K-ON! END – összefoglalás

20 jún

snapshot20090620134830

Huh, hát mit is írjak… Nehéz. De komolyan. Főleg azért nehéz írni, mert valahogy úgy kéne, hogy azt írjam le, amit érzek, és mégse kövezzenek meg a K-ON fanok csak azért, mert nekem nem jött be annyira ^^’

Nah de először térjünk ki a jó dolgokra, avagy miket szerettem:

Amit elsősorban nagyon értékeltem, azok a hangszerek. Mindegyik valós hangszer, és nem csak rajzolt random gitár. Mondjuk ennek alapnak kéne lennie, ha már ugye zenéről szól a dolog, mégis a legtöbb animében elszarják. Persze azért itt nem nagyon lehetett ezzel csinálni bármit, mert a hangszerek a mangában is nagyon szépen ki vannak dolgozva.

Természetesen a karakterek aranyosak, és alapvetően viccesek. Ha választani kellene kedvencet, akkor azt mondanám, hogy Sawa-chansensei 😀 Elképszetően idióta mégis felnőtt, ráadásul az utcsó részben az is kiderül, hogy azért a zenében is van tehesége, mivel hát ugye minden gyakorlás nélkül nyomta a gitár kíséretet. De persze azért a többi karakter is a szívembe lopta magát valahogy, mert mindenkiben volt valami érdekes. Erről jut eszembe: a yuri-goggles-ös K-ON epizód után felnézem 4chan /u/-ra, ahol ugye mindig van K-ON thread, és akkor is volt, de egészen gyorsan eljutottak addig, hogy pszichológiailag kielemzték, hogy mennyire heteró az a lány, aki yuri-t néz XD

Az animáció minősége kitűnő volt, a rajzolás talán picit túl moe, de aranyos. Mondjuk mást nem is várhattunk, hiszen KyoAni.

A szinkronhangok jók voltak, bár Yui hangját eleinte kicsit szokni kellett.

Míg maga az opening nem jött be annyira, az ending és a Fuwa Fuwa Time teccős számok voltak.

Szóval ezek mind jók voltak, akkor mégis mi volt az, ami miatt mégsem lett ez az anime szezon kedvence nálam?

Elsősorban azért, mert ugyan vicces volt, és nevettem rajta eleget, azért akad a szezonban humorosabb anime, pl a Higepiyo humora sokkal közelebb áll hozzám.

Amiből kevés volt az animében az a zene. De komolyan, túl kevés volt. Mármint hány számot adtak le végig? 3-4? Kevés. Legalábbis szerintem.

A másik, hogy kicsit a vége felé elkezdték túl dramatizálni a dolgot. Mármint: összedől a világ, ha Yui nem tud fellépni velük? Nem. Jövőre felléphetnek még együtt az újtag toborzáson és a suli fesztiválon? Igen. Szóval mire fel a dráma? Mármint értem, hogy barátság meg minden, de könyörgöm, Yui nem haldoklott, csak megfázott. Bár az lol volt, hogy Ui-nak jobban megy a gitár.

Jah, és akkor már szóljunk be kicsit a KyoAni-nak is: nem tetszett, hogy új op helyett csak belepaszírozták Azusa-t. Annyira sokba került volna csinálni egy új op-ot? Vagy ha már csak berajzolják őt, akkor rajzolhatták volna több helyre, mert így egészen úgy nézett ki, mintha ott lenne, de mégse tartozna a baráti körbe.

Na meg persze ott van a hype, ami nálam akaratlanul is egészen ki hat az értékelésre. Próbálom mellőzni a dolgot, de nehéz. Főleg mivel már az első rész megjelenése előtt megvolt a hype. Aztán mindenütt ugyanazokat a képeket lehetett látni Mio-ról, ráadásul mindenhol azt olvasni, hogy “Mio is so tsundere”… Könyörgöm, köze nincs a tsundere-hez >_<  Szóval a hype erősen rányomta a bélyegét nálam a dologra, amin persze nem segít az a tény, hogy az anime készítői is határozottan a moe-faktorra mentek rá.

Összefoglalva egy kedves kis moe vígjáték pár diák életéről. 8/10 nálam.

Jah és just for the lulz… Marimite everywhere 8D

snapshot20090620134601

Reklámok

9 hozzászólás to “K-ON! END – összefoglalás”

  1. Motoko június 20, 2009 - 2:01 du. #

    10/10
    Ennél jobb anime nem kell!

  2. black87 június 20, 2009 - 2:46 du. #

    Nem hiszem, hogy meg kéne köveznünk, teljesen korrekt kritika volt. És persze jobbulást :3

  3. femaleanon június 20, 2009 - 3:18 du. #

    Jaja, Nyufi, az OP-ba paszírozott Asuza miatt már én is vertem magam a blogolom, tényleg az annyira blargh volt. Nyüssz.

  4. Sunyi Nyufi június 20, 2009 - 4:42 du. #

    Motoko: hát azért nekem nem kéne sokat gondolkodnom, hogy találjak jobbat 😀

    blackie: köszi, már jól vagyok, csak tegnap volt nagyon pocsék, nem tudtam hazajönni se nagyimtól @_@

    femaleanon: átérzem *hug*

  5. Nekomajin június 20, 2009 - 8:53 du. #

    Korrekt írás ez, nincs vele semmi baj. A hibák, amiket megemlítettél szerintem másnak is feltűntek, és csak azon múlott a végső ítélet, hogy ki hogyan súlyozza az alkotóelemeket.

  6. zlay június 21, 2009 - 4:36 du. #

    Hát a hype kivételesen nálam is nagyon megy most, szóval tökéletesen elfogult és vélemény nyilvánításra alkalmatlan vagyok vagyok. 😀

    10/20 😛 (Most mit csináljak, na…! :D)

  7. zlay június 21, 2009 - 4:37 du. #

    A dupla “vagyok”-kal nem nyomatékosítani akartam 😛

  8. novalisk június 22, 2009 - 7:07 du. #

    Mostanra szántam rá magam, hogy megnézem, bár nem akartam még befejezni 😀
    Összességében nem is úgy álltam neki, hogy egy komoly zenével foglalkozó anime lesz, mivel egy 4koma adaptáció ha jól tudom.

    Igazából csak simán tetszett volna ez a sorozat, ha nem lett volna olyan win arányban telitűzdelve moe elemekkel, de így nem tudtam nem imádni =)

    megj: az OP átdolgozása tényleg kicsit olcsó volt.

  9. Sunyi Nyufi június 22, 2009 - 8:03 du. #

    A zenével kapcsolatban még:

    Természetesen én se azt vártam el, hogy olyan szinten foglalkozzon a zenével mint a Nodame Cantabile, Nana vagy Beck, de szvsz az animében lehetett volna több zene, mert alapvetően azt várta a nép. Nem egy helyen olvastam, hogy hiányoltak valami Haruhi ‘God Knows’ kaliberű muzsikát, mert azért ahhoz képest a FuwaFuwa Time egészen gyengus ^^’

Vélemény, hozzászólás?

