Starry Sky in Spring “game diary” 1.

8 dec

starry sky

Mivel eléggé unatkozom perpill, és simán nincs kedvem csak élménybeszámolót tartani arról, hogy milyen a játék, ezért gondoltam, hogy egyszerűbb leírni azt, amit ténylegesen gondolok, miközben játszom. Mint mondottam unatkozom. (És igen tisztában vagyok vele, hogy csinálhatnék olyan sokkal praktikusabb dolgokat, mint tanulás vagy karácsonyi ajándék készítés, de nincs kedvem😛 )

A játékot kivételesen végigjátszás nélkül próbálom megcsinálni, mivel nem nagyon találtam hozzá nem japán verziót, a japán walkthrough első pontját meg úgy fordította le a guglitránszlét, hogy “You talk to sheep”, ami nem vagyok biztos benne, hogy helyes…

Mellesleg itt az English patch-hez egy link. A játékot magát nem linkelem be, mert aki jó kalóz, az úgyis megtalálja😉

Amúgy nem tervezem a játékot még ma végig vinni, szóval lesz még pár ilyen bejegyzés. Na csapjunk a lovak közé.


Install in progress

SNAG_Program-0013

A telepítés gond nélkül megy, azt leszámítva, hogy elfelejtettem elsőre Applocale-lel lokalizálni a telepítő fájlt. Míg a játék települ, úgy döntöttem, hogy kimegyek a konyhába. Elsőre azt gondoltam, hogy megiszom játék közben az egyik citromos Gösser-t, ami a hűtőben van, de mivel a gondolat után hangosan elkezdtem köhögni, inkább csináltam magamnak egy forró kakaót. Kéne csinálni forralt bort (megjegyzés: karácsonyi vásárban voltam ma).

A patch telepítés már nem igazán akart menni, de rájöttem, hogy ez az én hibám, mivel nem figyeltem, hogy a drága kis japán telepítő, mindenféle csillag és hullámvonalakat tett a könyvtár nevébe, amit a Total Commander úgy tűnik még mindig nem szeret, meg bármelyik másik program sem. Szóval delete delete.

Innen már minden okésan megy, bár néha olybá tűnik, mintha a patch telepítője átment volna zombiba, de ennek ellenére gyorsan elvégzi a dolgát. Itt az ideje kikapcsolni a Winamp-ot, és elindítani a játékot.

Mármint itt lenne az ideje, ha a játék elindulna, és nem csak japánul felköhögne nekem valami hibaüzenetet. Mivel voltam olyan balga, hogy nem néztem meg, telepítés után megy-e a program, ezért fogalmam sincs, hogy a patch vagy a játék maga rossz.

Unistall. Reinstall, most bejelöltem a DirectX telepítést is, bár nem nagyon hinném, hogy ez tényleges problémát jelent, mert DirectX 11-em van…

Hmm…szóval a játék rendesen elindul, ha a könyvtár névben benne van a csillagocska meg társai… mmmmmm’kay….>_> Amúgy nem nagyon látom értelmét, hogy miért választhatom ki a telepítőben, hogy mi legyen a a könyvtár neve, ha amúgyis beleteszi a csillagot… Na mind1. And yay, a patch telepítő meg így Invalid Directory error-t ad ki nekem. Ez egyre jobb. Mellesleg a patch telepítője, ha ki akarok lépni felköhög egy ablakot, hogy biztosan ki akarok-e lépni, aztán még egyet, hogy nem fogja akkor telepíteni a patch-t, majd megint le kell nyomnom az exit gombot, hogy végre kilépjen. Not userfriendly at all.

Miután kimásoltam a játékot egy másik könyvtárba, feltelepítettem az angol fordítást, és az egészet visszamásoltam az eredeti könyvtárba, végre elindul a játék.

First Impression

SNAG_Program-0014

A honeybee logóról valahogy az jut eszembe, hogy soha de soha nem nevezném a cégemet honeybee-nek. A méhek ugyan cukik, de csak a 4-5 éves gyerekek számára készített mesékben. Mondjuk a játék “all ages”…

Mikor a start menühöz érünk, a kedves seiyuu bemondja a játék címét. Nem igazán értem, hogy erre mi szükség, de ékes példája annak, hogy a japánok nagytöbbsége még mindig nem tud nagyon durva akcentus nélkül angolul beszélni. De legalább nekünk nyugati embereknek vicces. Erről jut eszembe, ma két turista hölgy leszólított minket az utcán, és angolul kértek útbaigazítást, amivel nem is volt probléma, csak nem értettük hogy ők mire gondolnak, amikor azt mondják “baki street”. Majd elkezdték magyarázni, hogy “lots of shops”, és akkor már leszűrtük, hogy Váci utca😄

SNAG_Program-0015

Na de térjünk rá a főmenüre. Mint az a képen is létható, sok rajta a szöveg. Egy gyors Google Image Search-nek köszönhetően megállapítom, hogy ez bizony az eredeti japán menü. Mármint hogy a sok szöveg…ami angolul van…és aminek semmi értelme. Valahogy olyan 11eyes életérzés.

A háttérzene mellesleg kifejezetten illik a “honeybee” cégnévhez. Nehéz nem elképzelni, amint Micimackó erre a zenére táncol Malackával a Százholdas Pagony valamely szegletében.

Kicsit állítgatok a beállításokon, és itt kell megjegyezni, hogy a Config rész az ugyan japán, de a patch-hez járt egy jpg fájl, ami elmagyarázza, hogy mi micsoda.

No, de térjünk vissza a főmenübe, és klikk a startra. Ekkor feljön a “nevezzük el karakterünket” screen. Mivel a patch readme fájlja volt olyan kedves, és kiemelte, hogy ugyan valószínűleg nem követ el öngyilkosságot a játék, ha az általam választott név több karakter tartalmaz, mint az alap, de ők csak annyival próbálták, így felelősséget nem vállalnak, ezért én is maradok az alapnévnél (annak ellenére, hogy szeretem Nyufinak elnevezni a karaktereket, mivel a drámai pillanatok kifejezetten viccesek lesznek ennek köszönhetően…a karimat Champions of Norrath-ban meg Assfuckchu-nak neveztem el😀 )

Let the story begin

A történet március 9-én kezdődik. Tsukiko (mert hogy ez főhősünk neve) éppen a csillagos égboltot nézi pár ??? nevű barátjával, amikor az egyikük lát egy hullócsillagot, és panaszkodik, hogy gyorsan eltűnt. Hősnőnk nem igazán érti, hogy ez miért baj, mire elmagyarázzák neki, hogyha 3szor kívánsz magadban valamit, míg a hullócsillagot nézed, akkor az valóra válik. Felmerül bennem, hogy Tsukiko vagy kicsit lassú agyilag, hogy erről nem tud, vagy egyáltalán nem olvasott még semmilyen mangát életében, mert szvsz majdnem mindegyikben feljön ez a dolog legalább egyszer. Mellesleg a háttérzene eléggé álmosító.

Hőseink tovább nézik a csillagokat, és bennem felmerül, hogy valamikor újra kéne nézni a Sora no Manimani-t…vagy olvasni a mangját…

Tsukiko megállapítja, hogy a tavaszi nagy háromszögizébigyó (franc fog utána nézni) úgy néz ki az égen, mint ha 3 jóbarát lenne. Majd felfedezik az alatta lévő csillagot is, mely az egyik ??? kedvence…akinek mellesleg a szinkronja Seki Tomokazu… és ma reggel Arakawa Bridge-t néztem, szóval ez most egyszerűen csak poén😄

hoshi

Tsukiko aggódik, hogy a nagy fényes csillag, ami a háromszög közepén van magányos. Nehéz nem észre venni, hogy ez mit akar szimbolizálni… De persze a csillag nem magányos, mert blablablablabla… Nincs bajom az asztronómiával, csak ha nem úgy magyarázzák neked, hogy egy tényleges égboltra nézel, az egész rohadt unalmas tud lenni… és miközben ezt gondolom yay egy újabb hullócsillag.

“Plot twist”, felébredünk az iskola csengőjére, és kiderül, hogy a hullócsillagot csak álmodtuk. És természetesen ahogy az lenni szokott az animékben/mangákban/játékokban: a hirtelen ébredés után rádöbbenünk, hogy rohadtul késében vagyunk. Ez esetben egészen extrémen, mivel már ugye becsengettek vagy mi. Szerencsére hősnőnk azon kevés nőnemű lény közé tartozik, aki pár perc alatt is indulásra kész.

Ezután jön egy kis magyarázat az iskoláról. Azt ugye mindenki tudja, hogy ez egy fiú iskola volt, de most már koedukált lett. A suliban 6 különböző “tudományág” közül lehet választani: Hoshiyomi, horoszkóp, jóslás, égi jelenségek, mitológia és űr. Én nem akarok beszólni, de tényleg…de az űrön kívül mindegyik eléggé, hogy is mondjam…”female oriented”. Nem azt akarom mondani persze, hogy minden régebben odajáró srác meleg vagy ilyesmi…csak hogy nagy rá az esély. Nem mintha ez baj lenne, a fiú iskolák amúgy is a yaoi képzelgések melegágyai.

Tsukiko kedvesen megjegyzi, hogy különböző (nem túl meggyőző) okok miatt ő az egyetlen lány a suliban. Érdekes vezetése lehet a sulinak.

Ezután találkozunk Osananajimi #1-nal (Kanata), meg #2-val (Suzuya). Mellesleg #1-nak van egy érdekes skill-je: állva el tud aludni😄

Majd természetesen jó japán szokás szerint új diák kerül az osztályba.

SNAG_Program-0001

Őszintén, az lenne a meglepő, ha nem nézné meg az egyetlen csajt egy fiú iskolában…

Mint kiderül, az új srác, aki esélyesen szegény elfelejtett Osananajimi #3 (Yoh), közli velünk, hogy nem most találkozunk először. Valamiért a fejemben az a szó jelenik meg, hogy “STALKER”. Talán mert tegnap meg újra néztem pár Durarara részt😀 Ráadásul nem segít, hogy Yoh-nak inkább valami horror játékba illő mosolya van…

Majd mikor Yoh arra kér, hogy hívjuk “Hitsuji”-nak, hirtelen értelmet nyer a guglitranszlét fordítása. És új szó jelenik meg agyam sötét bugyraiban: furry.

Egy kis veszekedés után Birka (hamár kérte hogy így hívjam, akkor miért ne?), nem törődik a tesztoszterontól túlfűtött Osananajimi #1-gyel, és az egész osztály előtt megöleli hősnőnket, majd a fülébe suttogva elárulja, hogy mennyire béna matekból😀

SNAG_Program-0003

Mikor beszólnak neki, Birka kijátssza az “ez csak francia köszönés, totál természetesen mindenkinek, aki nem prűd Japán” kártyát. Ezzel igazából nem értek egyet, én pl nem akarnám, hogy vadidegen pasi puszilgasson még csak köszönésképpen sem.

Kiderül, hogy Birka tényleg Osananajimi #3, aki egészen hamar jelzi, hogy nem tart igényt férfi társaságra.

Egy csomó nem túl érdekes történést átugorva megjegyezném, hogy nem szeretem a Birka-féle embereket, akik úgy érzik, hogy nekik nem kell soha senki más a világon az aktuális partnerükön kívül. Ez főleg azért van, mert többnyire elvárják, hogy a partner is így érezzen, ami nehezen kivitelezhető, ha az embernek vannak barátai, meg családja… Erről jut eszembe, ugyan csak angolul lehet kapni nálunk, de mindenkinek ajánlom Murakami Ryu-tól az Audition-t, ami kicsit hasonló témával foglalkozik🙂

Ezután következik az Opening, ami tipográfiai szempontból gyönyörű, zenei szempontból, pedig emlékeztet rá, hogy nem szabadna hagyni a férfi seiyuu-kat énekelni.

Másnap reggel Tsukiko arról panaszkodik, hogy nem aludt jól a tegnapi események miatt, ami alatt a “long awaited reunion”-t érti Birkával… Várjunk csak egy percet…Nem arról volt szó, hogy Tsukiko totál elfeledkezett róla? … Na mind1. Másik problémája, hogy Osananajimi #1 tahó volt.

SNAG_Program-0004

Ez kb olyan kérdés, mint amikor apám megkérdezi tőlem, hogy mit eszem, mikor tudja, hogy tulképpen csak egyfajta kaja van a hűtőben…

Tsukiko reggele azzal folytatódik, hogy Birka, mint egy pincsikutya köszönti, majd elszomorodik, amikor a gazdija nem hívja Birkának. A gazdi pedig magában arról áradozik, hogy mennyire ver a szíve. Alapvetően nincs problémám a romantikus pillanatokkal, de ez kifejezetten nyálas minden magyarázat nélkül. Az ember azt hinné, hogy miután Tsukiko-nak két közeli fiú barátja is van, nem fog ennyire félősen hozzáállni a dolgokhoz…

Szerencsére jön Osananajimi #1, akit asszem át kéne keresztelnem Alfahímre, beszól Birkának persze, de Birkának megvan a tehetsége ahhoz, hogy minden beszélgetést egy bizonyos téma (értsd Tsukiko felé irányítson).

SNAG_Program-0005

Valahogy így a játék során kezd az az érzésem lenni, hogy neten biztos rengeteg KanataxYoh hatesex yaoi doujinshi-t találnék…

Elérkeztünk az első választáshoz…

SNAG_Program-0006

Igazából csak azért Birkát választom, mert szeretem magamban Birkának hívni, és mivel jelenleg egyáltalán nem bánnám, ha egy Bad Ending-et hoznék össze vele.

SNAG_Program-0007

Asszem egyre jobban kezdem megutálni Birkát.

A nap többi részében Birka és Alfahím veszekszik, Tsukiko meg próbálja valahogy kibékíteni őket, bár őszintén nem értem, hogy miért. Nekem is vannak a barátaim között olyanok, akik nem szeretik egymást, de megpróbálni összehozni őket baromság, mivel az ilyesmi nem megy külső behatásra…

Másnap reggel megint késünk, és belebotlunk Alfahímbe, aki éppen a virágok közt alszik… (Utálom a telet.) Mellesleg Alfahím próbál velünk kedves lenni, csak nem nagyon megy neki…

SNAG_Program-0009

Majd Tsukiko teljesen megmagyarázhatatlan okból, melyet még ő maga sem ért, úgy dönt, hogy inkább lóg az óráról Alfahímmel.

Igazából az okait én sem értem. Mármint ugye a francia Birkától szívdobogása van, az Alfahím mellől pedig nem akar elmenni, és tuti majd arra is rájön hogy Osananajimi #2 (neki is kell találni egy nevet) mennyire megbízható, és őt meg azért fogja támogatni, szóval kicsit szétszórt a leányzó, ami még nem is lenne baj, hogyha ezek a felismerések nem úgy jönnének nekünk, mintha valaki fentről közölné, hogy “Hé, te ezt a srácot szereted! Meg ezt is… meg ezt is…”

Plot twist: Kiderül (legalábbis számunkra), hogy Alfahím már gyerekkora óta beteg.

Hirtelen eltelt egy hét, nem változott nagyjából semmi. Épp ebédszünet van, és Birka meg Tsukiko arról beszélgetnek, hogy együtt egyenek-e Alfahímékkel, aminek persze Birka nem örül.

SNAG_Program-0010

Ezen a ponton úgy érzem, hogy Tsukiko felfogása esélyesen tényleg lassú, mivel már jó néhány alkalommal közölte Birka nyíltan, hogy nem akar barátokat. Valahogy úgy érzem, hogy ez a folyamatos csesztetés Birka büntetése, amiért heteroszexuális srácként fiúiskolába jár, ahol horoszkópokról tanulnak.

Dráma: Birka és Alfahím verekednek, amit Tsukiko megakar állítani annak ellenére, hogy Tsukkomi (aka Osananajimi #2, aka Suzuya) elmagyarázta neki, hogy miért jó, ha a srácok verekednek. Most már biztos, Tsukiko hülye.

A félbeszakított csata után újabb döntés…

SNAG_Program-0011

Igazából ez a beszélgetés Birkával elég random. Mármint egyáltalán nem kapcsolódik a jelenethez, ami utána következik… Vagy csak fáradt vagyok, és néha kihagy már az agyam, ezért nem emlékszem dolgokra, amik 10 másodperce történetek. Bár ezt kétlem.

Másnap délután Tsukiko és Tsukkomi a könyvtárban tanulnak. Mármint, hogy Tsukkomi segít kicsit szellemileg visszamaradott hősnőnknek tanulni.

Mellesleg Tsukkomi és Tsukiko rájönnek, hogy teljesen elfelejtették Alfahím születésnapját, ami ugye pont aznap van. De nem baj, majd megünneplik, egy másik napon! Ez mindig annyira jó érzés…mikor barátok vagytok X éve, és te mindig előre tervezel az ő születésnapjukra, és ugyan nem mondod, hogy várnál cserébe valamit, de örülnél legalább egy köszöntésnek…erre semmi. Az ilyesmit mindig annyira értékesnek érzi magát az ember…

És mivel a Tsukkomi-val töltött este után már tavaszi szünet meg ilyenek jönnek, én pedig éhes vagyok, ezért mára ennyi elég a játékból…

To be continued.

4 hozzászólás to “Starry Sky in Spring “game diary” 1.”

  1. Atrix december 9, 2010 - 8:07 du. #

    A múltkor elkezdtem szenvedni ennek a telepítésével, aztán feladtam, azóta pedig nem volt időm újra elkezdeni. De úgy látom már csak a röhögés miatt is meg kell vele újra próbálkoznom.😀

  2. hanon13 december 9, 2010 - 9:06 du. #

    Telepítéssel nekem is voltak gondjaim, de megoldódtak😀 Nekem különben tetszik eddig, bár szívesebben játszanék az Autumn-al😀

  3. black87 december 10, 2010 - 4:56 du. #

    Ez így olvassva hihetetlenül vicces, de kétlem, hogy így szórakoznék ha én lennék az aki játszik.😀

    • Yorunasu május 6, 2012 - 9:11 de. #

      Lol. Hogy bírsz vele játszani,ha ennyire nem szereted?:D Amúgy én előre merem ajánlani steins;gate-t, bár igaz,még nem játszottam vele,így nem biztos,hogy jó:D De hát anime mennyei, általában az eredeti meg még jobb:D

Vélemény, hozzászólás?

