Köln – élménybeszámoló

9 aug

P3010057

Nos hát hazaértem végre valahára, és miután itthon egyhuzamban aludtam 5 órát, úgy érzem, kipihent is vagyok 😀 Szal gondoltam írok valamit az utamról, mert így nem kell majd mindenkinek egyenként elmesélni lol 😀

Először is kezdjük magával az utazással. Az OrangeWays egyik járatával mentem ki. A busz maga nem volt annyira rossz, mármint ha pl valamelyik Volán járathoz hasonlítjuk. Mert azért abban biztos vagyok, hogy az üléseket nem arra tervezték, hogy aludni lehessen benne, főleg mivel a lábaddal zsibbadása és fájdalma miatt úgysem fogsz tudni. Viszont szerencsémre odafelé egy tök kedves srác mellett ültem, aki Aachen-be ment ki dolgozni fél évre. Jah, és kiderült, hogy kb 3 km-re lakik tőlem lol 😀 A mögöttünk ülő lányról meg kiderült, hogy németet tanul BA képzésben az ELTE-n, szal vele szidtuk rendesen a tanárokat XD Kicsit sajnáltam, hogy a buszon nem volt wifi (vagy legalábbis az én mobilom rohadtul nem fogta), de aztán végülis elvoltunk, mivel filmeket adtak. Így hát meg néztem a Vörös Sárkányt, a Mamma Mia-t, és valami Cameron Diaz filmet. Nem volt rossz, csak egészen lol volt, hogy magyar hanggal és angol felirattal néztük, főleg a Vörös Sárkány-nál, mert ott azt is odaírták, milyen típusú zene megy 😀 Jót röhögtem magamban a [Building to crescendo] és hasonló feliratokon 😀 Odafelé egészen sokszor megálltunk, ami kifejezetten jó volt, mert így nem kellett amputálni a lábam, mikor 16 óra buszozás után végre odaértünk Kölnbe. Mellesleg ha valaki OrangeWays busszal utazik, készüljön fel, hogy a busz egy kb 2 órával hamarabb fog odaérni a célhoz, mint ami a menetrendben volt. Ez azért fontos, mert én elvileg reggel 7-re értem volna Kölnbe, és ezért a német barátaimat 7-re hívtam oda. Helyette hajnali 5kor ott voltunk, és várnom kellett rájuk 2 órát a hidegben yay >_>

Nah de azért végre odaértek, és meg kezdődött a nap. Először elindultunk Angel-lel és Chris-szel a dóm és a pályudvar felé, mert ott még fel kellett vennünk egy másik srácot. Ez egy egészen hosszú séta volt, amiben a legnagyobb poén, hogy egyikünk se tudta, hogy merre megyünk, lévén egyikünk sem helyi 😀 Jah, és Angel folyton azt mondogatta, hogy de hát hol van a dóm, mert ő nem látja… ami nem csoda, mert messze volt, és eltakarta a többi magas épület ^^’ Végül azonban csak elkeveredtünk valahogy a pályudvarral, ahol találkoztunk Matthias-szal, és együtt megittunk a Starbucks-ban egy kávét, mert én közöltem, hogy össze fogok esni, ha nem. Aztán irány a dóm, ahol meglepően kevesen voltak. A dóm után megkerestük a szállásunkat, melynek neve Black Sheep Hostel. Igazából a kölni árakhoz képest kifejezetten olcsó, de azért Magyarországon egy egyszerű ifjúsági szálláson 74 €-t 4 éjszakáért rablásnak tartanék. Viszont tiszta volt, a személyzet meg kedves, és mindenütt fekete birkás képek voltak, szal elégedett voltam 😀 A nap további része álltalában abból állt, hogy a srácokkal közösen szivattuk Angel-t, akitől elhangzottak olyan epic mondatok, mint pl hogy “Fairies don’t get screwed!” XD Meg ittunk Kölsch-t, és ettünk kifejezetten finom hasábburgonyát, és a többiek rájöhettek, hogy szeretem a könyveket, mert amikor bementünk egy könyvesboltba, folyton elmászkáltam, és nem találtak lol 😀 Aztán igazából egész hamar kidőltünk, Matthias haza ment még aznap, Angel és Chris pedig másnap mentek tovább kocsival, szal magamra maradtam.

Bár az a magamra maradás annyira nem volt probélma, mivel ugye volt nálam fényképezőgép, pénz, könyv és beszéltem a nyelvet 😀 Szóval a következő napok nagyjából azzal teltek, hogy mászkáltam minden felé a városban. Gyalog. Ezt azért fontos megjegyezni, mert Köln közlekedése egészen érdekes. Jó sok a metró, és rohadt hangosak. De tényleg. Rosszabbak, mint a kisföldalatti. Ráadásul ők nem is simán metrók, hanem ilyen metró-villamos kereszteződések, és persze hogy pont a szállásnál jön fel a föld alól, hogy mégjobban csikorogjon 😛 Nahy mind1, mivel a jegyek nem voltak olcsók, és alapvetően minden drága volt ottan, ezért én úgy gondoltam, hogy gyalogolni fogok, mert az jaú. Igazából jó is volt, mert egészen sok mindent láttam és fényképeztem így, ráadásul a szállás annyira nem volt messze a belvárostól. Jah, és egyszer sem tévedtem el 😛

Amúgy amit megtanultam Kölnről: minden utcában van minimum egy pékség, kivéve amikor éhes vagy, és kellene, mert akkor elbújnak. De komolyan, legalább annyi pékségük van, mint nálunk kiskocsma. A pékségnél pedig csak egy dologból van több: kerékpárból. Kölnben ugyanis akinek nincs kocsija, annak van bicaja. A kerékpárút remekül kiépített, és a német gyalogos nem olyan paraszt mint a magyar, hogy annak a közepén mászkál. Alapvetően azt figyeltem meg, hogy a német autósok és gyalogosok sokkal előzékenyebbek, mint a magyarok. Mivel ugye én pesti gyerek vagyok, hozzászoktam, hogyha olyan zebrán akarok perverz módon átmenni, aminél nincs lámpa, akkor vagy megvárom, amíg a kocsik elmennek, vagy játszok kicsit az életemmel, és élvezem a dudaszólót, amit lenyom emiatt a magyar autós. Kölnben ez nem így megy. Az autós, ha meglát valakit a zebránál, megáll. A zebrán átkelők, pedig nem köszönik intéssel vagy ilyesmi, mert hát alap, hogy neki meg kell állnia. Amúgy dudálást is csak kb 3szor hallottam az ott létem alatt, ami egészen durva figyelembe véve, hogy a szállás két 6 sávos út kereszteződésének közelében volt.

Szóval mint mondtam, a napjaim többsége azzal telt, hogy a városban császkáltam. Persze haverkodtam a szálláson lévőkkel is kicsit (egy 8 ágyas szobában voltam), de mivel ők mind kis csoportokban voltak, ezért annyira nem kerültünk közel egymáshoz. (Persze az utolsó ottani éjszakámon lett volna közös bulizás, ahova hívtak, de mivel én tudtam, hogy a következő éjjel a buszon semmit nem fogok aludni, úgy gondoltam, inkább kialszom magam előtte.) Mellesleg császkálásaim során megtaláltam Kölnben A sexshop utcát 😀 De komolyan, olyan volt hogy: sexshop, gay sexshop, BDSM sexshop, sexshop, BDSM sexshop XD Ráadásul az ottani sexshopoknak van kirakata…

P3020097

Jah, és péntekre már annyira kiisimertem magam a szállás környékén, hogy én igazítottam útba egy random német csajt lol 😀

Amúgy Kölnben 3 kedvenc helyem van. Az első a dóm és környéke.

P3010062

Gondolom egyértelmű, hogy miért: a dóm szép. A környéke is szépen ki van építve. Ráadásul itt ért az út egyik legnagyobb lol pontja: kínai árustól vettem kölni szuvenírt 😀 Esküszöm, ezek a kínaiak mindenütt ott vannak XD Mellesleg mint mondtam a dóm közelében van a pályaudvar, ami szintén szép, nagy és 1 €-ba kerül ott a pisilés… Életem legdrágább pisilése.

A másik kedvenc helyem a Rajna parton lévő park.

P3010088

Itt alapvetően mindig sokan vannak, de mégis mindig volt hely, ahova le tudtam ülni az árnyékba, és nyugodtan olvasgatni, míg a part mentén szellő fújdogált ❤

A harmadik kedvenc helyem egy park volt a szállás közelében, a Chlodwigplatz mellett. Ott is remekül lehetett olvasni 😀

Vicces, hogy Köln egy kicsive kisebb, mint Budapest, mégis több parkja, metrója van, és ráadásul klasszisokkal tisztább. Ebben mondjuk közre játszik az a tény is, hogy 20 €-ra megbüntethetnek szemetelésért.

Az egyetlen dolog, amit én olcsóbbnak ítéltem meg ott, a könyvek voltak. Alapvetően a könyvek olyan 7-15 € között mozognak, de még a külföldi írók könyveit is meglehet kapni puhafedelű kiadásban 7,95 €-ért. A mangák stabilan 7 €-ba kerülnek, bár annak ellenére, hogy volt választék bőven, nekem nem volt semmi, ami tetszett volna. Végül azonban úgy döntöttem, hogy a .hack//Another Birth első regényét megveszem, mert szeressem a .hack// dolgokat, és ezt már egy ideje akartam olvasni… Ki is olvastam az úton hazafelé lol 😀 Emellett még vettem egy Michaela Thewes könyvet, Der Kater der Braut (A menyasszony másnapossága), meg egy Terry Pratchett könyvet, a Die Teppichvölker-t. Szóval én lenni heppi :3

A visszafelé út meg legalább annyira kényelmetlen volt, mint az odaút, és ezt még tetézte az a holland lány csoport, akik előttem ültek. Az egyik fantasztikusan intelligens lányka, aki pont a tévé kijelző alatt ült, folyton feltette a lábát és azzal macerálta azt, amíg ment a film. A 16 óra alatt legalább 30 féle módot kitaláltam arra, hogyan törhetném el a lábát. És arra is ráébredtem, hogy utálom a Holland nyelvet, mivel értek néhány szót az angol és a német miatt, viszont mégse vágom, miről beszélnek >_> Amúgy a buszon mindegyik magyar gyorsan levágta, hogy én is az vagyok, elsőre nem értettem, miért, de rájöttem, hogy a BKV FUCK feliratú kitűzőm eléggé árulkodó 😀 Amúgy visszafelé valami Kathrine Zeta Jones filmet néztünk, meg A remény rabjait, aminek én egy részét már láttam, de amúgy tök jó film 🙂

Hát asszem kb ennyi. A készített képeket itt lehet megnézni, ha valakit érdekel 🙂 Azért örülök, hogy hazajöttem ^^

PS.: Umineko, Kanamemo, és .hack//Another Birth post az elkövetkezendő napokban, amikor visszatér belém az élet 😀

8 hozzászólás to “Köln – élménybeszámoló”

  1. black87 augusztus 9, 2009 - 9:28 du. #

    Muter volt kint kétszer is németbe, ő is hasonlókat mesélt a közlekedésről. Én is szivesen kimennék egyszer egy hónapra.

    És persze, welkám bekk! 🙂

  2. Miyazaki augusztus 9, 2009 - 9:55 du. #

    Az én legnagyobb élményem a “németnyelvűek” közlekedésével kapcsolatban az volt, amikor Liechtensteinben, Vaduzban egy kis körforgalomban állt meg a többtonnás kamion, hogy átengedjen 🙂

  3. novalisk augusztus 10, 2009 - 7:58 de. #

    Hát ja nem rossz ott a közlekedés. Mondjuk itt Félegyházán is szerencsésebb a helyzet mint Pesten, annyiból, hogy a zebránál megállnak a vezetők, ha nincs lámpa akkor is. Életveszély kilőve. Csak az nem tetszik, hogy közben akkora anyázásokat hallatnak még a legkedvesebbnek kinéző hölgyek is, hogy csuhaj!
    Amúgy üdv újra itthon, ahol a sexshopoknak nincs kirakata. 😀

  4. siklara augusztus 10, 2009 - 12:38 du. #

    Köszi az élménybeszámolót! 😀 Párszor jártam Németországban, de Kölnben még nem kártam, kellemes városnak tűnik. A szállásod meg marhaolcsó volt, csak ne panaszkodj! 😀 Helsinkiben a legolcsóbb helyen volt asszem egy éjszaka 35 euró, de a könyv- és mangaárak ott is ilyesmik voltak. A sexshop utca lol, normális bicikliutakat meg igazán kiépíthetnének már nálunk is, hogy kocsi híján ne legyünk már kizárásos alapon a BKV-re utalva.

    Jajj, meg kéne már tanulni németül…

  5. Sunyi Nyufi augusztus 10, 2009 - 1:47 du. #

    Miyazaki: jah, velem is volt, hogy megállt a kamion, és néztem nagyokat, hogy ez most komoly? XD

    novalisk: Ott nem anyáznak meg semmi. Az ott töltött idő alatt kb 4-szer hallottam dudálást… 2szer azért mert valaki túl hirtelen váltott sávot a lámpánál, 1szer mert két szőke plázacica átment a piroson, mikor az autós kanyarodni próbált, 1szer meg egy nászmenet dudált… Mellesleg az poén volt, mert a párocskát egy hófehér Volkswagen bogárban szállították 😀

    siklara: Tudom, hogy olcsó volt, de azért magyar viszonylathoz képest még mindig sok ugye… A legnagyobb lol, hogy a német haverjaim elször nem akarták Kölnben tölteni az éjszakát, merthogy nincs rá pénzük, aztán amikor mondtam nekik, hogy én 18,50-ért foglaltam szállást, akkor hirtelen már akartak XD Aztán rá kellett jönnünk, hogy ők nem terveztek semmit, mert Angel azt tervezte, hogy majd Chris mindent eltervez, Chris meg azt gondolta, hogy majd én mindent megtervezek… Szarban lettünk volna, ha én nem lennék a tervezős fajta 😀
    A bicikli út meg tényleg kéne. Meg legalább olyan tisztaság, mint ami kint van.

    Jajj, azt meg elfelejtettem írni, hogy rohadt sok a kukázó ott 😀 De nem néztem volna ki belőlük, mert adott pl egy teljesen szimpla idős bácsi, aki sétálgat a parkban… majd egyszercsak azt látod, hogy odamegy a kukához, és feltúrja visszaváltható üvegért XD Ez olyan 3-4 óra alatt 2szer is megtörtént amíg a parkban ültem 😀

  6. black87 augusztus 10, 2009 - 2:45 du. #

    Németbe én is szivesen kukáznék. Olyan cuccokat dobnak ki ott, hogy beszarás. A mosogatógépünk is onnan van.

  7. clemifaline augusztus 12, 2009 - 2:36 du. #

    Nyufi
    Köln csodaszép , főleg a Dom, de ha ott voltál remélem átugrottál Düsseldorfba mert az még annál is szebb, habár nincs olyan Historische Altstadt-ja mint Kölnnek. De a Hafen- rész a tisztaság, a park, és nyugalom terén csodálatos én nekem volt szerencsém Düss-ben lakni és minden nap a Hauptbahnhof-nál Köln-ben leszállni munkába menet.
    black87 amiről te álmodsz arra már a külföldi szegényebb országok ott rákaptak és románok se maradtak el onnan. Felkészülten kisteherekkel mennek ha lomtalanítás van.
    Kintlétemkor én is megpróbáltam egy teljessen jó tömörfábol készült ülőgarnitúrát a kis Suzukámba belenyomni ugy fél órás kínlódás után sírva hagytam ott mert nem fért be se előről se hátulról a kocsimba. 🙂

  8. nashaba augusztus 27, 2009 - 10:21 de. #

    Áh, biztos nagyon jó lehetett. Engem mindig is vonzott Németország, valamiért számomra mindig is olyan vonzó helynek számított, még akkor is, amikor alig tudtam valamit róla. 🙂
    Szép hosszú élménybeszámoló, én most nyáron voltam Tunéziában, és még mindig nem tudtam magamon erőt venni hogy írjak róla. 😀 Hát, ott aztán káosz közlekedés, mindenki megy a feje után. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

