Social Network – mire is jó ez a sok vacak?

16 Sze

40f5e6dcb3e73e20b7a26b0c3c645760

(art by sne)

Nos a következő bejegyzés lényege, hogy felsorolom azokat a közösségi site-okat, ahol jelen vagyok, és értelmét is látom/láttam regsiztrálni oda. Mellesleg Umineko post is jön majd, egyszercsak ma vagy holnap 😀

Kezdjük azokkal, amiknek köze is van az animékhez 😀

MyAnimeList

17864v1-max-250x250 Az oldal alapvetően lényege az, hogy listát vezethetsz arról, milyen animéket láttál, milyen mangákat olvastál, illetve mit nézel/olvasol most, illetve hogy mit szeretnél látni/olvasni. A lista rendbeszedésében sokat segít a MALUpdater program, mi automatikusan érzékeli, ha valami új anime epizódot nézel, és a listádon máris növeli eggyel a megnézett epizódok számát. Persze a program még rengeteg minden mást is tud, pl automatikusan lekéri neked az általad nézett animék torrentjét TokyoTosho-ról, áthelyezi a fájlokat a megadott mappába stb. Persze ez a program alapvetően Windows-ra lett tervezve, de linux-on is elmegy, bár nem automatikus. Viszont linuxra meg ott az AniChou. Mellesleg mivel MAL-on már manga list is van, ezért a MALUpdater-rel azt is lehet updatelni, bár csak manuálisan.

Emellett persze ami MAL-on még a legfontosabb az a közösség. A fórumok elég aktívak, rengeteg a különböző fanclub van, ahol subfórumon lehet tovább beszélgetni az adott témákról. És persze ott van a lehetőség, hogy MAL segítségével gyárts magadnak olyan fórum aláírást, ami kiírja, hogy mit néztél/olvastál utoljára.

Én magam általában a Creative Corner részlegben szoktam fórumozni, mert máshol azért kicsit nagy a troll veszély 😀

AnimeAddicts

aa-banner-big-03 Igazából majdnem lehet azt mondani, hogy a MAL magyar változata, csak hát kicsit más volt a fejlődés menete. Amennyire ugyanis tudom, AA-n először a fórumok, ismertetők voltak meg, és csak utána jött, hogy listát is készíthettél, míg a MAL eleinte csak lista volt, és aztán lett közösség. Persze a MAL-lal szemben az AA-n le is lehet tölteni nagyon sok mindent. A fórumok kevésbbé aktívak, mivel ugye kisebb a közösség, de ennek köszönhetően kisebb a troll veszély is. Ami határozottan pozitív, hogy az anime és manga ismertetők mellett AA-n mostmár visual novel ismertetők és lista is van (próbáljuk elérni, hogy MAL-on is legyen, de egyelőre nagyon nem akarják).

Amúgy az AA listája a MAL-é hoz képest kicsit primitív szvsz, ami nem feltétlen baj persze, mert hát a lista maga csak mellékes dolog. Ami AA-n probléma szokott lenni, hogy az ismertetők nem megfelelőek, vagy az illető túl korán írta őket, és ezért tulképpen rá sem tér az anime/manga fő történetére. Ha lehet választani, akkor ilyen ismertetők helyett én inkább valami ANN-es ismertetőt olvasok, mert az legalább pontos.

Mostanában AA-n keveset vagyok fenn, a régi szép időkben azonban még sokat fórumoztam ott 😀

The Visual Novel Database

2009-09-16_165115 Őszintén a VNDB nagyons sok szempontból egy egészen kezdetleges oldal, és ez látszik a design-on is. Nem igazán tudsz semmilyen profilt kialakítani magadról, a fórumokat se látogatják sokan. De arra, amire tervezték, kifejezetten jó: remekül össze tudod állítani a visual novel listádat. Rengeteg vn van az adatbázisukban, ráadásul nem csak mainstream játékok, hanem doujin játékok is. Emellett a screenshotok és a játék leírások is jók, és mindegyik játéknál szerepel, hogy milyen nyelven adták ki eddig, illetve hogy ha van hozzá angol nyelvű patch, akkor az honnan tölthető le.

Én alapvetően a vn-ek osztályzására használom ezt a listát, meg hogy a többi vn rajongó haverral meg tudjam osztani, hogy éppen miket játszom 🙂

Asszem animével kapcsolatos oldalakat kb ennyit használok, szal jöjjön a többi random sorrendben 🙂

LastFM

2009-09-16_165435 Mivel ugye nálam általában megállás nélkül megy a zene, ezért a lastFM-re egy idő után evidens lett, hogy regisztrálok. Az alapvető funkció ugye itt is az, hogy készül egy lista arról, mit és mennyit hallgat az ember. Ez alapján meg lehet állapítani, hogy zenei téren mennyire vagy kompatibilis a többi emberrel az oldalon. Emellett pedig rengeteg új zenét is ajánl neked a lastFM, amik az oldal statisztikái szerint tetszeni fognak neked. Továbbá meg lehet nézni az előadók rövid kis életrajzát, illetva azt, hogy hány albumot adtak ki, hol koncertezik a közeljövőben stb. Szóval kifejezetten hasznos kis oldal a zenekedvelőknek 🙂

Én alapvetően a zeneajánló funkcióját szoktam használni az oldalnak, mert szeretek mindig új együttesekre/zenészekre bukkanni. Persze azért az ajánlások sem mindig a legjobbak, mert pl ha egyszer hallgattál valami japán zenét, akkor lastFM szerint minden japán zenét szeretsz ^^’

Grooveshark

2009-09-16_165608 Első ránázásére azt gondolná az ember, hogy ez megint csak egy zenei közösségi oldal, mint a lastFM, de nem éppen. A Grooveshark lényege, hogy nem azt nézi, mit hallgatsz, hanem az oldalon hallgatszhatsz bármilyen zenét ingyen. Ráadásul azt kell mondja, hogy kifejezetten jó minőségben, és alapvetően akadozás mentesen (ha mellette még töltesz le egy 11GB-s torrentet egész magas sebességen, akkor azért kicsit akadozik :P). A használatához nem muszáj regiztrálni, de ha mégis megteszi valaki, akkor rud playlistet is lementeni, meg még sok ilyen plussz dolog.

Nekem alapvetően azért tetszett meg a Grooveshark, mert megtaláltam rajta egy olyan K’s Choice albumot, ami sehol máshol nem volt fenn a neten. És alapvetően tényleg jó arra, hogy belehallgass egy-két általad nem ismert előadó zenéjébe, és ne Youtube-on keresgéld a videó klippeket.

Twitter

2755v28-max-250x250 Őszintén, még egészen az elején regisztráltam Twitter-re, de úgy éreztem, hogy semmi értelme nincs, hogy max 140 karakterben kikiáltsam a világba, hogy éppen bejöttem a konyhából. És tény, hogy a Twitter ilyen felhasználásának valóban nincs semmi értelme. De akkor mégis mire jó? Gondolatok megosztására, kapcsolat tartásra haverokkal, sok esetben RSS feed helyett a blog updatekhez, különböző oldalaknál felhasználó segítő funkciót is betölt. Emellett képeket lehet megosztani, zenéket, témákat, egyszóval nagyjából mindent.

Számomra a Twitter alapvetően arra jó, hogy a világ különböző részein élő haverokkal tartsam a kapcsolatot, és tulképpen kialakítsak velük valami ilyen kis üzenőfal szerű dolgot. Emellett még néhány weboldal update-jeit is így követem (pl MonopolyCityStreets, Wakoopa, TweetDeck stb). Mellesleg régebben TwitterFox Firefox kiegészítőt használtam, de egy ideje áttéretem a TweetDeck kis programra :3

PS: Az első tweet, amit írtam ez volt: “Having hard time with internet service… you sux extra.hu –_-“ XD

Wakoopa

2467v4-max-250x250 Egész korán regisztrálam ide is, és akkoriban még csak arra volt jó, hogy stalker-kedj a baráti körödben, és nézd, hogy ki milyen programot és mikor használt 😀 Ez azonban már rég volt, azóta a Wakoopa több lett ennél. Remekül számon tartja, hogy mire használod alapvetően a számítógépedet, nézi, milyen programok mennek a háttérben, milyen weboldalakat látogatsz, és mint ahogy a lastFM, ez is statisztikák alapján ajánl neked új programokat/weboldalakat, amik érdekelhetnek. Sajnos a programok kategóriái még nem feltétlen tükrözik, hogy pontosan mire is használja az ember őket (pl a Total Commander FTP-client-ként szerepel, ami ugyan igaz, de mégsem ez a fő funkció).

Alapvetően az ajánlás szokott érdekelni, meg azt, hogy milyen kategóriában melyik a legtöbbet használt program. Ez igazából azért érdekel, mert mindig szeretek az általam használtnál állítólag jobb programokat kipróbálni, és a Wakoopa felhasználó alapvetően még mindig 90%-ban a kockák, szóval ha egy program a topon van, akkor az valóban jó 🙂

DevianArt

18699v1-max-250x250 Azt hiszem, ezt nem kell sokaknak bemutatnom, hiszen nem egy túlzottan új oldal, mégis a legjobb közösségi oldal mindazok számára, akik művészettel, grafikával, és egyéb dolgokkal foglalkoznak.

Legtöbbször ikonokat és valamilyen alkalmazáshoz skin-t szoktam itt keresni, illetve Photoshop-hoz texture-t és ecseteket 🙂

Goodreads

2677v1-max-250x250 Alapvetően egy a felhasználó által olvastott könyvek ill. olvasnadó könyvek listája. A könyvek mellett vannak hangoskönyvek, mangák és nyugati képregények is listázva, szóval egészen sokáig eltart, mire az ember összeszedi, hogy mi mindent olvasott. Én már 200 felet járok, de még a feléig se jutottam el >_> Persze emellett a Goodreads lehetőséget kínál arra is, hogy megnézd, mit olvastak a barátaid, hogy milyen könyvei jelentek meg az adott írónak még, választhatsz kedvenc írókat stb. Ráadásul egészen sok író regisztrálta magát a Goodreads-re, és nem kevesen blogolnak is ott, vagy ha nem is éppen ott, a Goodreads RSS-ről begyűjti a blogbejegyzésüket, így megint egy lépéssel közelebb került az író és az olvasó.

Elsősorban csak azért regisztráltam az oldalra, hogy végre tudjak egy “kézzelfogható” listát összeállítani arról, hogy mit olvastam, és mit nem. Egyszer már próbálkoztam a Listal-lal, de valahogy nem tetszett maga a dolog. A Goodreads viszont egyre jobban tetszik. Viszont kár, hogy a Giveawaybooks programjuk alapvetően csak angol nyelvterületre érvényes, mert én is szeretnék ingyen könyvet >:

gdgt

44881v3-max-250x250 gdgt vagyis Gadget, egy olyan weboldal, ahol listát készíthetünk arról, hogy milyen elektronikus eszközöket használunk. A mobiltól az operációs rendszeresn keresztül a TV-ig mindent meg lehet találni, bár még az adatbázis nem elég nagy, de hát folyamatosan növekszik. Ráadásul nem csak arról készíthetsz listát, hogy mid van vagy mit szeretnél, hanem arról is, hogy mid volt. És persze a sok kütyü mellett olvashatók a hozzászólások arról, hogy kinek hogy tetszett, mi volt benne a jó, mi a rossz.

Imádom a kütyüket, szal nekem ez az oldal abszolút bejövős 😀 Ráadásul szeretek értesülni róla, ha új cuccok jönnek ki, még akkor is ha úgysem fogom megvenni őket lol XD

Ennyi lenne az olyan közösségi oldal, amit használok is. Ezek mellett persze vagyok még iwiw-en, Facebook-on, meg még sok helyen, de azoknak őszintén nem látom sok értelmét, legalábbis számomra…

Reklámok

11 hozzászólás to “Social Network – mire is jó ez a sok vacak?”

  1. Motoko szeptember 16, 2009 - 9:56 du. #

    Egyik sem!:D

  2. Velho szeptember 16, 2009 - 10:46 du. #

    Most elgondolkodtam, hogy én is írok egy ilyet 😀

    btw, 6/10, bár ebből ha 2-t használok aktívabban… 😛

  3. efti szeptember 17, 2009 - 7:28 de. #

    Nalam MyAnimeList, AnimeAddicts, LastFM de ez a goodreads is tetszik, ma meglesem szerintem.

    Ami nelkul meg nem tudnek elni az a launchy ( http://www.launchy.net/ ), tiszta maradhat az asztal, nem kell lecsukogatni mindent hogy egy valamit elindits stb stb

  4. A mordályos nyul szeptember 18, 2009 - 8:38 de. #

    A MAL-hoz hozzátenném, hogy nagyon jó adatbázis, én mindenre itt keresek rá elsőnek, mert számomra átláthatóbb és könnyebben kezelhető, mint az ANN.
    Még a felhasználói ajánlásoknak és véleményeknek is hasznát tudom venni néha, csak persze azokhoz némi kritikával kell hozzáállni. 🙂

  5. nashaba október 13, 2009 - 5:36 du. #

    Grooveshark-ról már hallottam, lusta voltam megnézni, de úgy hogy most leírtad, meglesem. MAL-t és Wakoopat én is használom, Last.fm egy ideig volt, anno nem tudtam használni. =)

  6. nashaba október 13, 2009 - 8:26 du. #

    Viszont, én nem tudom használni a Groovesharkot. Az olasz telekom oldalra dob, mintha olasz lennék. Valakinek van ehhez hasonló baja, vagy csak én vagyok szerencsétlen?

    • Sunyi Nyufi október 13, 2009 - 8:43 du. #

      Nekem a grooveshark jön be… ellenőrizted, hogy jó-e a link? http://listen.grooveshark.com/

      • nashaba október 14, 2009 - 5:25 de. #

        Igen, ellenőriztem. A “NEXTMusic” oldala jelenik meg, ami olaszországban van, mert ott nincs a globális Grooveshark. A nextmusicról pedig a NEXt video megosztó ra visz. =)

      • Vale november 3, 2009 - 4:53 du. #

        japánból működik 🙂

  7. Vale november 3, 2009 - 4:52 du. #

    Goodread helyett van már magyar is, moly.hu.
    last.fm-en megtaláltalak, ha nem gond.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Social Network – useless geek stuff « iFail - szeptember 17, 2009

    […] Nyufi posztja adta az ötletet, hogy írjak ezekről a cuccokról. Szintén azokról lesz szó, ahol jelen vagyok, attól függetlenül, hogy mennyit használom az adott oldalt (ha használom egyáltalán). […]

Vélemény, hozzászólás?

