig nem találom sehol se 😥 )De nagy szerencsémre ezt a kötetet sikerült beszereznem. 🙂 A rajz szerintem nagyon jóra sikerültek, különösen Szeija, nagyon menőn néz ki szerintem:)

    A felesleges 27 oldalért én se örültem, de elolvastam és rájötem otthon, hogy miért rakták bele(legalább is szerintem.) Nem tudom ki hogy van vele, de én inkább megnézem a neten, hogy mit szeretnék megvenni és abba belenézek. Ezért is imádom a Mangattack oldalát.XP Aztán Aztán bebuszozok Győrbe és megveszem, utánna rohanok tovább vagy a buszra. Vagyis sajna nincs annyi időm általába, hogy egy másikba beleolvasak vagy keresgéljem a polcok között eldugott mangákat (az Alaxandába még egész elviselhető a keresés, de a Kalligráfiába nagyon el van dugva:P) Vagyis az olyan vársáklóknak mint nekem jó kis reklám, hogy “figyi itt egy másik tök jó manga, jó lenne ha ezt is megvennéd.” vagyis keltsük fel az mber érdeklődését. (ami nálam be is vált, habár én is most le vagyok égve, úgyhogy próbálok időt szakítani, hogy a nyugodtan elolvashassam a mangát a boltban. Tudom, nem szép dolog, de akkor ne árulják olyan drágán)

    Mindent összefoglalva szerintem én össze fogom spórolni a következő részre a pénzt és ott fog díszelegni a gyűjteményem között.

    u.i.: Hűha ilyen sokat írni, bocsi ha túl hosszú lett a véleményemXP

  11. carnelian május 13, 2008 - 6:46 du. #

    Most már én is elolvastam! A manga, a történetek, meg minden stuff tök zsírkréta, a végén lévő hosszú-hosszú előzetes meg sucks!:D
    Seiya… meg…
    Yumi-chan! Végre még valaki, aki bevállaltan a könyvesboltokban olvas mangát! Anno én is úgy jártam a Tarot Café első két kötetével.:) Hö-hö.

  12. Morti november 14, 2008 - 11:28 du. #

    Hogy egy (sztem) poénnal gazdagítsalak titeket, elmondom a kedvenc képemet.
    1.Képzeljetek el egy metrót.
    2.Elé”esik” egy lány.
    3.A lány bizarr “átalakulását”, melyhez olyan szöveget írtak, h LOCCSS, PLACCSS.

    Amikor bnőmmel elolvastuk, Szakadtunk.
    Egy jó kis ijesztő jelenetek horror feelingjét teljesen más szinvonalra viszik át az ilyen kis “lábjegyzetek”.

    Most kérdés h ti ugyan ilyen poénosnak tartjátok- e. De abban a helyzetben iszonyú jó volt. X)

    UI.: senkit nem akarok páli fordulatra kényszeríteni, de a ez olyan szintű volt, mint amilyen a MONODO-ban amikor leírták “Szaszukét” olyan helyesírási hibákkal, amit még életemben nem láttam.

  13. Rosier április 11, 2009 - 1:39 du. #

    Hát, én személy szerint az utolsó fejezeteket már végigszenvedtem, de legalább sírtam a röhögéstől. 😛

  14. Nyonyooo november 22, 2009 - 2:47 du. #

    Én tegnap olvastam el és első horror mangámnak fura volt, ezért gondoltam ráguglizok a netem ^^
    Elolvastam ezt a véleményt is, és azon a véleményen vagyok, hogy megveszem a második kötetét is és ha azután sem nyeri el a tetszésemet, megy a polcra és meg lesz az első sorozat, ami nem lesz befejezve xD
    Am meg én is kedvezménnyel vettem a Lírába, miután törzsvásárló vagyok ott xDD

  15. betti január 17, 2011 - 8:18 du. #

    szentem is kvára jó

Vélemény, hozzászólás?

