Death Note 01. kötet

22 aug

deathnote

Igazából nem erről akartam most némi kihagyás után írni, hanem valami provokatív dologról, mert mostanában úgy tűnik, a blogokon nagy divat a flamewar és a shitstorm keltés… De aztán rájöttem, hogy mivel olyan szépen és logikusan úgyse tudnám felépíteni a dolgot, mint Rev (márpedig ellentmondásos flame nem kenyerem), inkább hagytam a dolgot, és gondoltam legyen manga véleményezés, yay! Igazából DN első kötetet meg akartam már régebben venni, csak aztán nem jött ki nyári con-ra, ezért elfeldkeztem róla. Tegnap viszont mikor mentem nagyimtól hazafelé, rájöttem, hogy a mobilom le fog merülni. Ez egy véresen komoly, mert no mobil no zene. És nem volt nálam könyv sem, így meg a hazautat nem bírtam volna ki. Szóval keresgélés a könyvesboltban meg az újságosnál, de mivel nem volt sem MONDO, sem AnimeStars, azért megvettem a DN első kötetét. (Megvehettem volna a Borsmenta utcsó kötetét is, mert olcsóbb meg minden, de most inkább valami normálisra vágytam.

Nos, leszögezem, hogy nem olvastam a mangát előtte, és nem láttam az animét. Najó, az első részt láttam magyar szinkronnal képregényfeszten, és halálra röhögtem magam rajta Andival… Ami persze lehet, nem volt a legjobb ötlet, tekintve, hogy hypeolt animéről van szó, tele volt a vetítő 😛

Na, de mivel hypeolt animéről van szó… le kell írnom miről szól? Nagyjából mindneki tudja, még aki nem is látta/olvasta, nem? … Azért essen pár szó a sztoriról…

Yagami Light “átlagos” diák, a legjobb tanuló Japánban, egy napon talál egy különleges füzetet, amin a Death Note felirat található (nem, ő nem a Sakurazaka-ban vette…). A füzet egy Ryuk nevű halálisten tulajdona, és ha beírod valakinek a nevét, az akkor meghal. Persze azért a “beírásnak” vannak szabályai, pl ismerned kell az illető arcát, 40 másodperced van megadni a halál okát, és tövábbi 6 perc 40 másodperced a körülményeit, ha ezeket nem teszed meg, akkor szívroham. Persze a legtöbben frászt kapnának a listától az első kipróbálás után, Light is egy kicsit berezel, de elhatározza, hogy ő lesz a világ igazságosztója, és teremt egy szép, utópikus világot… aminek persze ő lesz az istene. Ryuk közben a háttérből figyel. De hát az Interpol nem mehet el csak úgy a tény mellett, hogy valaki halomra öli az elítélt ill körözött bűnözőket, ezért L, a géniusz segítségével próbálják megtalálni Light-ot…

Nos… először is Light, mint átlagos diák ehh… A gyerek már a lista előtt is határozottan kattant lehetett. Mármint 17 év srác. Light-nak hívják (könyörgöm, milyen szülő adna ilyen nevet a gyerekének?). Nem jár el otthonról, tulképpen nincsenek barátai, nem randizik, esténként otthon tanul. FAIL. A lányok meg csak azért buknak rá, mert helyes 😛 Nah mind1, Light szerintem még mindig cseppet Hitler beütésű, bár (sosem gondoltam volna, hogy ezt egyszer leírom) Hitler legalább megdolgozott a hatalmáért (ennek ellenére fúj nácik). Szóval Light kihasznál egy lehetőséget. Ezzel nincs is baj. Light utópikus világot akar teremteni, ahol csak a “jók” élnek. Ezzel sincs baj (ha figyelmen kívül hagyjuk, hogy egy alapvetően abnormális tinédzser normái nem biztos, hogy a legjobb alapot jelentik a “jó” fogalmának megítélésében). Light lesz az új világ istene. Hoppá, azért mégiscsak előjön az ember egoista hajlama…szóval addig ne is legyen utópia, amíg nem ő az isten mi? 😛 (Ezért nem akarok én utópikus világot, csak szimplán elfoglalni ezt a mostanit [insert evil laugh here]).

Minden negatívum ellenére, amit Light egoizmusa iránt érzek (igen, az egoista emebrek nem jönnek ki jól egymással), elismerem, hogy egy zseni. Remekül átlátja a helyzeteket, iszonyatosan jól kalkulál, és fenomenális terveket eszel ki. Le a kalappal.

Ryuk, a halálisten, mint háttér figura kiválló. Remekül szórakozik, bár igazából leszarja, hogy ki nyer a végén, vagy hogy mi történik a világgal. Az ilyen hozzáállás tecc ^^ Plussz eléggé skilles ez a halálisten szeme dolog 😀

No, akkor most sztori mellett kicsit a kiadványról magáról…

A borító maga teccős, bár a lilás szín árnyalat nem a kedvencem, de tecc ^^

A fordítással megint nincsenek problémáim. Picit néhol talán túlságosan fennköltre sikeredett, de gondolom ez elsősorban a szereplők jellemének tudható be. Szóval a mostani fordító, Nikolényi Gergely, is kapt tőlem egy gratulát, szép munka!

Továbbá tetszett még, hogy a fejezetek között ott volt angolul a halállista használati utasítása.

Persze ami feltette az i-re a pontot, az mégiscsak a végén a két 4-koma volt. Light-Mikulás, és Ryuk, aki gameboy-t akar XD

Szóval a DN bekerült az általam vásárolt mangák közé, várom a második kötetet :3

PS.: Kommentekben kéretik mellőzni a történettel kapcsolatos spoilerket 😛 köszöntem ^^

Reklámok

18 hozzászólás to “Death Note 01. kötet”

  1. 3rr0R augusztus 22, 2008 - 3:37 du. #

    [quote]Nos… először is Light, mint átlagos diák ehh… A gyerek már a lista előtt is határozottan kattant lehetett. Mármint 17 év srác. Light-nak hívják (könyörgöm, milyen szülő adna ilyen nevet a gyerekének?). Nem jár el otthonról, tulképpen nincsenek barátai, nem randizik, esténként otthon tanul.[/quote]
    Érdekes -milyen igaz-, ezek nekem fel sem tűntek amikor néztem az animét, lehet túlzottan lekötött maga a történet, de nem is nevezhető Slice of Life animének/mangának, ezért szerintem ezek a ‘fogyatékosságai’ Light-nak mégiscsak megbocsáthatóak.

    [quote]Hitler legalább megdolgozott a hatalmáért[/qoute]
    Ezt ki kellett emelnem xD

    Szájdnót: 1. Mao 2. Sztálin 3. Hitler fragek számát illetően XD avagy Light még mindig messze áll az új világától, ha csak a 3. helyezett szintjét üti meg
    De többet nem is mondok mer’ spoiler is lenne, meg sztem nem is kell többet mondanom =)

  2. SlyZero augusztus 22, 2008 - 6:08 du. #

    „Igazából nem erről akartam most némi kihagyás után írni, hanem valami provokatív dologról”
    Hmm. Mit szólnál mondjuk egy „Látens leszbikusok-e a yuri rajongó lányokk?” bejegyzéshez? Úgyis kíváncsi voltam, hogy vajon a yuri rajongó lányok közül hánynak fordult meg a fejében a leszbikus kapcsolat lehetősége, esetleg volt is már rész belőle.

    „Remekül átlátja a helyzeteket, iszonyatosan jól kalkulál, és fenomenális terveket eszel ki. Le a kalappal.”
    Egy másik fórumon volt egy remek kivesézés erről, hogy Light tényleg milyen logikusan építi fel a terveit, és azok milyen jól működnek a DN világában. Csak egy baj van vele. Hogy ugyanezek a tervek már egyáltalán nem működnének valódi, gondolkodó és érző emberekkel.
    És a végére a nagy kérdés: Vajon Light meg akarja váltani a világot és mellékesen istenné válni, vagy istenné akar válni, és ez a világmegváltósdi csupán egy eszköz ehhez?

  3. Sunyi Nyufi augusztus 22, 2008 - 6:19 du. #

    3rr0r: Hát az első kötetben Light még mindenképp messze van az első helytől ^^ Az hogy nem átlagos tini csak azért emeltem ki, mert a mangában írták valahogy elvileg az 😀 offtopik: próbálom rávenni apámat, hogy 15 00 Ft fejhallgatóra nem nagy dolog, remélem szeptemberre sikerül XD

    SlyZero: Az általad felvetett téma nem lenne rossz, bár valószínűleg nem váltana ki akkor visszhangot, mint Rev yaois postjai. A problémám csak az vele, hogy szerintem mások tényleges szexuális preferenciáit nem egy nyilvános blogon kell kitárgyalni. Én pl nem szívesen kötnék az orrotokra ilyen dolgokat, max annyit, hogy a szemüveg szerintem szexi 🙂 A többi dolog megtárgyalása max belső baráti körön belül folyhat szvsz.
    Light-tal kapcsoaltban… hmmm hát ezt még így 1 kötet után nem tudom megítélni, de elgondolkodom rajta majd ezek után szerintem.

  4. SlyZero augusztus 22, 2008 - 9:10 du. #

    Szóval igen.
    Ha igazi flamewart akarsz, akkor a lolikont kell elővenni, vagy azt, hogy mindenki egy retardált állat, aki rajzolt fiúkra/lányokra nyáladzik.

  5. th4j`fuN_ augusztus 22, 2008 - 10:10 du. #

    Ez egy nagyon jo anime/manga. Animet mar lattam vegig, ez meg egyszeruen fantasztikus, imadom!

  6. SlyZero augusztus 22, 2008 - 10:36 du. #

    Egy másik király játék: Melyik anime/manga karaktert gyűlölöd a legjobban?
    Mivel elkerülhetetlen, hogy valaki egyszer felemlegesse a másik kedvencét, garantált az anyázás.

  7. jaaku augusztus 23, 2008 - 12:48 de. #

    Ez vicces játék, én gyűlölöm a Death Notet. 😀

    Pontosítok: Lightot nagyon bírom (bár Lelouch jobb fej) viszont a Death notet nem szeretem, a végét pedig rühellem. 😀

    Btw, már hetek óta keresem a mangát mindenfelé, de eddig sehol nem találtam rá. 😦

  8. outsyder augusztus 23, 2008 - 3:15 de. #

    “képregényfeszten, és halálra röhögtem magam rajta Andival…”
    ha ott lettem volna, esélyes, h csatlakoztam volnaXD

  9. zurhajos augusztus 23, 2008 - 9:46 de. #

    Ryuk a legnagyobb figura az egészben. Az almacsócsálással együtt. 🙂

  10. Junchidono augusztus 23, 2008 - 9:50 de. #

    Magyar verzsönös DN manga… ezt is be kéne szerezzem végre…

    Btw, ha igazi flamewar posztot szeretnél, akkor érdemes mondjuk egy “miért retard szászke-kün a Naruto-ban” című írással próbálkozni… 😀 Asszem igencsak sok dühös komment díszelegne a poszt alatt… ^^

  11. Kandur augusztus 23, 2008 - 11:52 de. #

    Én azt nem bírtam benne, hogy hatalmas IQ és tudás ide vagy oda… egy olyan tervet se “eszeltek ki” amit ne láttam volna előre, vagy ha mégis, akkor az eszement egy szar volt, és csak azértjött össze, mert véletlen egybeesések is egítették a működését.

    Szvsz se Light, se L nem volt nagy koponya, egyszerűen csak a többi karakter volt síkhülye. Így nem nehéz okosnak látszani.

  12. Sunyi Nyufi augusztus 23, 2008 - 12:20 du. #

    Jaaku: Libri drágám, Libri 😛

    SlyZero: Igazából időközben rájöttem, hogy a flamewar dolog amúgyse nagyon illik a bloghoz… legalábbis a múltban nem igazán volt, és eddig is megvoltam nélküle, szal jövőben sem lesz. De esetleg írhatok egy tutorial-t “Hogyan válasszunk flamewar-hoz témát” címmel XD

    Junchidono: Sajnos alapelvem, hogy olyat nem kezdek el szapulni, amit nem láttam, ergo Naruto (és Bleach is) kilőve 😀

    Kandur: Csak azt tudom mondani, hogy egy kötet után még nem tom megítélni a dolgot ^^’

  13. jaaku augusztus 23, 2008 - 4:28 du. #

    Ott kezdtem, na mindegy, azért köszi a tanácsot, Pimpinkin! 😀

  14. Junchidono augusztus 24, 2008 - 10:17 de. #

    >Nyufi

    [OFF]Fogsz Te még Blícset nézni… xD[/OFF]

  15. Sunyi Nyufi augusztus 24, 2008 - 12:30 du. #

    Junchidono: Erősen kétlem… legalábbis amíg nem csinálnak belőle egy rövidebb, max 52 epizódos változatot, addig nem 😀

  16. outsyder augusztus 25, 2008 - 3:46 du. #

    [off, de csak azért, mert a dn-hez nem tudok mit mondani]
    Nyufi! a Bleach-nek elég megnézni az első 63 részét :nod: most az a 11 rész már nem tökmindegy?XD
    [/off]

  17. Sunyi Nyufi augusztus 25, 2008 - 4:25 du. #

    “az első 63 rész”… több mint 52 bukta XD Bár igazából nem arról van szó, hogy nem néznék semmit, ami 52 résznél több (Keroro Gunsou, Marimite), de nem kezdek bele valamibe, ami igazából nem érdekel, és tom, hogy 52-nél több ^^ Plussz shounen-fight nem igazán lenni Nyufi műfaj 😀

  18. 3rr0R augusztus 25, 2008 - 6:26 du. #

    Beszállok ebbe az sosincsvége-anime témába:
    D.Gray-man, Bleach, One Piece, Naruto mind olyan mint a cigaretta, “elszívsz” egyet, kettőt, hármat, négyet, ötöt…
    egy idő után azt se tudod miért nézed, a lényeg már csak az, hogy legyen következő rész xP

Vélemény, hozzászólás?

