Heroes of Might&Magic Online béta és Battle for Wesnoth

11 máj

game

Rég írtam már játékokról. Mondjuk tény, hogy mostanában kevesebbet is játszottam, leginkább Plants vs Zombies-t nyomta, hogy végre meglegyen az arany kupám benne 😀 Nah de csapjunk is bele a lecsóba.

Heroes of Might & Magic Online

Mint ahogy a Technet oldalán olvasható volt, a HOMM-ból készült egy egészen szerény gépigényű mmorpg, ami béta szinten kipróbálható bárki számára. Jah, ha valaki regisztrálna, arra figyeljen, hogy a felhasználói névben ne legyen nagy betű. Ugyanis ha van benne, akkor nem enged a játék fellépni a szerverre. Én ezzel eléggé megszívtam, ugyanis zsigerből SunyiNyufi felhasználónevet választottam, és csak később szereztem tudomást a fentebb említett bug-ról. A support fórumokon mindenkinek azt javasolják, hogy regisztráljon újra, de mivel egy IP címhez csak egy béta kód jár, ezért először el kellett rejteni az IP címet, hogy kapjak új kódot :/ Maga a kliens eléggé nagy fájl, ami nem csoda, ha figyelembe vesszük, hogy nem valami pixel grafikás játékról van szó. De amúgy a fájl nekem egészen gyorsan, 400-500Kbit/s sebességgel jött le torrenten 🙂 A telepítés eltartott egy darabig, de ezt megszoktam már az összes többi HOMM játéknál. Azután még le kellett szedni a patch-eket, és azokat is feltenni, ez már gyorsan ment. A játék indítása után egy ablak fogad minket, ahol beállíthatjuk aa kép minőséget meg minden ilyesmit. Majd a startra kattintva a kliens elkezdi betölteni a tényleges játékot. Sok lehetőség nincs a csapat választásnál, szal Kingdom-ra klikk, és el is jutunk a bejelentkező ablakhoz.

2010.05.11. 18.36.54

Azzal ne törődjünk, hogy mindkét szerver pusztán elvileg karbantartás alatt van, mert nem igaz. Az egyetlen kifejezetten zavaró dolog itt, hogy a billentyűzet angol, szóval z és y fel van cserélve.

Miután belépünk a játékba az az első, hogy választani kell magunknak egy város típust. A város típus befolyásolja, hogy milyen lényeket szerezhetünk a csapatunkba, és hogy milyen stat-jai lesznek a hősünknek. Részletes leírást nem csinálok, a hivatalos oldalon megtalálhatjátok.

Az embert a hős kreálás után először a saját várunkba megyünk, ahol egy NPC vár minket, és segít megtanulni, mit hogyan kell fejleszteni. Majd kimegyünk a városba, ahol szintén elküldenek mindenféle NPC-khez, hogy megtanuljuk a játék alapjait. Azt nem igazán értem, hogy a játék alapjaihoz miért tartozik hozzá a fodrász meglátogatása, de biztos én vagyok a hülye már megint 😀 A város amúgy így néz ki, legalábbis az enyém:

2010.05.11. 18.43.25

Maga a játék olyan, mint az összes többi HOMM játék. A különbség annyi, hogy lehet PK-zni, avagy másik játékost kinyírni, meg lehet csapatot csinálni. De erről majd kicsit később írok, mert én nem igazán szeretek ismeretlenekkel csapatot csinálni, szal majd jól felregisztráljuk lakótársamat is 😀 Esetleg ha valaki magyar olvassa, és érdekli a csapat dolog, az szóljon 😉

Alapvetően nem rossz a játék eddig, bár kicsit nálam szaggatott volt, de ez azért lehet, ment a háttérben ment a Firefox meg egy 9GB-s torrent letöltése °3° A játék kezdete picit uncsi, mivel csomó olyan dolgot mondanak el, amit egy rutinos HOMM játékos már tud, de ha nem csinálod végig, akkor nem kapsz pegazust, meg szinteket. Igen, szinteket kapsz csak azért, mert beszéltél az adott NPC-vel. Így kb amikor kijut az ember a terepgyakorlatra, akkor már van minimum 7 szintje. De ami a leginkább zavaró az a betűtípus. Olyan kib*ssza a szemed szintű, ráadásul mindenütt azt használják. Gondolom ez azért van, mert a játék kínai fejlesztésű, és hát valljuk be a kínai írásjelek nem néznek ki valami jól a legtöbb betűtípusnál… Az sem tetszett, hogy a processzor végig 100%-on volt, amíg játszottam, bár HOMM játéknál ez evidens.

Küldetésről meg ilyesmikről szintén később.

Battle for Wesnoth

2010.05.11. 18.57.57

A Battle for Wesnoth egy open source ingyenes körökre osztott stratégia játék, ami magyar nyelven is elérhető. Igazából én már régebben egyszer kipróbáltam, de akkor valahogy nem jött be (azt hiszem valami mással játszottam inkább), viszont így hogy újra neki kezdtem, egészen nehéz abbahagyni 😀

A játékban van egy kis tutorial, ami megtanít minket arra, hogy mit hogyan kell itten csinálni. Maga a tutorial így visszagondolva eléggé vicces, mivel választhatsz, hogy Konrad-dal vagy Li’sar-ral viszed végig, a tanító pedig Delfador. Én persze Li’sar-t választottam, ami azért poén, mert a legelső küldetés alatt Li’sar ellensége Delfador-éknak. Nah mind1.

Egészen sok küldetésünk van, mindegyik saját történettel, és szerencsére oda is írták, hogy milyen nehézségi szintű és hány pályás a játék. Én jelenleg még mindig a Konrad küldetést viszem, ami nem csoda, mert 25 pályás °3°

2010.05.11. 21.26.40

Jah, mellesleg az én játékom csak azért angol, mert szerintem a szövegek magyarul eléggé esetlenül hangzanak… Bár angolul se sokkal jobbak, de nem is az a lényege a játéknak.

Mint mondtam, körökre osztott a játék, és általában csak akkor veszíthetünk, ha valamelyik hősünk meghal. A hőssel amúgy érdemes végig ugyanott maradni (hacsak a feladat nem kíván mást), mert csak ő tud csapatokat besorozni, amire eléggé nagy szükség van ugye. A csapatok szépen kidolgozottak, mind eltérnek kicsit, és kapnak XP-t a harcok során. Ez azért jó, mert vissza lehet hívni az előző csatában használt csapatokat, akik egy idő után szintet is lépnek. Az ilyen szintet lépet csapatok kifejezetten értékesek, nálam az egyik pályát az nehezítette meg, hogy elveszítettem az egyik ilyen csapatomat, szóval inkább újra kezdtem az egész pályát 😀

A csapatok többsége két fajta támadásra képes, egy távolból támadásra meg egy közelharcra. Az íjászok kifejezetten hasznosak akkor, ha az ellenfél nem képes ilyen támadásra, mert akkor ha mi támadunk, ő nem tud visszaütni. Másik fontos dolog a védettség. Az elfek pl az erdőben sokkal jobban használhatók, mint nyílt terepen, a lovas viszont nem mozog könnyen a hegyekben stb.

2010.05.11. 20.08.46

Ahogyan a képen is látható a grafika inkább aranyos, mintsem iszonyatosan szép, de tökéletesen illik a játékhoz. A feladatok kezdő szinten sem olyan könnyűek ám, szóval van kihívás benne 🙂 És ha a játékban található küldetések nem tetszenek, akkor még mindig le lehet tölteni mások által készített térképeket és küldetéseket. Egy másik nagy előnye a játéknak, hogy nem zabálja fel a memóriát és a processzort, ezért remekül fut akkor is, ha nekem megy mellette a firefox, a trillian, a winamp, a utorrent stb. 🙂

Edit: sorry, rosszul lett beállítva a képfeltöltés WLW-ben, fixed nao.

Reklámok

3 hozzászólás to “Heroes of Might&Magic Online béta és Battle for Wesnoth”

  1. M@D_FiSt május 14, 2010 - 2:53 de. #

    Heroes fan lévén kipróbáltam ezt a cuccot, de nekem nagyon kínai 😦 Persze azért eljátszanék vele, a csapatépítésről nem nagyon tudok, de ha kellek maddofisuto néven keress, mert valaki már benyúlta a nevem 😦

    • Sunyi Nyufi május 14, 2010 - 1:09 du. #

      majd rád keresek valamikor hétvégén 😉

      • siklara május 16, 2010 - 7:16 du. #

        Hmmm, onlány HOMM? Erre én is nagyon kiváncsi lettem, elvégre Heroes 3 télen-nyáron. 😀 Remélem, annyira azért nem kínai…

Vélemény, hozzászólás?

