Animecon avagy Matsuri Nap

21 aug

2009-08-21_232521

Mint ahogy azt sokaknak mondtam már, én most csak erre a japán kultúrával foglakozó félnapra mentem con-ra, mert igazából a programok között a másik két napon nagyjából nincs semmi új, mert hát a cosplay engem még mindig nem izgat, az amv verseny meg magában nem ér meg 2000 Ft-ot ^^’

No szóval akkor kezdjük ott, hogy nem mentem egyedül, hanem ezúttal Anett is velem jött. De mivel neki nem volt jegye azért azt terveztük, hogy pénztár nyitásra odamegyünk. Na ebből az lett, hogy nagy nehezen 12:45 környékén kiértünk. Én lelkileg fel voltam készülve mindenre (mert hát con), de Anett nem, szóval a PeCsa környékén folyamatosan nagy szemekkel nézett a “fura emberekre”, akik mindenféle cuccnak beöltöztek 😀 Lelkemben én a sorra is fel voltam készülve, amit majd végig kell várnunk a jegyért, de csalódnom kellett, ugyanis nem volt sor. Emiatt elmentünk a légkondis McDonalds-ba kajálni, ahol az ég áldja a “töltsd magadnak az italod” rendszert, ugyanis rendesen utántöltöttük a poharakat, meg az egyiket teletettük jéggel 😀

Mikor Andi is megérkezett, akkor egy pohár jéggel elindultunk Velho irányába, akit hamar meg is találtunk. Majd a PeCsa előtt csatlakozott hozzánk blackie és Traumus. Mindenki szépen bemutatkozott mindenkinek, aztán be akartunk menni, csakhogy a tök üres bejáratnál a csajszi közölte, hogy mivel nekünk már meg van a jegyünk, nekünk a sátrak felől kell bemenni. Ez azért volt nagy poén, mivel ugye a jegypénztárnál nem volt sor, de ott igen, és rohadt nagy. Szerencsére amikor caplattunk a sor végére, akkor szétszakadt a sorocska egy cosplay fényképezése miatt, és mi feltűnés nélkül beékeltük magunkat 8D Miután bejutottunk, elterveztük, hogy bemegyünk a nagyterembe, ahol kyudou bemutató kezdődött hamarosan, de még elcsíptük a megnyitó kagura tánc végét is. A kyudou bemutató frankó volt, bár sokaknak nem tetszett, hogy lassan csinálják a mozdulatokat, de hát könyörgöm, amit bemutattak, az nem a harci íjászat volt, hanem a szertartásos, versenyszerű íjászat. Mondjuk volt harci íjászat is, ott egészen jól nyomta a srác a dolgot, a verseny szerűben sokszor félrelőttek. Jah és még nagy különlegesség: a főteremben volt ülő helyünk 😀 Srácok meg azzal poénkodtak, hogy kilőnek a nézőtérbe… Én mondtam, hogy tegyünk Trau fejére egy almát, és játszunk japán Tell Vilmosost 😀 Mondjuk Anett helyesbített, hogy ne alma legyen, hanem szőlőszem XD

Aztán Trau és blackie leléptek a haiku előadásra, Velho meg cigizni, mi viszont maradtunk a taiji bemutatón, ami igazából totál jó volt, főleg amikor már az egészen hosszú mozdulatsorokat csinálták. El is határoztuk Anettal, hogy majd kipróbáljuk 😀

Aztán átmentünk a klubhelyiségbe, ahol kimonó előadá következett, de még egészen sokat kellett rá várni, mert még a teaszertartásnak sem lett vége. Mi Anettal türelmesen vártunk, Andi meg Velho viszont inkább leléptek kicsit. Maga a kimonó előadás király volt amúgy. Bár kicsit ijesztő volt, hogy értettem, amit a japán néni beszélt… határozottan úgy éreztem, hogy túl sok animét nézek XD Az előadás alatt láthattuk, hogyan kell felvenni a yukata-t, hogyan kell megkötni az obi-t és ilyesmik. Két magyar lányt be is öltöztettek. Kifejezetten szépre sikerültek.

Majd utána Anett ki akarta próbálni a kyudou-t, de mivel sor volt, ezért eldöntöttük, hogy inkább visszamegyünk kicsit a mekibe és vagy hatvanszor újra töltjük a poharunkat 😀 az ötvenedik újratöltés után csatlakozott hozzánk Andi is. Majd egy idő után visszacaplattunk, mondván, hogy nézzünk körül a japán kajás sátornál, és a kevés maradék pénzünkből vegyünk valamit. Sajnos taiyaki-ra nem futotta (majd veszünk máskor 😛 ), ezért egy tintahalas okonomiyaki-t vettünk Anettal, miután sikeresen kikerültük az egyik japán étterem reklámhölgyét, aki rohadtul akart nekünk segíteni, annak ellenére, hogy nem volt rá szükség. Amúgy szerintem az okonomiyaki finom volt, nem érte meg ugyan az árát, de nem volt rossz. Anett éppen utálom-a-zölkdséget hangulatában volt, szal neki nem jött be 😀

Majd beáltunk megint íjászkodni, én közöltem, hogy ilyesmiben béna vagyok, és nem szeretem nyilvánosan lealázni magam, ezért én inkább majd fényképezek, amit meg is tettem 😀 Amúgy Anett és Andi is egész jól nyomta a dolgot, bát Anettnek kicsit nehezebb volt, mert ő magyar íjhoz van szokva ^^’

Majd áthaladtunk a klubhelyiségen, ahol éppen ikebana-t csináltak. Mivel kíváncsiak voltunk Nakagami Karin koncertjére, azért nem álltunk meg ott, hanem irány a nagy terem. A zene nem volt rossz ugyan, de én közöltem, hogy ettől a citera típusú zenétről én 20 perc után pszichopata gyilkos leszek, szal inkább menjünk vissza, és nézzük meg rendesen az ikebana-kat. Miközben haladtunk volna vissza, megláttam outsyder-t és pár ismerősét, akinek ugye integetés meg minden, de ő nem érte be ennyivel, mert kérdezni akartak tőlem valamit. Én, mint állítólagos yuri szakértő, mondjam már meg nekik, hogy a yuri-ban van-e seme és uke XD Elkezdetm magyarázni, hogy a szerepek megvannak, de tulképpen az amerikai butch és femme kifejezés jobban érvényes rájuk, de ajánlottam, hogy olvassanak bele a Honey & Honey címet viselő manga formában íródott esszébe, ami tulképpen a japán leszbikus életéről szól, minden szépítés nélkül.

Aztán visszamentünk az ikebana-khoz, sajnos már nem volt kövi turnus, hogy mi is csinálhattunk volna, de azért fényképeztük és csodálgattuk őket, mert szépek lettek 🙂

Végül hazaindultunk, bár tettünk még egy kitérőt az Ikea felé, ahol ettünk pár hotdogot, de ez már annyira nem fontos 😀

Szóval összességében jó volt, tetszett az egész, Anett is jól érezte magát, jól kifáradtunk. Azt, hogy holnap nem megyek csak azért sajnálom, mert így nem láthatom/hallhatom, ahogy majd a közönség hangosan röhög Andi amv-jén… De evvan. Én helyette itthon fogok ülni a hűvösben és nem csinálok semmit XD (Najó, ez nem igaz, mert kéne egészen sok mindent csinálnom… új fórum sig-et, új MAL profile-t, Kanamemo post-ot írni, Umineko post-ot írni… meg ilyenek.) Amúgy ha érdekelnek valakit a szar, mobiltelefonnal csinált képeim, akkor itt megtalálja őket 🙂

Reklámok

7 hozzászólás to “Animecon avagy Matsuri Nap”

  1. Tori augusztus 21, 2009 - 11:17 du. #

    Sajnálom, hogy nem sikerült háromnapos jegyet vennem, és pénteki már nem volt. ~_~ Bevallom, legjobban a kaja izgatta a fantáziámat, de tekintve, hogy le vagyok égve, talán jobb is így.
    Egyébként a taiyakit és egyéb matsuris nyalánkságokat melyik étteremből hozták? :3

    • Sunyi Nyufi augusztus 21, 2009 - 11:43 du. #

      Ezek voltak:
      Sensei, az ízek mestere – ahol mi ettük az okonomiyaki-t, és ahova tuti elmegyünk még, mert ez tűnik a legolcsóbbnak és legszimpatikusabbnak.

      Takebayashi Restaurant – nem tűnik rosszank, de idegesítő volt a reklám csajsziuk, meg szvsz kicsit drága is.

      Sushi Nippon – alapvetően iszonyat drága, bár gondolom, hogy minőségileg jó, de nem csóró diák pénztárcához találták ki ^^’

      Tokyo Sushi Bar – nem nagyon van róla infóm ^^’

      Fuji Japán Étterem – itt is kicsit magasak az árak, bár a 2000 Ft-os napi menü, határozottan jól hangzik, és alapból az árakban mindig benne van az előétel meg a rizs is, szal én azt mondanám, hogyha ünnepelni akar az ember, arra totál jó ez a hely 🙂

      • Tori augusztus 22, 2009 - 3:43 du. #

        Áá, köszönöm! 😀 Igazából az éttermek közül csak a Takebayashi cseng ismerősem, a többihez még nem nagyon volt szerencsém. ^^” A Sensei viszont tényleg jól hangzik, és az árak is fairek [talán az eddigi legolcsóbb japán étterem, amit eddig láttam Mo-n].
        Takebayashis csajhoz ma volt szerencsém, és legjobban egy piócára emlékeztetett. Szerencsére két másik ismerősömre tapadt rá a legjobban, én meg nyugodtan elsunnyoghattam minden magyarázkodás nélkül.

  2. luluko augusztus 22, 2009 - 7:35 du. #

    Nakagami Kaori = Nakagawa Karin? ^^”

    A kajás kommenthez meg annyi hogy a Sushi Nippon és a Fuji ugyanaz (de a Tokyo sushi is lehet hogy ugyanaz a cég… nem tudom biztosan, mert 2 Tokyo S van Mo-n)

    • Sunyi Nyufi augusztus 22, 2009 - 7:44 du. #

      Hoppá, valóban Karin akart lenni…kicsit késő volt már, amikor írtam 😀

      Az meg igaz, hogy a Sushi Nippon és a Fuji ua, de mivel az egyik házhozszállítós, a másik étterem, és mindkettőnek van külön honlapja van, ezért gondoltam érdemes külön venni őket 🙂

  3. Cofie augusztus 10, 2010 - 12:02 de. #

    Szia! 😀

    Remélem az őszi Conra is eljössz 😀 Nagyon jók a blogjaid nagyon szívesen eldumálnék veled.
    Igazából a Matsuri nap volt a legjobb a három napos eseményből és úgy hallottam, hogy töbször is lesz hasonló Matsuri-nap mert nagyon sokaknak tetszett 😀 Csak iszonyatosan meleg volt. -_-;;;;

    Azt szeretném megkérdezni, hogy te magad csináltál amv-ket? :DD

    ~Cofie

    • Sunyi Nyufi augusztus 10, 2010 - 12:09 de. #

      Egyelőre eléggé esélytelennek látom, hogy menjek, hacsak nem lesz valami érdekes program, de alapvetően erre nem látok sok esélyt. Annyira meg nem ver fel a pénz, hogy 2000Ft-ot fizessek a belépőre (inkább elköltöm azt a pénzt most hétvégén a haverokkal). De hát majd meglátjuk.

      Én még nem csináltam amv-t, mert egy lusta disznó vagyok 😀 Ötletem volt már nem is egy, de szerintem a régi gépem öngyilkos lett volna, ha ilyesmit próbálok művelni rajta. Meg igazából én inkább maradok a Photoshop-nál 🙂

Vélemény, hozzászólás?

