Lidércfölde 1. kötet – Gépmesterek és őrült zseni palánták

21 máj

lidercfolde01_filtered

Úgy voltam vele Képregényfeszten, hogy mivel az Angyalok Menedékét megynertem tombolán (mégha nem is magamnak), akkor inkább az ugyanannyiba kerülő Lidércföldét veszem meg, amire igazából már a con-on is kíváncsi voltam elsősorban azért, mert az eredetit a 7Seas adja ki, és ők egészen minőségi kiadó, a másik ok pedig az, ami a borítón is rajta van, hogy ez egy nemzetközi mangadíj díjazottja. Mellesleg poén volt, mert még mielőtt én beleolvastam volna Avel felvette a mangát az asztalról, és megszólalt, hogy “Nagymellű, tollseprűs cumó.” 😄 Én persze nem értettem, hogy mit akar, de aztán rájöttem, hogy az egyik szereplő rajzára gondolt az első fejezetcímnél 🙂

A történetről:

Lucy Snow egy 9 és fél éves kislány, aki egyedül érekzik egy új városba, ahol egy bentlakásos lányiskolában szándékozik tanulni. Útbaigazítást kér, hogy merre van a suli, majd hogy minél hamarabb odaérjen, elindul egy rövidebb úton az erdőn keresztül. Az eső azonban zuhog, meg fúj a szél meg minden, plussz Lucy el is esik… Végül azonban talál egy magányos sziklára épített különös helyet, amit először az iskolának hisz, aztán gyárnak. Majd megtámadja egy robot is, aki viszont megenyhül, mikor kiderül, hogy a lány diák. Ez ugyanis egy iskola (nem az, ahova Lucy-nak járnia kéne ugyan), és a Lidréfülde névre “hallgat”. Lucy próbálja elmondani, hogy ez nem az ő sulija, de végül az ingyen szállás és ellátás meg a tandíjmentesség meggyőzi, aláír egy szerződést, és máris az iskola új diákja lesz. Persze az igazgatónak feltűnik, hogy nem kéne ott lennie, de végül mégiscsak hagyják neki, hátha jó lesz valamire. A suli egészen különös. Érdekes óráik vannak, amikkel mi tuti nem találkozhatunk iskolai éveink alatt 😀 Ilyen a Fajok közti szervátültetés, Sírrablás és Gyilkológépépítés óra 😀 Szóval ez egy tényleges őrült zseni képző. Már az elején kiderül, hogy a gyerekek szülei is általában valami illegálissal és rohadt veszélyessel foglalkoznak. Persze a gyerekek is mind baromi okosak általában, de ez nem csak a szüleiktől örökölt gének miatt van. Az iskolában ugyanis a hét végén a tanárok, vagyis a Gépmesterek üléseznek, és a leggyengébben teljesítő diákot megbüntetik, elviszik az öreg szélmalomba, ahonnan senki sem tért még vissza. Mondanom sem kell, hogy az esetlen kis Lucy elég esélyes a büntetésre…

Nos a rajzolásról annyit, hogy érezhetően nyugati, ami nem baj, mert hát nyugati 🙂 A karakterdizájn azonban túlontúl egysíkú. Tulképpen az összes diák ugyanúgy néz ki, és nehéz megkülönböztetni őket. Meg ott vannak azok az átlós csíkok az arc közepén… Először azt hittem, hogy az a pirulást akarja kifejezni, de nem vagyok biztos benne, mert tulképpen két kezemen meg tudnám számolni, hogy hány panelben _nem_ volt ilyen… Kicsit irritáló. Néhűny panelnél szerintem jobb lett volna más szemszöget használni, de alapvetően azért a panelozás jó volt.

A sztori igazából érdekes, ha valaki el tudja viselni azt, hogy kisgyerekek nyafognak benne. Ha ezen túllépünk, akkor még érdekes is, mivel nem tudhatjuk, pontosan mi is megy végbe ebben a suliban. Kedvenc szereplőnek kettőt tudnék választani: elsőként Miss Ricketts-et, a Fajok közti szervátültetést tanárt, aki mosollyal az arcán ecseteli, hogy a halra az egész csirke fejét rá kellett volna tenni, nem csak a csőrét 😀 Meg Mr Croach, a Sírrablás tanár, aki a sírrablás művészetét a baletthoz hasonlította 😀 Szóval van egy-két poén a mangában ^^ Meg tetszett Madeleine Rosca magáról alkotott képe is az extrák végén ^^

A fordításban nem találtam semmi különösebb hibát, egészen jó volt (ezalatt most azt értem, hogy a Borsmentánál jobb). Úgy ítélem meg, hogy azért a Vad Virágok Könyvműhely is fejlődőképes 😉

Összegezve: Nem volt rossz, lehetne picit jobb is, főleg ha tényleg meg lehetne különböztetni a diákokat. Remélhetőleg második kötet már jobb lesz ilyen szempontból ^^

2 hozzászólás to “Lidércfölde 1. kötet – Gépmesterek és őrült zseni palánták”

  1. novalisk május 21, 2008 - 4:51 du. #

    Nekem nagyon bejött 🙂
    Nem számítottam túl sokra mikor megvettem, de legalább kellemesen csalódtam benne.
    Mondjuk ha nem ilyen aranyos főszereplőnk van nem biztos hogy tetszett volna 😀
    Gépmesterek közül meg Notch volt a kedvencem, bár nem tudom hogy mivel érte el ^^

  2. Sunyi Nyufi május 22, 2008 - 12:01 de. #

    Hmmm… Notch szvsz nem számítgépmesternek… mármint persze gép meg minden, de mivel nem tanít, én nem sorolnám annak 🙂

Vélemény, hozzászólás?

