2008 ősz animecon, avagy a szervezés felsőfoka

29 Sze

nana_kyon

Nos, túl vagyunk még egy két napos con-on, nekem asszem ez volt ötödik MAT-os con. Na de csapjunk bele a közepébe…

Mivel ugye nem volt jegyem, ezért korán kelősre szándékoztam venni a figurát, és felhasználva nagyim lakásának viszonylagos közelségét, kimenni reggel 5re. Ezzel nem is votl semmi probléma, csak mivel pénteken délben keltem, ezért éjjel nem nagyon tudtam aludni ^^’ Szal egy óra alvás után felkeltem 4kor, reggeliztem, hagytam, hogy nagyim rám tukmáljon egy zacskó sajtos stanglit, és elindultam a PeCsa-hoz, fülemben Revolverheld szólt, hogy azért még se aludjak már el. Mikor odaértem pontosan 5 órakor a drága helyszínre… már volt egy kisebb sor. Ezt meglátva visszafordultam, mert éreztem, hogy nekem most kell egy doboz cigi. Mivel más nem volt nyitva, a közeli benzinkútban tudtam csak eme igényemet kielégíteni. Aztán vissza a PeCsához, és sorban állás. Eleinte jól bírtam, mert zenét halgattam, olvastam, cigiztem… szal el voltam. Aztán jött a kavarodás. Mert ugyanis a sorban állók egy része elment, mondván, hogy nem itt fogják adni a jegyeket. Én gondoltam, hogy ez hülyeség, mert hát főbejáratnál voltunk, meg pénztár felirat is volt meg minden. Elég hamar vissza is jöttek, akik elmentek. De a zavarodásnak nem lett vége. Majd egyszercsak a kordon túloldaláról egy fogalmazni nem nagyon jól tudó szervezőnek látszó egyén közölte, hogy a jegyeket valóban a karaoke sátorban fogják adni. Ekkor jött a tömeg sprint. De komolyan. Mindenki rohant a sátrakhoz. Aztán ott is volt sor. De pár perc múlva eltessékelteka betonról minket a füves részre, hogy ott kell várni. Tömeg megint sprint. Szóval vicces volt. Mivel én közöltem, hogy annyira nem tud érdekelni a dolog, hogy sprinteljek, a sor elejéről a közepére kerültem.

Ezután jött a további sorbanállás. Meg az újabb cigi. Meg az ideg tépés. Meg megint egy cigi. Meg antiszockodás. Meg dög unalom, és emiatt mégjobban antiszockodás. Meg az intenzív kávé hiány… Szerencsére, mikor eljutottam arra a szintre, hogy én leszarom az egészet, és hazamegyek, akkor hívott blackie, hogy mindjárt itt van. Szal blackie-t most emiatt imád ❤ ^^ Ha ő nincs, tuti hogy felmondják az idegeim 😛 Szal aztán blackie-vel is álltunk még sorba úgy 11-ig, amikor is végre megszereztük a jegyeket, és elmentünk madfistékhez, ahol Andinál ott volt az életmentő kávé, amire egyből rácuppantam. Aztán a változatosság kedvéért egy kis sorban állás, hogy bejussunk a PeCsába. Ott nézelődés, majd gyors távozás, mert mentünk sátorba japán kvízre. Na a kvíz az baró volt 😀 Vicces volt az egész, a kérdések jók voltak, csak ne akkor hívott volna mindenki, hogy ők most itt vannak a PeCsánál, mi hol vagyunk, találkozzunk már 😀 Mondjuk amúgyse nyertünk… kivéve Trau-t és Tomit, akik egy-egy Shounen Jump-pal lettek megajándékozva. De legalább találkoztunk Junchi-val is végre ^^ Utána elmentünk a kínai kajáldába, mert én nyöszörögtem már egy ideje, hogy éhen halok ^^’ Kínaiban persze tömeg volt, szal csak elvitelre tudtuk megvenni a kaját, amit aztán a padoknál fogyasztottunk el.

Ezután jött a nap fő programja számunkra, az amv verseny. Szerencsére akadt helyünk, hála blackie-nek, aki simán arrébb toszta a kabátokat a székekről XD Az amv versenyes amv-k őszintén megmondom annyira nem jöttek be összességében (most nem a helyezettekre gondolok). Persze voltak jók, pl Wolfi-é, Kaxi-é, meg a Petit Love is jó volt (elfelejtettem, hogy hívják a srácot, aki csinálta, pedig az arcára emléxem lol XD). Én Kaxi-éra szavaztam, de nem bánom, hogy a Petit Love nyert, mert az is nagyon jó lett, de tényleg 🙂 A helyezettek mind tetszettek, szóval mindenkinek gratulálok… Christian, benyoboy, Andi, Jaaku és még nem tudom, kik, gratula ^^

Mivel a cosplay beszélgetés nem érdekelt minket, ezután mászkálás volt midnen felé a pultokhoz. Vettünk is Andival Nana 2-t, yay ^^

Aztán jött a könnyes búcsú blackie-től, majd Andival elmentünk a mekibe, mert én közöltem, hogy kávé. Ott találkoztunk Trau-val és Petivel, akik ott kajáltak. Na, ezután olyan dolgokat levágtunk, hogy lazán a tavalyi kínais, hentai-elemzős baromkodásnak lehet tekinteni XD

Majd visszementünk az eredmény hirdetésre, hiszen Andiéknak át kellett venni a díjakat. Sajnos most senki nem nyert semmi olyat, amit elkunyizhattam volna 😛

Ezután jött a Perfect Blue vetítés, aminek csak az elején voltunk ott, de igazából én akkor is majdnem végig Petivel dumáltam ^^’ Majd elindultunk haza felé, ahol akadt egy ki félreértés, mert én azt mondtam, hogy villamossal megyek, de nem az 1-esre, hanem a 3-asra gondoltam, és ez csak nekem volt világos. Szal Peti, siklara meg Andi gyorsan felpattantak a bent álló 1-esre, és épp amikor kérdeztem, hogy miért erre, hiszen siklara földalattival akart menni meg minden, akkor bezárult az ajtó, és elrobogott a villamos XD Én végülis hazaértem valahogy 10-11 között, és még msn-eztem kicsit, meg bejegyzést is akartam írni, de valahogy nem sikerült, és inkább aludtam.

Vasárnap én nyitásra akartam menni, de nem jött össze. Állítottam ugyan ébresztést, de az ébresztő kikapcsolása felemésztette az összes energiámat, ezért inkább aludtam még olyan fél 10ig. Aztán komótosan elindultam, mert rájöttem, hogy igazából a cosplay megintcsak nem érdkel. Az egyéni performance vége felé értem oda, ahol megtaláltam a többieket elég hamar szerencsére. Madfist, Trau, Andi meg outsyder kimentek a sátorba a babaelőadás végére, szal követtem őket, de tényleg csak a végére értünk oda, és én kiállításnak nem neveztem volna a dolgot. outsyder ezután lecsatlkaozott rólunk, mi meg mentünk kínaba, mert a többiek éhesek voltak. Hely megint nem volt, szal elviteles kaja. Igazából a vasárnap ezen részében csak az volt a baj, hogy míg a többiek pörögtek, addig én egészendurva módon be voltam lassulva >_>;

Lassa visszamásztunk PeCsába, ahol még a Doreamon ment, bár simán azt lehetett hinni, hogy Őslények országa, főleg ha csak a dinókat látod. Na, ekkor nem bírtam tovább, és vettem magamnak egy kávét. Nem sokat használt, továbbra is be voltam tompulva. Mielőtt kezdődött a csoprotos cosplay performance, leültünk középen a földre, ahol rohadtul nem láttunk semmit. Mivel tényleg nem lehetett látni semmit, ezért én elkezdtem zenét hallgatni, teljesen antiszoc módon. Végül felálltunk, és kimentünk oldalra, mert ott lehetett látni. Ekkor rádöbbentem, hogy engem ez nem érdekel, szal kicsit lecsatlakoztam Andiékról, és kimentem. De legalább leteszteltem, hogy a Sennheiser fülhallgatóm totál jó, mert igazából a performance-os zene csak egészen enyhén volt hallható… a fangirl visítás sajnos nagyon.

Szóval bóklásztam kicsit a standoknál, és azon gondolkodtam, hogy kéne venni valamit, mert nem érezném jól magam, ha nem vennék. Hellsing 2 jó lett volna, de mivel csóró vagyok, ezért most nem adok rá ki ennyit. A Last Uniform második kötetével detto ez volt, bár tudom, én vagyok a hülye, amiért nem adok ki 2700 Ft-ot egy igazából csúnya rajzolású mangára, csak azért, mert yuri. Végül hogy mégis vegyek valamit, vettem egy aranyos kis chibi Kyon kulcstartót 🙂

Aztán kimásztam cigizni egyet, majd elkezdtem sétálni a ligetben. Igazából körbesétáltam a PeCsát, szal láttam a Szív Világnapjás banzájt, ami mögtte volt. Annyira nem érdekelt a dolog, hogy nagyon arra menjek, de egy csávónak volt a fején egy azokból a hosszúkás formálható lufikból készített motor, ráadásul éppen egy csontvázat csinált fehér lufikból. Állati jól nézett ki *_*

Visszacsászka PeCsába. Lecsekkoltam, hogy Andiék még mindig ott vannak, ahol eddig, majd megint sétáltam a pultoknál, majd megint eluntam magam, és kimentem a friss levegőre, ahol találkoztam Velho-ékkal, akik épp cigiztek, ezért én is, csak úgy menőzésből 😛 😀 Majd velük császka odabent, ami határozottan poén, főleg amikor Jaaku ráindul a Rei figurára, amit meg akar venni, de mégsem vesz, mert 7000, és annyit nem ad ki, mert az már túl van az 5000-es határon, de azért szemez vele 158 percet XD Velho is vett egy általam ismeretlen loli figurát, de igazából jól nézett ki 🙂 Majd megint ki kicsit egy cigire, ahol dumálgattunk luggival is, meg talákoztunk Manitu-val, és Jaaku majdnem behalt, amikor kiderült, hogy Manitu barátnője megvette 5000 Ft-ért a Rei figurát, amit ő kinézett XD

Aztán megint vissza mentünk nézelődni. Közben én meg elvágtam a nyelvem egy mézes negróval 😦 (Nem Jaaku, nem aids-es bárdot nyaltam meg :P) Jaaku végülis megvette az Eva artbook-ot, amit már egy jó ideje minden con-on megnéz 😀 Mondjuk 5500-ért még én is megvettem volna. Aztán mekiben kávézás és ökörködés ment ezerrel.

Majd visszajöttünk a PeCsába, és beültünk a Metropolis vetítésre. Én szeretem azt az animét. És igazából azért egyedül megnézve sokkal komolyabban vettem. Nem mondom, hogy így nem volt jó, de vazz, nem gondoltam, hogy ennyit lehet rajta ökörködni XD

Ezután már nem volt mit tenni, irány haza 🙂 Vagyis nekem előtte még volt egy beugróm a Tesco-ba, mert új billentyűzetet kellett venni. Igen, ezt este 9kor kellett megtennem… tom, kocka vok 😛

No, akkor most a con-ról úgy összességében: Nem gondoltam volna, hogy szervezésben alul lehet múlni a győrit, de itt több volt a technikai baki, és a logiátlanság. Itt most nem csak arra gondolok, hogy a reggeli sorbanállást totál elszarták. Én igazából már azt sem értettem, hogy miért nem volt több az elővételes jegy. Mármint az a fajta, amit kézhez is kapsz… mert ugye, ha sok ilyen jegy lenne, az megkönnyítené a MAT dolgát az ellenőrzésénél meg ilyenek. Ehelyett most kevesebb volt, gyorsabban el is fogyott. Mármint úgy értem, előző con-oknál volt olyan, hogy a már egy hónappal a con előtt a boltokban csak vasárnapi jegyet lehetett kapni? Nem. De mind1, a jegy vásárláson lépjünk túl. Felemrült a bejutásnál benne az a kérdés, hogy a főbejáratot, miért nem lehet használni? Tudom, hogy csak én vagyok a hülye megint hogy a főBEJÁRATot, arra használnám, hogy bemenjek valahova…

A ruhatárban szombat délelőtti tömegben egy nénit alkalamzni, aki ráadásul csiga lassú: fail. Kihajtós program füzet, ami inkább egy Budapest térképre emlékeztet, és rohadt nagy betűkkel van írva teljesen feleslegesen: fail. Az amv vetítésen keverni a stúdió logókat: fail. 4szer egymás után elindítani a már leadott amv-t a következő helyett: überfail. Eredményhirdetésen leadni a közönségdíjas animét hang nélkül: fail. Másodszori próbálkozásra is hang nélkül belekezdeni a közönség díjas amv-be: epic fail.

A cosplay-ról csak annyit, hogy voltak jók, de én sose voltam cosplay fan, és most valahogy el jutottam arra a szintre, hogy a performance se tud érdekelni. Elsősorban azért, mert… ezt most nem sértésnek szánom, de szerinte a cosplay-ek 70%-a általában igénytelen. Olyasmikra gondolok, hogy pl hajat beszínezni, de kiahygni tincseket, megvarrni a ruhát jó kis csillogó anyagból, ráadásul úgy, hogy a varrás iszonyatosan látszik, és lóg belőle a cérna. Szóval én értékelem, hogy megcsinálták, meg elismerem, hogy dolgoztak vele, de attól még szvsz vacak. Plussz még ott van az a sokk hatás is, amikor látsz valakit olyan szereplőnek beöltözve, akit ismersz és kedvelsz. Az ilyenek az esetek többségében illúzió rombolók. A performance meg lehet jó, de lehet egészen siralmas is. Úgy álltam hozzá, hogy ha lesz jó performance, akkor annak úgyis fel kerül majd valahova a videója, szal majd jól megnézem, és akkor nekem is totál jó lesz.

Amit még fontos megemlíteni a con-ról… Emlékeztek arra a srácra, aki előző con-okon “szeretethiányos vagyok, ölelj meg!” papírkával mászkált? Megint itt volt. Ez magában nem is lenne baj, de elkezdtek szaporodni a 13 éves kislánykák hasonló táblával. És amikor azt mondom, hogy szaporodni, akkor olyasire kell gondolni, hogy már majdnem esélytelen úgy eltöltened 2 percet, hogy ne láss táblát. Később kiderült számomra, hogy számolták, kit hányan öleltek meg. Csak annyit tudok mondani: szánamas. Talán még a sok hülye Naruto és Bleach cosplay-esnél is szánalmasabb. Plussz akkor még ott voltak azok a kislányok is, akik nek a papírkáűján Free Yaoi felirat volt. De szerencsére ellentáborként volt egy srác, aki iszonyat nagy antiyaoi-s transzparenssel mászkált. De ettől függetlenül a papírkával körbemászkálás még mindig szánalom.

Szóval összegezve az egészet: jó volt, sokan voltunk, mint mindig. Társaság jó, kávé kell, pénz több kéne, hogy tudjak mit venni, bár az “anime goods” cuccok 90%-a Bleach/Naruto/Death Note, ami engem ugye teljesen hidegen hagy ^^

Reklámok

5 hozzászólás to “2008 ősz animecon, avagy a szervezés felsőfoka”

  1. Motoko szeptember 29, 2008 - 10:11 de. #

    Én a változatosság kedvéért megint nem tudtam elmenni.
    Pedig bevoltam készülve egy

    “yuri a jó vázeg!”

    Feliratú pólóval.:)

  2. shearer szeptember 29, 2008 - 8:08 du. #

    Jó a mostani szavazás. :]

  3. Rev szeptember 30, 2008 - 9:48 de. #

    >Nyufi
    elkezdtek szaporodni a 13 éves kislánykák hasonló táblával. (…) Később kiderült számomra, hogy számolták, kit hányan öleltek meg.
    LOL, Pedobear befigyel… Luggi nem használta ki az alkalma(ka)t? 😀

    Plussz akkor még ott voltak azok a kislányok is, akik nek a papírkáűján Free Yaoi felirat volt.
    WTF?! Get out of our way FANGIRLZ!

    De szerencsére ellentáborként volt egy srác, aki iszonyat nagy antiyaoi-s transzparenssel mászkált.
    Awarded for unprecedented braveness. All hail! XD

    >Motoko
    Kár, nagy kár, a pólóötlet WIN. :3

  4. SlyZero szeptember 30, 2008 - 7:20 du. #

    Mér nincs “már tavaly is véletlenül arconkönyököltem őket” szavazópont?

  5. luggeriano október 1, 2008 - 4:35 du. #

    Revci: Én történetesen az egyiket elkergettem a fenébe, mivel zavarta az elmélyült kommunikációmat egy kollégával.

    Lolikat IRL csak megnézem, a fiktiv rajzolt lolik a királyak. Az élőkkel testi kontaktusba nem keverednék….főleg ha ilyen idiótán nyomulnak. A rossz példát könnyen átvették sokan a Freehugos idiótától, én pedig ajánlgattam neki hogy adok neki ingyér tökönrúgást….olyan jó kis SP leszboszos verziót belassitva:D

Vélemény, hozzászólás?

