Angel Beats! összefoglalás

26 jún

angelbeats

Szeretnék valamit leszögezni még így mielőtt belekezdenék a dologba: én szeretem a Key műveket. Szeretem a játékaikat, amikhez eddig szerencsém volt, és az animéket is, amiket a KyoAni-val hoztak össze. De ez az anime határozottan nem KyoAni minőség, és őszintén, szerintem Maeda Jun eddigi legtrébb munkája. Tudom, hogy nagyon sokan szeretik, és szerintem bennem volt a hiba, amiért valami Clannad After Story kaliberű történetet vártam. Ha nem lette volna elvárásaim, esélyesen jobban tetszett volna. Bár a történet akkor is vacak lenne.

Alaptörténet

Főhősünk, egy gimnazista forma srác, egy számára ismeretlen helyen ébred, nem emlékszik se a múltjára se a nevére (eleinte). Az első ember, akivel találkozik nem más, mint Yuri az SSS vezetője, aki laza könnyedséggel közli, hogy főhősünk már halott, és a túlvilágon van, ahol ők egy angyal ellen küzdenek. Mindeközben fegyvert szegez egy vele egykorúnak tűnő lányra. Főhősünk persze nem kér ebből az őrültségből, és odamegy az “angyalhoz”, aki szintén azt állítja, hogy főhősünk már halott, és kérésére ezt be is bizonyítja azzal, hogy leszúrja. Ezután főhősünk a gyengélkedőn ébred, majd hamar megtanulja, hogy ebben a világban senki nem tud meghalni. Némi nehézség után eljut Yuri-ék főhadiszállására, ahol elmagyarázzák neki, hogy innen csak eltűnni tudnak az emberek, ami egyenlő azzal, hogy reinkarnálódnak. Az ő csoportjuk azonban küzd ezellen, és egyben Isten meg az angyal ellen. Főhősünk, akinek közben eszébe jutott a vezetékneve (Otonashi), úgy dönt, hogy beáll Yuri-ék közé addig, amíg vissza nem térnek az emlékei.

Ami tetszett…

A 3. epizód úgy ahogy van. Iwasawa volt talán az egyik legérdekesebb karakter számomra, kár hogy sajnos korán távozik. Tetszett továbbá még Otonashi múltja, mivel igazán megható volt, és ugyan kicsit erőltett volt a végén a kapcsolata Kanade-val, de valamilyen szinten a donor dolgot is ötletesnek találtam. Jó volt a zene is, bár az első verzióját jobban szerettem, mint a Yui-sat. Az animáció kifejezetten jó munka. Helyenként vicces is volt a történet (már amikor nem ugyanazt a poént ismételték meg egy részben 3-szor). A szinkron színészek is kifejezetten jó munkát végeztek.

Ami nem tetszett…

Alapvetően a történet tele van logikai hibákkal és kihagyásokkal, amit még a végén sem magyaráznak meg. Egy bizonyos ponton túltettem magam azon, hogy esélyesen nem lesz ebben a sorozatban semmi mélyebb gondolat (pl hogy van-e Isten stb) hosszan érintve, de azért a legtöbb “plot-twist”-nek semmi értelme nem volt. Mármint, azt értem, hogy Otonashi rájött a múltjára és hirtelen megbékélt, és szerette volna, ha mindenki átérzi a békét, de Hinata mi a halálért segít neki? Egészen eddig azért harcoltak, hogy ne tűnjenek el, majd hirtelen mindenki azt gondoloja “ehh, inkább tűnjünk el”. WTF?! Szóval akkor mindenki lelki problémái csak úgy hirtelen megoldódtak Otonashi beszédének köszönhetően (amit mellesleg mi nem hallottunk, mert ki lett vágva)? Ráadásul még Yuri is egyetért vele, és meg se akarja akadályozni… Komolyan, akkor mi a francnak kezdeni az egészet, ha az elhatározása kb eddig tart?

És a sorozat vége sem volt jobb, mint maga az egész. Yuri minden problémája hirtelen megoldva, majd jön Otonashi felvetése, hogy ő meg Kanade maradjanak ott. Miért? Mártmint, ő azért dolgozott, hogy mindenki eltűnjön, még akkor is, ha szerette őket, de Kanade meg maradjon ott vele? És igazából Kanade miért ne maradhatna ott vele csak mert Otonashi volt a szív donora? És igazából Kanade meghalt még a ballagása előtt annak ellenére, hogy kapott új szivet? És hogy halt meg Yuri? Vagy Hinata? És most akkor van isten vagy sem? Ezekre a kérdésekre nem kapunk választ, és esélyesen soha nem is fogunk. Ráadásul az utolsó epizód annyira hülyeség volt, hogy frusztrációmat szinte már csak regresszív módon voltam képes levezetni (értsd majdnem megkönnyeztem, annyira béna volt).

Egy másik alapvető problémám a sorozattal az epizódok felépítése volt. Soha nem szerettem az olyan animéket, amiknek elvileg van egy átfogó története, mégis a legtöbb drámát úgy adják elő, hogy egy epizód elején belekezdenek, majd az epizód végére minden megoldódott. Hol marad az izgalom az ilyeneknél? Hol a cliffhanger? Elveszik tőlem azt a lehetőséget, hogy az epizód megnézése után én magamban gondolkodjak azon, hogyan oldják meg a problémát, és izgatottan várjam a következő részt. Ezt az Angel Beats olyan extrém szinten alkalmazta, hogy általában a problémákat fél epizódokban megoldotta, és az epizód második fele meg valami marhulás volt. Persze volt néha, hogy a dráma az epizód második felére esett, és átcsúszott a következő epizódra, de akkor is általában a legkézenfekvőbb megoldást választották, és következett az elmaradhatatlan vigjáték elem, ez pedig eléggé lehangoló.

Összefoglalva

Amíg néztem, dühös voltam Maeda Jun-ra, hogy ilyen vackot írt. Most igazából dühös vagyok magamra, amiért nem hagytam félbe a sorozatot. Sokkal jobb lett volna, ha nem nézem végig. Ez ugyanis nem egy tipikus Key mű, hanem ahogy egy haveromnak említettem, egy “reverse Key work”. A Clannad és társai ugyanis slice-of-life helyszínes sorozatok voltak, amikben fontos szerepe volt a természetfelettinek, míg az Angel Beats természetfeletti alaptörténettel rendelkezik, mégis inkább slice-of-life mint dráma vagy természetfeletti. Ha valaki ismételt poénokra és jó zenére vágyik, akkor nézze meg. Ha történtre vágysz, ami logikusan van felépítve, akkor nem ajánlom.

2/10 (és akkor még rendes voltam)

P.S.: Mint az látható nem kívánok többet reagálni a “deezmárpedigakkorisegyjóanime” kommentekre, mert jobban is el tudom tölteni az időmet (pl agyhalottan Katamari-t játszom vagy valami). Ennek ellenére bárki kommentelhet, csak ne lepódjön meg, ha nem válaszolok rá🙂

26 hozzászólás to “Angel Beats! összefoglalás”

  1. Patrik június 26, 2010 - 5:36 du. #

    Szia!
    Jó kis cikk lett,az igaz hogy nem egy CLANNAD,ami mellesleg szerintem a Key legjobb műve,de igenis egy jó anime…A végén elsírtam magam,mert nagyon szépen kikerekedett a dolog…

  2. Kayama június 27, 2010 - 11:07 de. #

    Hehe, én a felénél abbahagytam és ezek szerint nem döntöttem rosszul…😀

  3. Leara június 27, 2010 - 11:56 de. #

    Nem lett volna ez rossz sorozat, ha nem 13 részesre csinálják… kellett volna min. 24😀. Szerintem egyszer nézős, de tényleg nem hozta a várt színvonalat.

    • Kvakond június 27, 2010 - 3:56 du. #

      Nem kellett volna ebből egy perccel sem több, így is sok volt, és nem maradt anyag az utolsó részre. Sok szereplő tragikus múltja azért nem lett kifejtve, mert nem volt nekik, mivel érdektelen comic relief tucatkarakterek voltak. A bemutatott történetek is más animékből lettek “átemelve”.

      • Leara június 29, 2010 - 9:08 de. #

        Nem tudom, nekem a végén olyan érzésem volt, hogy a szereplőkre azért kellett volna még pár rész… így is volt, akiket kedveltem, de úgy igazán nem érdekelt a sorsuk.

  4. readordie június 27, 2010 - 3:42 du. #

    Szégyenszemre az első résznél tovább sosem jutottam. Azt hittem az első pillanattól a rabja leszek, mint a többi hasonló mókának, de nem ragadott meg.:/ Ellenben az OP, és a koncert részek jók lettek. De az csak animáció meg zene kérdése. Kár érte.

  5. black87 június 28, 2010 - 12:43 de. #

    ” Didn’t get it? TOO DEEP.
    /maedadefence “

  6. Motoko június 28, 2010 - 9:49 du. #

    Mekkora Hype volt körülötte, még én is felültem a hype vonatra és rebegő szemekkel vártam az 1. részt.
    Ez az Anime egy amolyan: Így nem szabad csinálni!
    Típusú dolog volt, amit ellentmondattak benne az elrontották.

  7. Fabrice június 29, 2010 - 1:10 du. #

    That was nice, I wish there was a bit more explanation though, and maybe everybody in the real world..like what happened to everyone? I like how it leaves the ending open to interpretation…I assume this means no season 2 though.

    actually..Can’t decide if I’m happy with the ending or not:/

    What happened to Yuri? Did she just disappear?

    While I have really enjoyed this series and really wanted to rate it higher, I cannot give this anything over 8/10 because of so much left unresolved.

  8. pengejohn június 30, 2010 - 9:05 du. #

    Én ebben a pillanatban fejeztem be az utolsó részt. Az összefoglalód jó volt és érdekes főleg ahogy kibontottad mit s miért. Én igaz nem értek veled mindenhol eggyet pl: Key minőséget vártál, én végig szenvedtem az Airt a Clannad-ot még nem láttam, de rajta van a tervezettek listáján. Itt közös munkáról van szó nekem a True Tears és a Cannan is tetszett a másik félről ezért is kezdtem el… Az Angel Beats a szezon megjelenése előtt az egyik legközkedveltebb volt sztem. Az első rész alapján a grafika, az animáció nagyon szuper, főleg a véres jelenetek és a vágás,plánok …stb. Az epizódok felépítése tényleg nem folyamatos és nem is epizódikus történetvezetésről van szó. Az egész annyi hogy könnyed kikapcsolódást nyújtott és ha nem keresel nagyobb gondolatokat az egész összevéve egy jó anime. Nem tudom miért írtátok le ennyire, ha már a szezonnál tartunk hasonlót láttam a K-on!! esetében is a vélemények ketté oszlanak.

    • Sunyi Nyufi június 30, 2010 - 9:18 du. #

      Alapvetően az a probléma, hogy én mély gondolatokat vártam. Mármint adott egy purgatórium, ahol a szereplők Isten akarata ellen harcolnak, és Yuri ki is mondja, hogy ő tulképpen azt akarja tudni, hogy van-e isten. Ennek ellenére a végén mindenféle megoldás nélkül megbékélnek, és soha nem is kapunk választ rá, sőt kb 2 epizód után már nagyjából elő sem jön a dolog. Helyette van inkább horgászás és egyebek.

      És igen, mély gondolatokat vártam a sorozattól, mert a többi Key műben mindig van valami, mélyebb gondolat. Az Air-ben is van, bár tény, hogy az Air egy egészen nehezen érthető mű, főleg mivel a varjú félúton elvonja mindenki figyelmét😀 De a Kanon-ban is voltak mélyebben érintett témák, és a Clannad-ban is (annak ellenére, hogy a Clannad első szezonja inkább vígjáték).

      A True Tears jó, én is szeretem. A Canaan meg érdekes volt egészen addig, amíg nem lett a legklisébb vége az egésznek, ami lehet, hogy 10 évvel ezelőtt még nagyon megható és romantikus lett volna, de a mai világban nem állja meg a helyét.

      De ha ez bárkit boldogít, a japánok szerint az Angel Beats volt a legjobb a szezonban végetért animék közül😛

  9. Motoko július 1, 2010 - 9:13 de. #

    “a japánok szerint az Angel Beats volt a legjobb a szezonban végetért animék közül”

    Na ez meglepett!O_o

  10. romulus július 1, 2010 - 3:14 du. #

    Nem értek egyet veled, szerintem nagyon is korrekt anime volt, néhány mélyponttal. Én nem bántam meg hogy végignéztem, főleg mert nem voltak elvárásaim.😀 Nekem ideális anime volt, de amikor illogikus a történet v megáll és jön a hülyülés, ahhoz vaknak kell lenni hogy ne vegyem észre. A két mélypont szerintem: utolsó epizód első fele (AZT nevezik lezárásnak???),és Otanashi emlékei a 9. epizódban (akkora filler nyáltömeget sosem vártam Key logó alatt)
    Az epizódokat szerintem is rosszul építették fel, de amikor a cliffhangert és az izgalmakat hiányoltad, azt hittem nem egy animét néztünk. Hiszen minden epizód 20 perc marhulás (főleg az első néhány), majd egy cliffhanger viszi “előrébb” a történetet az utolsó 5 percben. És a megoldás nem is mindig olyan kézenfekvő. Ez persze nem jó így, de semmiképpen sem izgalommentes anime volt. MInden másban megvilágosítottál. ^^/

    • Sunyi Nyufi július 1, 2010 - 3:18 du. #

      Én azokat nem nevezném cliffhanger-nek, mivel legalábbis számomra mindig kiszámítható volt a megoldás. Kivéve az utolsó előtti epizódot. Az annyira random és történettől független volt, hogy még én sem mertem ilyesmire gondolni.

  11. Chaba-san július 3, 2010 - 1:46 de. #

    Megértem, hogy miért gondolsz a sorozatra így, de szerintem épp emiatt volt jó a sorozat, mert ilyen. Egyáltalán nem bánom, hogy az Isten témát nem emelték ki a végén, vicc lett volna ha találkoznak valami Istennel. Szerintem pont érdekes, hogy végülis a fő hangsúly a karakterek életén és megbékélésén fekszik, és én szerettem az éles, szokszor értelmetlen(nek tűnő) fordulatokat a történetben. Pl. Hinata azért váltott könnyen álláspontot, mert beleszeretett Yui-ba és ezért a legjobbat akarta neki, és látta, hogy Yui-nak jó érzés, hogy eltűnhet onnan, másrészről pedig emlékezzünk, hogy milyen boldog volt, amikor majdnem eltűnt, mert majdnem elkpta azt a labdát. Gondolom ott felsejlett számára valami. Mellesleg az utolsó előtti részben mondja az egyik zenekari tag (nem jut eszembe a neve), hogy tulajdonképpen Otonashi a beszédében olyan dolgokra világított rá, amit valahol tudtak, ezért szerintem az SSS tagjai többnyire nem is akartak őszintén lázadozni Isten ellen, csak egy közösségbe tartozni amíg ott vannak. Szerintem Yuri volt az egyetlen aki igazán lázdni akart, a többiek kicsit maguk is olyanok voltak, mint Otonashi az első részben (valami olyasmit gondolt, hogy nem csatlkozott igazán az SSS-hez csak az emlékeit akarja, meg akarja tudni a dolgokat, és sosem lázadt igazán). Ezért is lett érdekes látni az utolsó előtti részben ahogy Yuri NPCvé válik és kifejti a véleményét a dolgokról, elmondja miért nem tudja elfogadni az életét… Aztán a rész végén megvan a megoldás számára is, hiszen már az SSS tagjaira is úgy gondolt, mint a testvéreire.
    Mindezzel azt akarom mondani, hogy meg lehet találni a sorozat szépségét. Lehet azért megy ez nekem mert nem láttam még Key művet ezelőtt, valamint mivel lefordítottam az összes rész angol feliratát magyarra (nem kis munka volt). Mindenesetre a lényeg, hogy nálam ez a sorozat 10 pontból 12-t ér el, de meg tudom érteni azt is, ha valakinél 2 pontot, mert bele tudok helyezkedni a te szemszögedbe is. Mindenesetre kifejezetten várom azt az “Unaired Special”t, ami még majd jön valamikor (talán decemberben, ha jól tudom). Remélem, hogy vagy a többi fő SSS-tag eltűnésének történetét fejti ki (az a 3 nap, amíg Yuri eszméletlen volt), vagy a történet után az életben fog játszódni (mint ahogy láthattuk az utolsó részben, hogy Yuzuru megtalálja Kanade-t – érdekes történet kerekedhet abból is, hogy nem ismerve egymást, de mégis ismerősnek érezve egymást hogyan fognak reagálni a másikra.

  12. Kono augusztus 8, 2010 - 9:52 de. #

    Én imént fejeztem be a sorozatot és egyetlen meglátás a cikkhez, kicsit sokat vártál tőle. Én mikor előtte olvastam róla és figyelembe véve hány részes, ennél mélyebb történetre nem számítottam. Néhány ellentmondás volt benne és bizonyos poénok is erőltetettek, de amit nem értettél, abból van pár ami tökre logikusnak tűnt magyarázat nélkül is ^^” A 10.rész után már kifejezetten szomorú volt és megható, kivéve amikor Yuri megtalálta a géptermet, az a részlet tényleg tré volt. A végét meg hát ezek szerint nem tudtad átérezni, van ilyen🙂 Nekem tetszett végérvényesen, pont annyit kaptam, amennyit például a Haibane Renmei adott anno.

    Rövid, szórakoztató és helyenként megható, megszórva néhány baromi jó zenével. Lehet, hogy a készítőknek vannak sokkal jobb műveik, de egyszer fogyasztható ezis, nyárra pont jó. Ilyen is kell, nem csak holt komoly agymunka.😄

    Nálam 6/10

  13. wolf augusztus 8, 2010 - 2:50 du. #

    Szerintem nagyon jó történet grafika is szépre sikerült csak szerintem kb a közepétöl elfogyhatot a pénz hogy onnantol tulzottan is fel lett gyorsítva a történet.
    Sok megválaszolatlan kérdés maradt mint például vajon amikor feléledtek találkoznak-e egy ilyen jelenet jó lett volna a végére. A vicces jelenetek nagyon jók lettek, zenék is jók benne. Összefoglalva szerintem nagyon jó lett ha pontoznám 10-böl 8-at adnám meg mert kevés a rész több kellet volna mert lehet mondani nem kiteljesedet történet kicsit össze csapot lett a közepétöl pedig a történet alapja jó.

  14. Chaba-san augusztus 8, 2010 - 6:30 du. #

    wolf: amikor feléledtek, találkoztak, Otonashi-ról és Kanade-ről van egy jelenet az utolsó rész endingje után🙂

  15. Minato-chan augusztus 11, 2010 - 10:08 de. #

    Most fejeztem be az animét és nekem tetszett.
    Nem kaptunk választ minden kérdésre… Nos, ez igaz, voltak dolgok amik engem is idegesítettek, hogy nem derültek ki (voltak dolgok, amik nem voltak :P). De azt nem látom be, hogy egy rajzfilmnek miért kellene választ adnia egy olyan kérdésre, hogy van-e Isten. Ezt mindenki maga dönti el, de aki mégis egy rajzfilmre bízza a döntést, az lesse meg a South Park-ot, na OTT van Isten😀

  16. Dain október 22, 2010 - 7:21 du. #

    Nagyon durván nincs igazad!

    Először azért panaszkodsz, hogy a történet tele van logikai hibákkal, aztán meg azért hogy nem derülnek ki a végén a dolgok, meg hogy nincs igazán mondanivalója. Szerintem ezeknek a problémáidnak az a forrása, hogy rohadtul fogalmad sincs hogy miről szól ez az anime valójában. Mert aki egy kicsit is a dolgok mögé képes látni az rögtön rájön, hogy ez az anime nem olyan témát dolgoz fel, hogy Isten létezik-e vagy sem.

    Hinata, és Yuri haláláról meg annyit, hogy nem azon van a hangsúly, hogy hogy haltak meg, hanem az életükön. Hogy nem volt normális gyerekkoruk. Az hogy konkrétan most hogy haltak meg az mellékes.

    Az időbeli eltolódásról Okazaki, és Kanade halála között meg csak annyit, hogy ha figyelmesen nézed az animét rájöhetnél arra, hogy Okazakinak már eleve nem is kellett volna odakerülnie. Ő végül békére lelt halála előtt. Csak azért került oda mert Kanadénak szüksége volt rá. Hisz ő azért nem tudott eltűnni, mert furdalta a lelkiismeret, hogy nem tudta megköszönni a szivét.

    Ezek után pedig hiányolod az animéből hogy nem hagy gondolkozni magadtól? Szerintem te meg se próbáltad megérteni, hogy miről szólt. Vagy egyszerűen nem való neked elgondolkoztató anime. Semmi gond nincs ezzel, végüles a Pokemon készítőinek is élni kell valamiből, csak ne fikázd azt amit nem értesz!

    Végezetül: Ismerem az összes Key animét, és a rajongójuk vagyok mert szerintem zseniálisak. Talán az Air volt az egyetlen ami nem fogott meg annyira. És azt kell hogy mondjam hogy az Angel Beats hozta a színvonalat.

  17. Nightchill december 2, 2010 - 2:53 du. #

    Szerintem jó anime volt és elméletileg 2011 2. negyedévben jön a 2. évad ami el magyarázza azokat a dolgokat amiket ebben nem mondtak el.

    Amúgy ha arról van szó senki halálát nem mutatták, lehet csak kómába estek és amíg nem találják meg az életük “értelmét” nem kelnek fel. Mivel a történetből az jön le, hogy mindenkinek volt valami az életében ami miatt nem volt értelme tovább élni.
    Most néztem végig a szériát majd fél év után másodszorra, miután újra néztem sok dolgot meg értettem amit előtte nem. Csak kicsit jobban oda kell figyelni.

    • Chaba-san december 6, 2010 - 8:35 du. #

      Ez a 2. évad annyira nem biztos még, hogy nem láttam sehol róla hihető információt… pl. animenewsnetwork.com-on nem volt róla mindeddig hír, márpedig én addig nem hiszem el, amíg oda ki nem teszik, vagy valaki hiteles forrású bizonyítékokat nem mond😀
      Egyébként nekem egyik kedvenc animém úgyhogy ha lesz 2. évad, remélem h lesz legalább ilyen színvonalú

      Azonban a “senki halálát nem mutatták” dolog nem stimmel, ugyanis Otonashi halálát mutatták. Ha jól emlékszem az a jelenet eléggé egyértelműen meg van csinálva olyanra, hogy látszódjon, tényleg meghalt. Meg ha nem halt volna meg nem lenne értelme Kanade jelenetének a végén (hogy Otonashi szíve dobog az ő mellkasában).
      Persze sosem zárható ki az “egész-csak-egy-álom-volt”-féle dolog egy ilyen animénél (ki tudja, akár még a Bleachet is ki tudnák hozni, vagy akármelyik másik animét is, úgy hogy csak álom volt), de nem hinném hogy itt ez lenne a helyzet.

      Viszont Maeda (ugyan még nem hivatalosan) de dolgozik annak lehetőségén, hogy az Angel Beats-et játékba ültessék. Ebben az esetben számomra instant need a dolog (lehet, hogy addigra már japánul is tudni fogom játszani a játékot, lol).

      • Bogóó szeptember 5, 2011 - 2:25 du. #

        Szia! Én sem adok neked igazat!! Végigsírtam az animét a szomorú részeknél, a viccesnél nevettem, és amin el lehetett, azon elgondolkodtam. Nagyon gyönyörű volt, és te meg kritizálsz egy ilyen animét, aminek a szépségét nem lehet szavakban kifejezni. Én is számítottam arra az elején, hogy többet tudok meg istenről, vagy valami hasonló, de mire a közepéhez értem már leszartam hogy van-e isten vagy nem, kit érdekel, amikor ott van Kanade *.* Amúgy meg Isten az egyik szreplő xD lényeg, hogy Dain szavalival élve durván nincs igazad! KURVASZÉP ANIME!!

  18. angusbumby október 29, 2011 - 3:24 du. #

    Durván egyetértek az összefoglalásoddal, a 3. részen meg egy két jeleneten kívül szenvedős végignézni és igazából értelme se sok van😀

  19. Ágica május 7, 2012 - 2:38 du. #

    Szerintem is egy jó kis anime volt. Azt hittem hogy egy unalmas katonás lesz de aztán nagyon megtetszett. Nekem is csak az elvarratlan szálakkal van a gondom. Hogy hallt meg Kanade,Yuri,Hinata, és a többiek. Én mikor elmesélte Yuri hogy mi történt vele és Iwasa eltűnt azt hittem ,hogy arról fog szólni , hogy mindenki elmeséli a történetét és békét talál. Egy ilyen animét is csinálhatnának szerintem.

  20. Koko június 1, 2013 - 11:58 de. #

    Érdekes, én pont fordítva voltam vele😀 Láttam az Air-t, ami számomra életem legrosszabb animéje volt (megosztva a helyet a Furi Kuri-val és az Akira-val). De lehet csak azért, mert hallottam már róla véleményeket, és túl sokat vártam. Nem lett volna olyan rossz, csak totálisan nem volt életszerű. A Clannad mondhatjuk, hogy tetszett. A sima Clannad-ot mondjuk számtalanszor abba akartam hagyni, de egyik barátnőm mindig rávett, hogy folytassam, mert az After Story jobb lesz. És tényleg jobb lett, egész megható volt. Nem bántam meg, hogy végignéztem. Viszont nekem kicsit olyan érzésem volt, mintha a legtöbb szereplő fogyatékos lenne, és nekem ez a halálom. Hogy éljem bele magam egy olyan animébe, aminél túl épelméjűnek érzem magam? Például amikor Nagisa ételneveket mondott, meg a Dango family iránti rajongása. Kicsit nekem fogyatékos volt és így annyira nem sikerült megkedvelnem. A története jó volt, aláírom, de másfajta szereplőkkel jobban élveztem volna. Az Angel Beats-et már meg sem akartam nézni az előzőleg ért csalódások miatt. De mondom adok neki egy esélyt és nekem egyik kedvenc lett. Persze voltak benne alapvető hibák, Otanasi beszédét én is sajnáltam, hogy nem hallottuk. De egész eddig úgy tekintettek az emberek az eltűnésre, mint az valami rossz dolog, követni kell hozzá a szabályokat. De kiderült, hogy másfajta módon is el lehet tűnni, és Otanashi rávilágított arra, hogy ez talán mégsem olyan rossz dolog. Én is eleinte úgy voltam, hogy reménykedtem, hogy senki sem fog eltűnni, a végén meg már örültem, hogy mindenkinek sikerült. Ezek után nem esett nehezemre elképzelni, hogy a szereplők is így vannak ezzel😀
    Otanashi azért akart ottmaradni, mert másokon is segíteni akart. De valószínűleg elég rossz lehet egyedül ott maradni ezen a helyen, ahol minden barátod csak elhagy. Ezért szeretett volna maga mellé egy biztos pontot. Továbbá az is közrejátszott, hogy szeretett volna Kanade-val maradni, ami újraszületés után nem túl valószínű. Kanade viszont végig azért harcolt, hogy mások eltűnjenek, ő ezt tartotta jó megoldásnak, ezért természetes volt, hogy el akar tűnni. A cliffhanger hiánya lehet, hogy nekem is hiányzott volna más szituációban. De én most néztem meg, már megvolt minden részem, így amint vége volt az egyiknek, már indítottam is el a másikat, mert nem bírtam szünetet tartani😀

    Sztem csodálatos anime volt csodálatos lezárással. Pár dolog nekem is hiányzott, például a szereplők halála. De most már úgy vagyok ezzel, hogy jobb nem tudni… Ezeknek a szereplőknek rossz gyerekkoruk volt és megbántak valamit, De ettől még nem biztos, hogy mindenki tragikus, drámai balesetet szenvedett. Lehet, hogy elütötte őket egy kocsi, vagy hasonló. Ez így önmagában szerintem nem túl nagy szám, unalmas, ha mindenkinek így bemutatják a halálát. Sokan voltak, nem lettem volna kíváncsi mindegyiknek a halálára, mikor valószínűleg nem is lett volna ezekben a halálokban semmi izgi. Persze megcsinálhatták volna úgy, hogy mindenki drámai halált hal és akkor mindegyik halált végig lehetne bőgni, de akkor elvesztené az életszerűségét az egész. Túl sok lenne a drámából. Jobb így, hogy a fantáziánkra bízták. Kanade halálán én nem is gondolkoztam, a szívátültetés veszélyes művelet, közben és utána is léphettek fel komplikációk.

Vélemény, hozzászólás?

