Kis Karácsony, Nagy Karácsony?

19 dec

e6de4eeaaf2da0c661c28e9e5c7b6fcd

Természetesen ennek a post-nak semmi köze nem lesz animéhez… Gondoltam előre szólok, mielőtt még bárki is reménykedne lol 😛

Szóval arról lenne szó, hogy gondoltam így a blog segítségével körbe kérdezgetek, hogy kinél hogyan zajlik a Karácsony mint ünnep. Először szavazást akartam belőle csinálni, de mivel ez egészen családra jellemző dolog, ezért úgy gondoltam, legyen inkább post 🙂

Nálunk egészen egyszerű a Karácsony. Dec. 24-én apám már délelőtt elkezd a konyhába főzni, én meg valamikor felkelek és a napot természetesen diós bejglivel meg habos kakaóval kezdem ^^ Aztán helyet csinálok a fának. Mivel a ház kicsi, ezért a fa mindig az én szobám sarkában van. És ugyan az írtam, hogy fa, de igazából műfenyő (de totál jól néz ki). Igazából a műfenyőt csak azért vettem meg anno, mert amikor apám már harmadszorra hozott haza olyan fenyőt, ami leginkább az ökörhugyozásra emlékeztetett és mindenfelé dőlt, elegem lett a dologból >_>’ Nah mind1… Szóval apám főz, én meg közben feldíszítem a fát. Ilyenkor mindig rádöbbenek, hogy milyen jó, hogy az undorító boákat már kidobtam, és hogy ha az égők villogásra vannak állítva, attól tényleg mindenki epilepsziás rohamot kap @_@ Miközben apám lassan elkészül a kajával, én szenvedek azzal, hogy akasztót tegyek a szaloncukrokra. Ugyanis apám imádja a szaloncukrot… mármint hogy venni, mert cukorbeteg, szal sokat nem ehet, de azért kiló számra veszi, pedig már mondtuk Avellal, hogy nem kéne, mivel még a Mikulásra kapott csokikat se ettük meg. Ennek ellenére most is van legalább 3 zacsi, és meg be van ígérve egy mákos adag is >_> Apám végez a főzéssel, és befogom szaloncukrot aggatni, hamár ennyit vett 😛 A fa kész, a kaja kész… ilyenkor apám ki lesz küldve a szobából, mert következik az ajándék csomagolás. Az ajándék aztán a fa alá kerül, majd én leszek kiűzve a szobából ugyan azon indokkal. Majd jöhet végre az evés ^^ A szombában van egy nagy asztal, szóval az evés a fa mellett zajlik, közben meg valamilyen rock karácsony album szól. Kíváncsi vagyok idén mit fogunk enni, ugyanis most apám nagyon rákapott a főzésre, szóval lehet valami extrém lesz ^^’ De a desszert úgyis gesztenyepüré, nyammi ^^ Aztán ajándékozás, ajándék kipróbálás, és mivel általában mindketten kapunk egymástól valami könyvet, elkezdjük az olvasgatni lol 😀

Első nap pedig Karácsony nagyimnál (apum anyuja… család másik részével nem nagyon járunk össze). Még mielőtt odamennénk, be kell csomagolni a többiek ajándékait, aminek következtében általában lekéssük a buszt, ami persze az én hibám mindig (by apám) 😛 Családi Karácsony eléggé érdekes… Mondjuk úgy, hogy nagyim nem főz valami jól, szóval minden Karácsonykor próbálkozik, de a végén nem igazán sikerül a dolog ^^’ De a sütijei finomak 🙂 Emellett a családi dumálás általában abból szokott állni, hogy apám és a huga összefognak, és mindenféle baromsággal halálra szivatják nagyimat, amiket nagyim túlzottan nem vesz magára (de azért vitatkozik velük persze), mi viszont unokatesóimmal halálra röhögjük magunkat. És minden évben rutin, hogy nagynéném meg akar tanítani arra, hogy hogyan mondjuk németül böfögni meg ilyenek… mintha nem tudnám 😛 Aztán ajándék bontás. Nagyimtól semmi meglepetés, mert azt veszi meg amit kérek, és ez így van jól, mert nagyim meglepetései…………. szerintem ezt mindenki át tudja érezni ^^’ Nagynénéméktől viccesek az ajándékok, általbáan mindig más… egyszer delfines arany gyűrű, másszor 4 nap Kairóban, aztán meg fekete fodros selyem blúz… lol 😀 A selyem blúzt sose fogom megérteni 😀 Bár valószínűnek tartom, hogy ilyet idén nem kapok, mert látták már, hogy acélbetétes bakancsban szoktam járni XD De azért alapvetően mindenki elégedett valamilyen szinten és jól elvagyunk ^^

Szóval alapvetően ilyen a mi Karácsonyunk. Bár nálam a Karácsonyhoz egészen szorosan tartozik a Szilveszter is, mert a haverokkal akkor jövünk össze, hogy ajándkozgassunk meg igyunk. Asszem idén is le kell vinnem a társasjátékaim Szolnokra majd ^^’

De a Karácsony lenni jó, mert diós bejgli, szaloncukor ftw! ^^

Reklámok

11 hozzászólás to “Kis Karácsony, Nagy Karácsony?”

  1. Nekomajin december 20, 2008 - 2:43 de. #

    Nekem újabban mindig kiesik a nulladik nap első fele. Mire felkelek, öcsémet meg hugomat már úgy kell belekötözni a fotelbe, hogy ne díszítsék még a fát. Elég érdekes esztétikai érzékük van fadíszítés terén. ^^”
    Egyébként nálunk is műfenyő van újabban. Viszont mi nem nagyon teszünk rá cukrot, mer’ minek? Inkább alá teszük kosárkába, meg be a szobába, hogy éjjel ne kelljen kimászkálni a konyhába. 😛
    Aztán ajándék átadás van, meg non-stop falás, aztán nyögés, meg szobába visszahúzódás.
    Másnap szoktunk mamához menni. Ott megint eszünk. Meg eszünk. Meg enni is szoktunk rohadt sokat. Aztán még eszünk meg hazajövünk. Aztán a maradék időben meg jönnek hozzánk is rokonok, meg eszünk, meg ilyesmi. 😀
    Mi egy karácsony alatt elfogyasztjuk egy közepes méretű afrikai ország egész éves étkészletét. XD

    Jah igen, azt kifelejtettem, hogy természetesen megnézzük minden karácsonykor Bud Spencer és Terrence Hill összes filmjét, amit ad a TV. XD

  2. Motoko december 20, 2008 - 9:10 de. #

    Dec 01: reggel 06:00 kor csörög a telefon, anyám az, menni kell hozzájuk segíteni feldíszíteni a házat. (I- I )
    L-nek nem szólok mert nincs szívem felkelteni ezért mikor átmegyek mindig megkapom, hogy L kiakarja húzni magát a díszítésből. 🙂
    Anyámék ősidők óta, évről évre versenyeznek a szembe szomszéddal, hogy kinek lesz szebb a háza karácsonyra.(értsd: kién lesz több égő!:D)

    Dec 02-15-ig: Ajándékvásárlás L-nek és a családnak.
    UTÁLOK AJÁNDÉKOT VÁSÁROLNI!!!
    Ezért idén az interneten veszek meg mindent! (ebay)

    Dec 24.: Faállítás, L hozza a pár napja kinézett és félre tetetett fát én díszítem, ez mindig jó hangulatban telik el.
    Átmegyünk a temetőbe L szüleihez, teszünk egy karácsonyfa ágacskát a sírjukra.
    Onnan átmegyünk anyumékhoz és olyan 5-6 óra körük megvacsorázunk majd jöhet az ajándékbontás.
    8-9 körül vissza mihozzánk ajándékbontás (házi Belis)
    Hát valami ilyesmi…:)

  3. Sunyi Nyufi december 20, 2008 - 10:16 de. #

    Nekomajin: Én csak azért teszek a fára szaloncukorot, mert egéeszen sok díszünk kezd tönkre menni, és igazából mindig elfelejtek újakat venni, vagy nincs időm rá, és akkor a különböző színű szaloncukrok tök jól jönnek ^^

    Motoko: Ház díszítés lol 😀 Mi nem szoktunk soha, de egy barátnőm mesélte, hogy átment osztálytársához egy-két hete, ahol a ház teljesen ki volt már díszítve, és a folyosón egy életnagyságú Télapó fogadta, ami egyszercsak random szinten elkezdett énekelni és rázta a seggét XD
    Ajándék vásárlásról meg annyit, hogy én szeretem, de 2 hete mást sem hallok Aveltől, minthogy ajándékot vásárolni szar 😀 Bár igazából nekem még meg kell csinálnom az ajándkok nagyrészét, szóval a java még hátra van 🙂

  4. novalisk december 20, 2008 - 6:01 du. #

    Hát én igazából majd a 4 éves műfenyőmet előszedem megint az ágyneműtartóból, és felaggatok rá pár díszt, na persze azokat amik még nem törtek össze, meg mellé pár igen szép, de annál ehetetlenebb kb 8 éves szaloncukrot 😀
    Aztán (24-e) elmegyek papámhoz, kajálok egy jót, és kb ennyi is lesz :/

    Ajándékot nem nagyon várok, és nem is veszek majd, csak a keresztszüleim gyerekeinek, mert ők azért elvárják ^^”

    Na meg tesómmal majd főzetek 25-ére valami ünnepi kaját (én inkább nem segítek mert képes vagyok még a rántottát is elrontani ^^), de semmi extra.

  5. zlay december 20, 2008 - 6:42 du. #

    Nálunk viszonylag nyugisan telik a Karácsony, csak az a fenyőfa… Igazi fenyő, ami szúr, és pereg, és az éjszaka közepén eldűl. 😛 Álltalában felgyújtani is sikerül, mert milyen jó ötlet a gyertya, különösen, ha sűrűek az ágak. ^^’
    Nekem meg az a hülye szokásom, hogy oda pakolom a díszeket, ahol nem látszik. (Az az érdekes, hogy a díszekből évről-évre kevesebb kerül elő.)
    A nagy ajándékvásárlás viszont elmarad. Kész horror az egész, úgyhogy a családnak néhány apróság és ennyi.
    Fadíszítés közben valami zene, aminek semmi köze a karácsonyhoz, kiátkozni a Télaput, amit minden évben lead a Tv, másnap ebéd a nagyszülőknél (Mindent megenni és megdícsérni, és még többet kérni!).
    A végére senki nem éhes, de mindenki fáradt, szóval délig alvás. 🙂

  6. black87 december 20, 2008 - 9:46 du. #

    Most már nálunk is műfenyő van, mert minden évben kicsit ferde és enyhén kopasz fát sikerült vennünk, arról nem is beszélve, hogy mindig nekem kellett kiporszívóznom utánna ami suxz!

    24-én este feldíszítjük a fát. Én szeretek kimaradni belőle, de nálunk is kell akasztót hajlítgatni a szaloncukorhoz. A nagyobb díszeket anyám rakja fel mindig, mert valamiért ez így maradt annak ellenére, hogy már nem vagyunk kis gyerekek akik összetörik 😛

    Ajándékosztás előtt kaja, ritka alkalmak egyike amikor mindenki leül az asztalhoz. Meggyújtjuk a gyertyákat az adventi koszorún és itadakimasu! ^^

    Utánna persze felváltva mindenki beviszi az ajándékot nálunk is, bár a legtöbb már nem szokott meglepetés lenni. Utánna bontogatás, köszpuß.

    25-én és 26-án meglátogatjuk a nagyszülőket, plusz Éva napot köszöntünk. Szokás szerint temérdek kaja mindenütt.

  7. luggeriano december 21, 2008 - 12:17 de. #

    A gazdasági világválság miatt idén nem lesz nálunk se fenyő, se nagy kajálás, se ajándékok. Egy szokásos, unalmas ünnepnap lesz semmi több.

  8. Junchi december 21, 2008 - 7:29 du. #

    Hogy megy nálunk a karácsony? Hmm, jó kérdés;; igyekszem nem tl;dr választ adni rá xD

    Dec. 20. vagy 21. – Valamelyik nap a kettő közül, mikor elmegyünk fát venni. Mivel ősi, családi hagyomány, hogy mindig én választok fát, így erre az egy napra mindig kimozdulok a szobámból (xD), hogy sikeresen teljesítsem eme rám háruló nemes feladatot. Annyit tudni kell rólam, hogy sem a nagy, sem pedig a túlzottan kicsi fáknak nem szoktam híve lenni, ergo egy normál méretű fa pont megfelel az ízlésvilágomnak. Ja, és szigorúan csak az “élő” fenyőt szeressem.

    Dec. 22. és 23. – Ezen a két napon nekem nem sok dolgom akad, a meló inkább szüleim nyakába borul. Sütnek, főznek, párolnak, ergo csupa olyan munkát végeznek, amihez nem értek ^^””

    Dec. 24 – Együtt a família, 8 fős brigád, éhes hasak, izgatott hugicák (na jó, azért én is az szoktam lenni, pláne ha nem sikerül előtte egy héttel megtudni, hogy mit is kapok :D), szal karácsonyi feeling. Mindenki megajándékozza a másikat (hjajj, idén is sokba került nekem a karácsony… ^^”), hangosabb a ház, mint egy 10 fős olasz család ebéd közben, úgyhogy tök jó a hangulat. Hát, így megy nálunk a karácsony ^.^

  9. Kumiko december 23, 2008 - 8:52 du. #

    December 23.-án (azaz ma): már elkezdődik a készülődés és az ünneplés (hála a névnapomnak 🙂 ) nevelőanyukám süt, ma kivételesen a nővéremmel mi is sütöttünk 🙂 .
    24.-én: karácsonyfát díszitünk (én is az élő fa híve vagyok – szeretem a friss fenyő illatot), este nagyimékhoz megyünk kajálni és ajándékot kapni 🙂 .
    25.-én: újjabb rokon látogatások: újra nagyimék, unokatesóim, papám)
    26.-án: a maradék rokonhoz megyünk Ádám + Éva napot ünneplünk és újabb ajándékokat gyüjtök be .

    Sokan szerencsétlennek tartanak mert decemberben van a szülinapom és a névnapom is, de én szeretem, ilyenkor egy csomó pénzt zsebelek be 🙂 .

    Mindenkinek Bolgod Karácsonyt! 🙂

  10. M@D_FiSt december 24, 2008 - 8:44 de. #

    Nálunk viszonylag lusta készülődés szokott lenni, a részünkről. Anyám persze sürög-forog a konyhában, míg apám befaragja a fát az álványba. Utána kivonja magát a díszítés alól, mert hosszú évek tapasztalata alapján mindig elszúrta (értsd: anyámnak nem tetszett) úgyhogy a húgommal díszitek, aztan csengő, danolászás és a ‘jajj hát én 2 hónapja megkaptam már a számítógépem ezért nincs semmi a fa alatt’ ajádékozás majd vacsiii. A 25-26 dögléssel tellik főleg. Rokonlátogatás szigorúan csak a 2 ünnep között egy nyugodt hétköznapon.

  11. femaleanon december 24, 2008 - 9:10 de. #

    Nállunk ez úgy zajlik, hogy 1 hónapra előre be vagyok sózva, hogy mindjárt Karácsony van. A mikulás csak petting, és olaj a tűzre. 😀 Olyasféle előjáték..
    23-án anyum elkezd bejglit és egyéb finomságokat sütögetni, én pedig rendszeresen és nagy odaadással figyelek, és gyűlök kóstolgatni. Édesapám rendszerint még ekkor is dolgozik, szóval ő kimarad a jóból.
    Nővérem már nem lakik velünk, de annó úgy nézett ki, hogy 24-én leültünk dél körül az asztalhoz és felakasztóztuk a szaloncukkert.
    Ezután halebéd, majd fa-díszítés. Black-hez csatlakozva idén és már tavaly is műfenyőnk volt/van. Idén az én javaslatomra a válság miatt, meg mert utálok a fa alól porszívózni ezernyi kis tűlevelet – állítjuk fel ismét a cserefenyőt. Amit én egyébként barátos karácsonyozásra szoktam használni.
    Szóval ebéd után fenyőállítás, zenehallgatás, majd várunk estig akkor mindenki szépen elvonul, összeszedi az ajándékokat, betesszük a fa alá és jöhet az idegtépő várakozás.

    Általában nincsenek nagy ajándékok, hanem több kicsi, személyesebb. És ez szerintem tök jó, mert olyan megalománok mint én többet bonthatnak. Hrrrr~~

    25-én unokatesóméknál összegyűlik a nagyobb család. Mértéktelen zabálás, mert keresztanyum istenien süt/főz.. Nagymamámhoz is beugrunk még ugyanezen a napon, és felmarkolunk kb. 4 rúd bejglit. Mákos FTW! :3 Üzembiztosan ontja magából az ünnep hetében már a bejglit, hogy a család minden apró ága is az övén éljen szilveszterig. Ráadásul kurva finomat csinál, úgyhogy ajándékozunk ott is, eszünk, dumálunk, elvagyunk, azt gó bekk hóm.

    26-án hascsikarás, CF, fetrengve-szenvedés.

    Boldog Ünnepeket! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

