Boldog Új Évet–2010-es animék visszatekintés

30 dec

alice

(art by chika orange pop)

Először is, mindenkinek Boldog Új Évet kívánok! Remélem mindenkinek szerencsés lesz a nyúl évében😉

A köszöntést most összevonom a év-értékelő bejegyzésemmel, mert nincs kedvem kettőt külön föltenni, és igazából már most is pakolnom kéne, mert a végén még sosem indulunk le Szolnokra😀 Mint máskor is, nem fogok minden animét említeni, csak amelyik szerintem megérdemli, hogy a listán legyen.


2009/2010 téli szezon

Chu-Bra!!

Sokat nem tudok mondani róla, mivel kb. egy rész után abba is hagytam, de úgy hallottam, hogy néhány embernek tetszett… Ízlések és pofonok asszem.

Sora no Woto

Őszintén nem nagyon tudom, hogy hova is soroljam be ezt az animét. Voltak benne jó részek, de túl sok volt a szükségtelen filler a közepén (francot érdekel, hogy Kanata-nak pisilni kell), ami sosem pozitív egy 12 részes sorozatnál. Ennek ellenére a zenéjét imádtam, és a történet sem volt olyan rossz, szóval azt mondanám, hogy egyszer nézős.

Ladies vs Butlers!

Őszintén nem sokra emlékszem a sorozatból…pl. olyan dolgok, hogy történet, nem nagyon jutnak eszembe, de azt tudom, hogy a téli szezon “enjoyable crap” sorozata volt ez számomra. Magyarán ezt akkor érdemes nézni, ha az ember abszolút nem kíván gondolkodni. Jah, meg van benne egy lány, akit Pina-nak hívnak😄

Baka to Test to Shoukanjuu

Kicsit meglepődtem ezen a sorozaton, mert azt hittem, hogy olyasmi kaliber lesz, mint a Ladies vs Butlers, de ehelyett inkább olyan Shaft-ra hajazó humort hozott folyamatosan, ami nekem bejött. Plusz tetszett, hogy a hülye osztálynak ténylegesen volt esélye győzni a többiekkel szemben. Már várom a második szezont🙂

Dance in the Vampire Bund

A szezon egyik nagy csalódása számomra. Én imádom a SHAFT-ot, és azt vártam, hogy valami Bakemonogatari szerű cuccot csinálnak ebből a mangából, csak kicsit dark-osabbat. Ehelyett újraírták a sztorit és belenyomtak egy csomó klisét. Nem is néztem végig.

Durarara!!

Alapvetően ez a sorozat is kicsit másabb lett, mint amire anno számítottam, mivel az első fejezete a regénynek eléggé agresszív volt, ami az animében nem jött át. De persze ez egyáltalán nem probléma, mert a Drrrrrrrr története annyira lebilincselő, hogy nagyjából bármit megbocsátok nekik😀 De most komolyan, még emlékszem, hogy mennyire izgatottan vártam a sorozatot hétről hétre, ami azért mostanában elég ritka. Plusz a karakterek közül mindegyik az ember szívéhez nő valamiért. Már jó néhányszor újra is néztem a sorozatot. Szóval, aki még nem látta, az mindenképp nézze meg!

Hidamari Sketch x☆☆☆

Gondolom mondanom sem kell, hogy mennyire imádom ezt a sorozatot🙂 Míg ugyan az első szezonban szvsz kicsit sok volt a való életből szedett objektum, addig a második szezonnal már nem voltak ilyen problémáim, a harmadik szezon meg csak még szebb lett. Ráadásul megismerkedhetünk Nazuna-val és Nori-val. Ugyan páran panaszkodtak, hogy az új karakterek miatt már nem olyan a Hidamari mint régen volt, de én ezt nem így gondolom. Persze egy kicsit más lesz, mert hát mégiscsak eltelt egy év, de szerintem Nori és Nazuna remekül illenek a társaságba. Kedvenc karakterem mondjuk akkor is marad Natsume😀

Ookami Kakushi

*sóhaj* Őszintén azt kívánom, hogy bárcsak ne néztem volna meg ez a sorozatot. Persze néztem már ennél rosszabbat is (H2O, Mars of Destruction), de akkor is úgy érzem, hogy kifejezetten időpocsékolás volt. Bár volt benne egy-két lulz pillanat, pl. amikor Isuzu bátyja majdnem megerőszakolta a kocsiban Hiro-t😀 Meg az utolsó rész poén. De ennek ellenére senkinek nem ajánlom a sorozatot.

Hanamaru Kindergarten

Hogy Kanji-t idézzem a Persona 4-ből: It’s so cute, it gives you instant diabetes, the serious deadly type. Eléggé negatívan álltam hozzá sorozathoz eleinte, mert az a fejezet, amit olvastam a mangából nagyjából abból állt, hogy Anzu szexin próbál pózolni fürdőruhában, hogy elcsábítsa az óvó bácsit. Ez eléggé furának tűnt számomra… De szerencsére a sorozat hangvétele teljesen más volt. A történet aranyos, a szereplők cukik, Anzu imádata sem olyan zavaró, mert mindenki tisztában van vele, hogy idővel elmúlik majd. És Hii-chan ruhái édesek😀 Szóval ha valaki valami nagyon cukit akar nézni, ezt tudom ajánlani🙂

Nodame Cantabile Finale

Nagyjából ugyan olyan, mint az összes többi Nodame szezon, ergo jó. Sajnálom, hogy a történetnek ilyen gyorsan és antiklimatikusan lett vége (mint ahogy a mangában is), de remélhetőleg majd az Opera-hen-ből is csinálnak animét🙂

Katanagatari

Egy stabil sorozat, amit szerintem mindenkinek érdemes megnéznie. Ugyan a grafika nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog, de szerintem ezen hamar túlteszi magát az ember, mivel az animáció jó és a karakterek szerethetők, a történet pedig érdekes, és van benne jó néhány fordulat.

2010 Tavasz

Shin Koihime Musou Otome Tairan

Nehéz megmagyarázni, hogy miért szeretem a Koihime sorozatot. Talán mert valahogy az idióta karakterek a szívemhez nőttek. Minden esetre ez a harmadik szezon eléggé fontos, mert tulképpen itt derül ki, hogy van egy az egészet átfogó történet, ami már az első szezonban elkezdődött. Szóval ha valaki az első szezon után abbahagyta a sorozatot, de nem valamennyire érdekli a dolgot, akkor nézze meg, mert a második és harmadik szezon sokkal jobb.

B Gata H Kei

Asszem ezt is kb egy rész után dobtam, de vicces volt hétről hétre olvasni fórumon, hogy a sok anime fan azon vitatkozik, hogy Yamada ribanc-e vagy sem😀 Egy-két ismerősöm szerint valamennyire vicces is volt, én azonban nem nagyon ajánlanám senkinek.

Kaichou wa Maid-sama!

Tipikus shoujo sorozat. Nem volt rossz amúgy, bár szerintem sokkal jobb lett volna, ha nem 26 részes, hanem mondjuk 13, mert a közepén valahogy rohadtul elunja az ember a dolgot. A vége felé viszont megint jó lesz, amikor új karakter tűnik fel a színen. Szóval olyan nem rossz, de nem is valami kiemelkedő mű. Adtam neki egy 7-est azért.

Ichiban Ushiro no Dai Maou

Szintén egy kellemes meglepetés volt, ugyanis a manga első két fejezete után megállapítottam, hogy ez hülyeség, és eldöntöttem, hogy nem fogom nézni. Csakhogy a készítők szerint sem valami epic srs business a történet, szóval a sorozat cseppet sem vette komolyan magát, amitől viszont iszonyatosan poén lett😀 A vége mondjuk megint egy kicsit komoly, meg “omg drama”, de addig jó sokat röhög rajta az ember, szóval egyszer szerintem érdemes megnézni.

Angel Beats!

Tudom, hogy sokan nem értenek velem egyet, de nem. Ez a sorozat számomra csalódás, rossz, a dráma nem meggyőző, túl gyors a váltás a dráma és a vígjáték között, és a történetben túl sok logikai hiba van. Egyszerűen csak nem.

Hakuouki Shinsengumi Kitan

Ööööö…fogalmam sincs, miért nem néztem meg ezt a sorozatot még, pedig úgy emlékszem, hogy tetszett *fejvakar*

Working!!

Vicces 4-koma adaptáció, egészen eltalált, néhol picit idegesítő Inami agressziója, de figyelembe véve, hogy hogyan végződik a sorozat, megbocsátható. Csak ajánlani tudom🙂

Arakawa under the Bridge

Ez is egy olyan sorozat, amit teljesen agy halottan érdemes nézni. Mert ha nem úgy kezded el, akkor az epizód végre leszel agy halott😄 A karakterek imádni valóan elmebetegek, ennek ellenére egy meglepően jó és egymást segítő közösséget alkotnak. Mindenképp érdemes nézni (mindkét szezont).

Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin

Egyszer ezt is befejezem, esküszöm…. Mondjuk ha valaki kiad belőle egy batch torrentet.

Sarai-ya Goyou

Alapvetően nem rajongok a történelmi japánban játszódó animékért, mert engem különösebben nem érdekel a japán történelem. Ennek ellenére a Sarai-ya Goyou kifejezetten tetszett. A karakterek érdekesek voltak, és valahogy a történelmi setting sem zavart.

K-ON!!

Megemlítem a fanok miatt, de nem vagyok hajlandó megnézni.

2010 Nyár

Ookami-san to Shichinin no Nakama-tachi

Ugyan történet terén egészen kiszámítató a sorozat, de szerintem senki sem várt el valami vadi új történetet egy Grimm mesékből és legendákból összerakott sorozatból, mivel a karakterek egészen viccesek és érdekesen sokszor nem az eredeti meséhez illően állnak egymáshoz, a sorozat mégis nézésre érdemes. Azért egynél többször nem nézném meg. Jah, és Ookami “boxkesztyűi” szerintem még mindig nem cukik, hanem undorítóak, mert olyan mintha két macskát ráhúznál a kezeidre, és azzal vágnál pofán másokat… és az állatos mamuszokat sem szeretem.

Kuroshitsuji II

Igazából a második szezon elején, amikor kiderül, hogy a szezon mégiscsak Sebastian-ról és Ciel-ről szól, nem nagyon örültem. Leginkább azért, mert szvsz az első szezon lezárása jó volt. Tisztában vagyok vele, hogy a manga története egészen más, de kit érdekel, ha a sorozatban hermafordita angyalok és zombi királynő van. Ennek ellenére egészen élveztem a második szezon végét, ami olyan “haha you’ve been trolled” életérzéssel töltött el. Remélhetőleg senki nem próbál harmadik szezont csinálni, mert annak már tényleg nem lenne értelme.

Amagami SS

Őszintén nem néztem túl sok részt belőle (értsd csak egyet), de úgy éreztem meg kell említeni, mivel sokan szerették. Nekem alapvetően az a problémám a legtöbb romantikus (hárem) animével, hogy mivel sok karakterrel kell foglalkozniuk a történetben, ezért nem igazán van arra idő, hogy ténylegesen bemutassák, hogyan változnak a karakterek érzései, míg ez remekül megvizsgálható olyan sorozatokban, ahol egyből evidens, hogy ki jön össze kivel (Kimi ni Todoke, Bokura ga Ita, Lovely Complex stb.). És ilyen szempontból az Amagami SS sem tűnt jobbnak, mivel a főhősünk egy epizód alatt, ami felölet nagyjából talán egy hetet cselekmény szempontjából (és úgy érzem akkor már sokat mondtam), az összetört-szív-szindrómától addig, hogy szerelmet mert vallani egy idősebb és népszerű lánynak. Mivel nagyjából semmi átmenet nem volt szerintem a két fázis között (leszámítva az elhatározást, hogy akkor ő majd jól bele szeret valakibe), nekem nem tetszett a dolog. Lehet, hogy a többi story arc még érdekes is, de őszintén, nem tud érdekelni.

Densetsu no Yuusha no Densetsu

Azt kell mondjam, annak ellenére, hogy sokszor könnyed hangulatú és vicces, ez egy igazából nehezen emészthető anime. Főként azért, mert a sorozat tempója az esetek többségében vagy túl lassú (már-már kicsit unalmas is), vagy épp az ellenkezője, és annyi minden történik benne egyszerre, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Ezen meg csak ront az utolsó két epizód, annak ellenére, hogy legalább ott megmagyaráznak majdnem mindent. Ennek ellenére, ha valakinek van ideje, szerintem nézze meg, mert egészen érdekesen állnak hozzá a hős-aki-megmenti-a-világot témához. Aki megnézte, és szeretné tudni, hogyan folytatódik a történet, az szerintem olvassa a Dai Densetsu no Yuusha no Densetsu regényeket a Baka-Tsuki fordításában, mert egyelőre nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben lesz második szezon.

Shukufuku no Campanella

Igazából én szerettem ezt a sorozatot, mert ez volt számomra a szezon “enjoyable crap”-je, amit csakis felirat nélkül nézek este fáradtan és agyhalottan. És ennek jó volt. Kifejezetten az ikrek miatt, és mert ugyan mindenki megakarta húzni Lester-t, ennek ellenére én még mindig meg vagyok győződve róla, hogy a srác meleg. És minden egészen szép volt és vicces a sorozatban…amíg nem jöttek elő a történettel. Ezért a 8. epizód után szimplán nem néztem tovább, mert időpocsékolásnak éreztem. Azt javasolnám a készítőknek, hogy csináljanak egy második szezont, ahol az ikrek a főszereplők… vagy gólem.

Mitsudomoe

Ahogy egy haverom fogalmazta: ez egy anime sorozatos félreértésekről. Ez igaz is, mivel a legtöbb szereplő nem perverz (kivéve Chiba-t), és általában csak mindenki más érti félre őket újra meg újra. A sorozat amúgy hihetetlenül vicces, és aki még nem nézte meg, az mindenképp zárkózzon fel, mert hamarosan következik a második szezon YAY!

Seitokai Yakuindomo

Míg a Mitsudomoe-ban senki sem volt perverz, erre a sorozatra pont az ellenkező igaz, tisztelet a kivételnek persze, aki szerintem csak Hagimura, mert annak ellenére, hogy Tsuda sem igazán perverz, egy ponton mégis rájön, hogy mazochista… Minden esetre a sorozat hihetetlenül vicces. Egyszer beszélgettünk arról haverjaimmal, hogy vajon ki is a célközönsége a sorozatnak. Mert igazuk van abban, hogy a legtöbb ilyen stílusú poén leginkább a férfi közönség felé szokott irányulni, de szerintem az SYD-t sokkal viccesebbnek tudja találni valaki, aki valamennyire tud azonosulni a felmerülő női jellegű problémákkal, plusz ugyan a pasik nem akarják elismerni, de mi lányok bizony szoktunk ilyen stílusban beszélgetni ilyen témákról (persze azért nem ennyire szélsőséges szexuális perverziókról…és általában csak akkor pasik előtt, ha sokkolni akarjuk őket😀 ). Jah, és még hozzátenném, hogy a sok cenzúra és kisípolás miatt szerintem ezt a sorozatot mindenki Ayako felirattal nézze, mert akkor extra vicces lesz minden😀

Sekirei –Pure Engagement–

Nagyon sokan nem szeretik ezt a sorozatot, és én még mindig nem értem, hogy miért. A karakterek szerethetők, vannak nagy mellek, vannak még nagyobb mellek, vannak kis mellek, és vannak nők, akik folyamatosan meg akarják erőszakolni a főhősünket, van hihetetlenül hülyén kinéző mégis szadista fő gonoszunk. Magyarán nagyjából minden, amit az emberek szeretni szoktak egy animében, ráadásul még a történet is érdekes, ha eltekintünk a bugyiktól és a bevillanó mellektől. Mert ugye az egész azon alapul, hogy főhősünknek két választása van: harcolni és ezzel ashikabi-sekirei párokat örökre elszakítani egymástól, vagy önzetlenül feladni a saját kapcsolatodat a sekirei-eddel valaki más boldogságáért. Amire főhősünk, Minato válasza az, hogy FUCK YOU, és ők már csak azért is keresnek egy nekik tetsző megoldást. Na az ilyesmit szeretem én.

Magyarán: ha valaki nem nézett Sekirei-t, nézzen! Tényleg, érdemes.

Highschool of the Dead

*sóhaj* … *sóhaj* Igazából még mindig nem tudom, mit írjak erről a sorozatról. Először azt hittem, hogy nem vagyok egy zombie-fan, és ezért nem élvezem, de aztán rájöttem, hogy más sorozatokban és videó játékokban szeretem, hogy a főhősök agyatlan ember alakú szörnyeket gyaknak halomra. És a nagy mellekkel sem lehet problémám, mivel már a második szezonját néztem végig a Seikrei-nek. Szóval akkor mégiscsak a probléma az, hogy a sztorinak nincs eleje vége, értelme, és mindegyik karakter intelligencia szintje a nulla alatt van. Szerintem ha van is értelmes ember a HsotD univerzumban, akkor az már biztos zombivá vált, vagy miután rájött, hogy túlságosan kitűnik az idióták tömegéből, ezért inkább idiótának tetteti magát.

Mellesleg senki és semmi nem tud meggyőzni arról, hogy ez a sorozat jó, szóval nem érdemes próbálkozni sem.

Sekimatsu Occult Gakuin

Megint egy Anime no Chikara projekt. Igazából egészen jól indult, poénos is volt, aztán hirtelen valahogy mintha a készítők elfeledkeztek volna arról, hogy lenne itt egy átfogó történet, inkább különböző szörnyekre, szellemekre meg fillerekre fókuszáltak, ami annyira nem nyerő egy 13 részes animénél. Aztán a 11. részben a készítőknek eszükbe jutott a dolog, és ezért tulképpen az összes cselekményt összesűrítették 3 epizódba, aminek köszönhetően a 11. részben kb. annyi a logikai összefüggés, mint medvesajtban a brummogás. Igazából mindez még megbocsátható is lenne, ha az utolsó epizód nem arról szólna, hogy az emberiség azért pusztul el, mert valaki látni akarja a mamáját. Amúgy sokkal jobb lett volna az egész történet, ha ténylegesen bekövetkezik az armageddon ígyis-úgyis, mert az legalább valami olyan tanulságot adhatott volna, mint a Katanagatari.

Röviden: nem annyira rossz sorozat, de az ember nem veszít semmit, ha nem pazarolja erre az idejét.

Shiki

Kicsit hezitáltam, hogy ezt a sorozatot megemlítsem-e, mert szintén gyorsan a “dropped” listámra került, mivel egyszerűen nem tudtam túltenni magamat azon, hogy mennyire hülye frizurája van a szereplőknek, ami illik mondjuk egy shounen fight animéhez, de nem igazán egy horror sorozathoz, ami pusztán elvileg a Shiki lenne. De úgy hallottam, hogy ha ezen túl teszi magát az ember, és eltekint attól a ténytől, hogy ennek horrornak kéne lennie, akkor egészen élvezhető és vicces. Nagy plusz pont a sorozatnak, hogy a legidegesítőbb karaktert már az elején kinyírják *thumbsup*

Asobi ni Iku yo!

Annak ellenére, hogy egyszer azt írtam, hogy bottal sem szívesen piszkálnám meg, a sorozat egészen vicces és élvezhető volt, és inkább lett a szezon “enjoyable crap”-je, mint a Shukufukukukfufkfufku no Campanella. Alapvetően nem veszi magát komolyan sorozat, és kritkus helyzetekre is valami hülye megoldás van, de ezért van benne kémkedés meg fegyverek, amitől érdekes lesz az egész. Meg a kis cica robotok cukik. A karakterek is alapvetően szerethetők, kivéve Manami-t… Najó, eleinte Manami is egy egészen jó karakternek tűnik, de aztán valahogy átvált frusztrált ribancba, aki elkezd lelkizni, mikor mindenkinek az lenne a feladata, hogy megmentsék egy űrhajó legénységét. Szóval a sorozat egészen élvezhető az utolsó részekig. Viszont mivel túlzottan nem nyújt semmi újat, kivéve a cuki cica robotokat, ezért alapvetően egy átlagos sorozat. Érdemes megnézni, ha unatkozol, de nem veszítesz sokat, ha nem teszed.

2010 Ősz

Panty & Stocking with Garterbelt

Azt hiszem, hogy számomra van egy bizonyos mértékű média által okozott agykárosodás, amit józanul el tudok viselni. Ezért nem játszom Katamari-t több órán keresztül, és ezért nem nézek több mint egy epizódot Panty & Stocking kalandjaiból alkohol nélkül. Ennek ellenére nem azt mondom, hogy a sorozat rossz. Grafikailag egyedi és tetszős is, csak egyszerűen az ilyen humort én nem bírom hosszabb ideig.

Bakuman

Ugyan a sorozat még közel nincs a végéhez, de hát ha olyan sorozatokról is írok, amiből csak egy epizódot néztem meg, akkor erről miért ne írnék? Ugyan a szinkronhangok választásával még mindig nem értek egyet, de a hangok megszokhatók. A másik amit nem szeretek tulképpen a női karakterek dizájnja, de ez sem túlzottan probléma, mivel alapvetően ritkán tűnnek fel. Az anime ugyan kicsit lassabb, mint a manga, de azért van annyira érdekes. Szóval ha valakit kicsit is érdekel miken kell keresztül menni, hogy valaki mangaka legyen, vagy hogy hogyan kell mangát készíteni, akkor mindenképp nézze meg. Alapvetően szerintem egy jó sorozat, de nem valami olyasmi, amit többször újranéznék.

Star Driver: Kagayaki no Takuto

Annak ellenére, hogy tetszett az első rész, valahogy nekem most kimaradt a hetente-nézzük ciklusomból, igazából nem tudom, hogy miért. A részeket viszont töltöm le, és tervezem, hogy majd egyben megnézem.

Shinrei Tantei Yakumo

A mint példány arra, hogy miért nem szeretem néha az adaptációkat. Alapvetően nincs problémám azzal, ha rövidítenek a történeteken, vagy írnak egy alternatív befejezést (bár néha az is baj, lásd Fruits Basket), vagy apróságokon változtatnak, esetleg betesznek egy-két új karaktert. Azt viszont nem szeretem, amikor megváltoztatják egy epizodikus sorozat első story arc-ját csak mert miért ne? Ugyanis szerintem eléggé nagy a különbség egy sorozat gyilkos és egy felindultságból elkövetett gyilkosság között, és megváltoztatja az egész mondanivalóját. Jah, és még unalmas is volt. Bár így utólag nem tudom, mit vártam, hiszen ez egy Bee Train anime, aminek a témája nem “chicks with guns/swords”.

Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai

Alapvetően nem rossz sorozat, bár szerintem egészen sokakat irritálhat Kirino, mivel a sorozat 99%-a alatt úgy viselkedik, mint egy hülye ribanc. Igazából én ebben nem nagyon látok problémát, mert saját tapasztalataim alapján a legtöbb 14-15 éves lány úgy viselkedik sokszor, mint egy hülye ribi. Azt nem mondanám, hogy a sorozat fergetegesen jó, mert szerintem eléggé sok kifejezetten logikátlan dolog volt benne, főleg Kyousuke részéről (kivéve persze ha mazochista), de ennek ellenére találtam benne vicces részeket meg pár karaktert, akik tetszettek, szóval alapvetően ez egy olyan “egynek jó” sorozat. Remélhetőleg nem akarnak belőle második szezont csinálni, mert azért az már egy kicsit túlzás lenne.

Arakawa Under the Birdge x Bridge

Nagyjából ugyan az, mint az első szezon, csak több komolyabb szállal, de még mindig agyhalál.

Otome Youkai Zakuro

Ez alapvetően egy action-shoujo sorozat némi misztikummal. Ennek ellenére senki ne kezdje el az “action” részért nézni, mert az kevés és még szar is. Ez van. Kon Chiaki amúgy sem igazán az a típusú rendező, aki ilyesmiben jeleskedik. Igazából a csatákkal annyi a bajom, hogy még a sorozat közepén az egyik csata igen is véres volt, addig a többi nem az. Szvsz el kellene dönteni, hogy akkor most milyen típusú is legyen, mert külön-külön elfogadható, de a realisztikus és képregényszerű harc vegyítése nem nyerő. Jah, és az utolsó előtti epizódban a csatának nevezett valami során esett pár pontot az IQ-m a karakterek hülyesége miatt… Mindettől eltekintve tetszett az anime. A karakterek szerethetők és érdekesek, mindenkinek meg van a maga gondja, problémája, nem feltétlen értik meg egymást egykönnyen, de lassan dolgoznak a dolgon. A grafika nekem kifejezetten tetszett, a szinkronszínészek jól szerepeltek. Mivel nem hosszú, ezért bátran ajánlom bárkinek.

Shinryaku! Ika Musume

Ez azon sorozatok közé tartozik, amiről egy epizód alapján meg tudja ítélni az ember, hogy szeretni fogja-e vagy sem, mivel nagyjából az összes többi epizódban is ugyanolyan lesz a humor. Én imádtam, úgyhogy mindenkinek csak ajánlani tudom. A legjobb rész azért mégiscsak az az álom volt, amiben egy mini Ika Musume és Eiko kapcsolatát láttuk kibontakozni, mivel annak sikerült elérnie, hogy könnyeztem, amit egészen kevés összefüggő történet nélküli vígjáték sorozat tudott elérni nálam. Leginkább csak a Potemayo.

Kami nomi zo Shiru Sekai

Ugyan a Sacred Blacksmith után sírva könyörögtem volna Manglobe-nak, hogy ne csináljanak több adaptációt, hanem maradjanak az eredeti ötleten alapuló animéiknél, mert azokat imádom, ennek ellenére örülök, hogy nem tették. A sorozat jó, és mint azt már a legtöbb blog olvasó tudja, az utolsó story arc zenéjébe szerelmes vagyok. Az anime maga jó. Nem mestermű ugyan, mivel nem igazán mutatta eddig annak jelét, hogy lenne valami ténylegesebben átfogó története, de a különböző story arc-ok eddig egészen élvezhetőek voltak, a karakterek viccesen agyamentek, csak az a baj, hogy kevés leányzó története fért bele 12 epizódba. Remélhetőleg a második szezon hosszabb lesz, és normális befejezést kap.

Togainu no Chi

Konkrétan a második résznél tartok ebben a sorozatban. Nem egyedül nézem, hanem Avel-lal, mert kell valaki, akivel szarrá röhöghetem magam a sok gay emózáson. Alapvetően eddig egyetlen probléma van a sorozattal: nem igazán érteni, hogy mi történik. Ahogy Avel mondta: “Olyan, mintha kimaradnának részek a cselekményből. Azt hittem ez azért van, mert nem olvastam végig a feliratot. De ha te sem érted, akkor tényleg kimaradtak.”😄

Soredemo Machi wa Mawatteiru

Ugyan SHAFT anime, de talán ez az eddig legkevésbé SHAFT-os anime, amit tőlük láttam. Nem mintha ez nem lenne agymenés, de kevesebb benne a SHAFT-ra jellemző vizuális effekt. Ennek ellenére azért érezhetően ők készítették, mivel Hidamari stílusban teljesen össze-vissza történnek a dolgok. Alapvetően szerintem érdemes megnézni, mert szórakoztató és érdekes. Eleinte egy “egészen jó” értékelést szabtam ki rá, de az utolsó rész annyira epic volt, hogy át kellett váltanom “kiválóra”😉 Természetesen ez megint csak egy olyan sorozat, aminél kb egy rész után el tudja az ember dönteni, hogy neki ez tetszeni fog-e vagy sem. Szóval ha az első rész bejött, akkor tessék bizony végignézni!

Toaru Majutsu no Index II

Azért említem meg ezt a sorozat, mert annak ellenére, hogy Touma iránti utálatom nem ismer határokat, esélyesen meg fogom nézni a sorozatot, mert érdekel a történet. Természetesen megvárom, míg kijön az összes rész, mert ahhoz nincs idegem, hogy hétről hétre tetőfokára hágjon a már előbb említett utálatom.

Kuragehime

Szerintem ez is egy nagyjából kötelező jellegű sorozatnak kellene lennie bárki számára, bár leginkább azért mégis az önbizalom hiánnyal küzdő lányoknak (értsd minden lánynak) fog bejönni. Ugyan a karakterek egy része határozottan egysíkú, de nekik ez a lényegük, hogy nagyjából semmi más érdekes jellegzetességük nincs kivéve azt a bizonyos témát, amit megszállottan imádnak, meg a közösen kialakított tévképzeteiket a normális emberekről. De ahogy a mangának a borítóján is írva vagyon: ez egy eléggé komplikált szerelmi történet…amire nagyon rá fér egy második szezon.

Ova-k

Alapvetően olyan Ova-kat nem szeretnék említeni, ami sorozatok folytatása, mert ezek általában ugyanolyanok, mint a sorozatok. És ez kifejezetten le is csökkenti az általam látott Ova-k számát.

Black Rock Shooter

Sokkal később néztem ezt meg, mint ahogy kijött, mivel alapvetően nem tud érdekelni a Vocaloid-okat övező hype és fandom…kivéve ha Luka-ról van szó, mert ő szexi. Sosem mondtam, hogy objektív vagyok. Na de az Ova-ra visszatérve, alapvetően aranyos, és mivel nem túl hosszú, azért unalmas sem nagyon lesz. Természetesen ha valaki (mint pl. én) nem nagyon vágja ezt az egész Miku-Blackrock dolgot, akkor egy csomó mindent nem fog érteni, de úgy kell hozzáállni, hogy ki a francot érdekel? A grafika szép, a karakterek aranyosak, és egy egyrészes címtől senki sem vár történetet. Szóval ha unatkozik valaki, érdemes megnézni.

Koe de Oshigoto

Egy olyan ova, amit mindenképp csak akkor nézzünk meg, ha egyedül vagyunk. Vagy ha nem zavar minket, hogy a többiek azt fogják hinni rólunk, hogy pornót néznünk annak ellenére, hogy nem is. Igazából maga a cucc vicces, főleg mert szegény kis főhősünk nagyon úgy tűnik, mintha az egyetlen normális ember lenne a társaságban. Ajánlom mindazoknak, akiket kicsit is érdekel, hogy hogyan kell eroge seiyuu-vá válni😀

Tamayura

Aranyos kis sorozat, aranyos szereplőkkel, cuki fényképezőgéppel. Nagyjából olyan érzés ezt nézni, mintha Aria-t nézne az ember: valahogy utána az ember észreveszi azokat az apró, mégis gyönyörű dolgokat, amik mellett más hétköznapokon szemrebbenés nélkül elsétálna, most viszont megáll egy kicsit, megcsodálja őket, és ettől szebb lesz valahogy a világ. Határozottan ajánlom!

Összefoglalás

Úgy gondoltam, hogy most az összefoglalás legyen ilyen díjazás jellegű, bár nem akarok a különböző műfajoknak meg a szereplőknek is “díjat” adni, szóval csak egy pár lesz. És hangsúlyozom, hogy ezek a “díjak” az én személyes véleményemet képviselik, és azon animék közül választottam, amiket láttam. Ha nem értetek egyet valami, vagy szerintetek kihagytam egy sorozatot, amit valamiért érdemes lenne nézni, kommentlejetek.

Az év legjobb animéje: DURARARA!!

Ezen sokat nem kellett gondolkodni. Ugyan van még jó néhány tényleg jó sorozat, szerintem az év legjobbja történet, karakterek, rendezés és grafika alapján mégiscsak a Drrrrr!! A második helyen a Katanagatari áll számomra, és tulképpen csak azért nem az az év legjobbja, mert egészen kínzás volt, hogy havonta csak egy rész jött ki.

Az év legnagyobb csalódása: Angel Beats!

Míg a HsotD-ot sem szeretem, azzal szemben nem nagyon voltak elvárásaim. Az Angel Beats-től viszont sokat vártam, és főleg nem azt, amit adott, és nem olyan formában, ahogy azt nekem próbálta feltálalni, ezért ő a legnagyobb csalódás.

Az év legrosszabb animéje: Ookami Kakushi

Igazából ebbe a kategóriába nehéz sorozatot választani, elsősorban azért, mert ugyan megkapja a “legrosszabb” címet, de mégis egy olyan sorozat kell, ami rá tudott venni valamiért, hogy nézzem, ergo semmi olyan nem jöhet szóba, amit nem néztem, vagy egy epizód után dobtam. Szóval gondolkodtam ezen egy darabig, mivel nem emlékeztem, hogy lett volna bármi olyan H2O vagy 11eyes szinten rossz… Aztán végig néztem a listámon, és rájöttem, hogy az Ookami Kakushi idén jött ki. Ennyire próbálom elfelejteni a sorozatot…

Az év legjobb folytatása: Kuroshitsuji II

Kicsit filóztam, hogy vajon ez legyen-e, vagy a Hidamari Sketch legújabb szezonja, de ha belegondolunk, akkor tulképpen a Hidamari-t nem igazán lehet ilyen szempontból előzményre ill. folytatásra bontani. A többi második szezon meg ugyan jó volt, de közel sem volt annyira érdekes, mint a Kuroshitsuji-é. Azt hiszem, hogy rejtett mazochizmusomat úgy próbálom kiélni, hogy szeretem, ha trollkodnak velem a sorozatok.

Az év “dark horse”-a: Densetsu no Yuusha no Densetsu

Alapvetően azt vártam tőle, hogy ilyen kincskeresgélős sorozat lesz, ehelyett inkább az érzelmekkel, a karakterekkel, és azoknak a céljaival foglalkozott. Emellett még voltak benne egészen érdekes csaták, Ryner jellemfejlődése is kifejezetten figyelemreméltó volt, mert annak ellenére, hogy sokat emozik, a végén mégiscsak rájön, hogy bármit megtenne azokért, akik fontosak neki, és arra is ráébred, amire a legtöbb mártír karakternek kéne: az önfeláldozás nem megoldás!

Amúgy meg más sorozatot nem nagyon tudnék mondani, ami idén túl teljesítette az elvárásaimat.

Az év legkevésbbé megérdemelt “hype”-ja: Highschool of the Dead

Le kellene szokni arról, hogy minden animét, amiben szépen megrajzolt dinnye mellek vannak, hypeoljon az anime fandom. Főleg ha a sorozat a szépen megrajzolt dinnye melleken kívül nem tud mást nyújtani. (Szépen megrajzolt bugyi nem számít.)

Az év stúdiója: J. C. Staff

Azért választottam őket, mert ebben az évben egészen sok mindent csináltak: Nodame Catabile Finale, Kaichou wa Maid-sama!, Ookami-san to…, Bakuman, Otome Youkai Zakuro. És ezek közül, amelyikkel legkevésbé voltam elégedett, is kapott egy 7/10-et tőlem, szóval szerintem ők nyújtották idén a legjobb teljesítményt.

Második helyen a Brains Base van, de mivel csak két animét fűzhetünk hozzájuk idén (Durarara!!, Kuragehime), ezért akármennyire is telitalálat mindkettő, nem ők a legjobbak.

Az év legjobb szezonja: 2010 – Ősz

Ugyan az őszi szezonban nem volt semmi olyan kiemelkedően jól megszerkesztett nem-vígjáték történet, de a legtöbb sorozat, amit néztem ebből a szezonból jó volt, és nem igazán okoztak csalódást, főként, mivel a legtöbbnél lehetett már az első epizód után tudni, hogy milyen típusú anime lesz, így gyorsan kiszűrhetőek voltak az egészen tré dolgok (pl Yosuga no Sora).

Igazából, ha nem a 2009/2010 téli szezonban lett volna az Ookami Kakushi, akkor esélyesen azt tettem volna meg legjobb szezonnak.

Egyéb hozzáfűznivalók

Nos, ennyi lett volna az én évértékelésem. Én most 3 napig nem nagyon leszek gépközelben, szóval az új kommentelők ne lepődjenek, ha 1-2 napig is eltart míg megjelenik az oldalon a kommentjük😉 Mindenkinek jó szórakozást így az év utolsó estéjére!

14 hozzászólás to “Boldog Új Évet–2010-es animék visszatekintés”

  1. sangsahwa december 30, 2010 - 2:10 du. #

    Jó sok sorozatba belenéztél🙂
    Én jóval kevesebbel próbálkoztam és csak kevés van, amit rendszeresen néztem.
    Mondjuk ezek közül is a Kaichou-t felfüggesztettem, de még folytatni fogom, csak arra már nem volt időm.
    Durarara-ról és Katanagatariról már több felől olvastam, hogy jó, azokat most felvettem a megnézendők listájára🙂

  2. Chaba-san december 30, 2010 - 3:41 du. #

    Durarara for president! (Nálam ugyan még az Angel Bets is)

    Értem én, hogy nem szereted az Angel Beats-et amihez szíved joga, de egyszer azért jó lenne elvitatkozni azon (persze csak kultúráltan, és csak ha van kedved), hogy milyen logikai hibák vannak benne és miért logikai hibák?
    Mármint egy-két dolog amit említettél még az Angel Beats összefoglalásban, hogy nem nagyon van meg miért van így, nekem teljesen jónak tűnt (mostmár úgy mondom, hogy láttam a Clannadot a Kanont és az Airt is [btw azzal egyetértek, hogy a Clannad jobb mint az Angel Beats])

    Na mindegy, a lényeg hogy Boldog Új Évet Kívánok!

    • Sunyi Nyufi december 30, 2010 - 3:49 du. #

      Nyíltan megbeszélni, hogy mi a probléma dramaturgiailag és logikailag, nem vagyok hajlandó megbeszélni, mert abból úgyiscsak flamewar és trollkodás lesz. Ha bárkit érdekel próbáljon meg engem személyesen elérni, és akkor beszélhetünk róla. Bár nem a következő 3 napban😛

      • Chaba-san december 31, 2010 - 3:38 du. #

        Rendben, akkor majd írok egy e-mailt neked🙂

  3. pengejohn december 31, 2010 - 5:03 du. #

    Jó kis összefoglaló. Ennek hatására én is csinálok egy ilyen összegzést még ma, hogy még 2010-be csináljam meg, ne utólag. Én ennél sokkal több animét néztem, majdnem a felét minden szezonban így van miről írni. Volt pár meglepetés sorozat, ilyen volt az Ichiban no Daimao és a B Gata H Kei. Az év animéje nálam is Durarara lett. A döntős a Katanagatari és a Kuragehime volt. A Kimi ni Todoke közel állt hozzá, mivel most fejeztem be.😀 A legrosszabb anime tényleg elég rossz volt, de nálam az Shinryaku! Ika Musume és a 11 eyes kicsapta a biztosítékot.😀 Nálam a legjobb stúdió a Shaft lett. A végére boldog új évet kívánok!

  4. Kayama december 31, 2010 - 9:54 du. #

    BUÉK!😀 (PS: szép hosszú cikk lett🙂 )

  5. Fabrice január 2, 2011 - 7:11 de. #

    Happy New Year Nyufi! =)
    Sorry for not keeping in touch =/
    but anyways all the best..
    didnt quite understand the post..but i know that my fav show of 2010 was probably K-ON!!

    • Sunyi Nyufi január 3, 2011 - 2:59 du. #

      Thanks Feabo, Happy New Year to you too!🙂

  6. siklara január 3, 2011 - 1:54 du. #

    Nem semmi hosszúságú bejegyzés… Töredékét néztem csupán, de tetszettek a leírásaid, köszi. : )

    Ja és persze boldog új évet!

    • Sunyi Nyufi január 3, 2011 - 3:00 du. #

      Naja, írtam is vagy két hétig a bejegyzést😀

  7. Elhaym január 3, 2011 - 6:53 du. #

    Boldog új évet!

  8. SaiyaGin január 5, 2011 - 5:39 du. #

    Wow, valakinek jó sok szabadideje volt tavaly.:D (Vagy legalábbis jobban osztotta be a meglévőt, mint én.)

    • Sunyi Nyufi január 5, 2011 - 10:23 du. #

      Alapvetően keveset alszom, és az esetek 90%-ában reggelizem/ebédelek/vacsorázom, miközben nézek valamit, mert nálunk nem nagyon szokás a közös kajálás, így van idő megnézni egy-egy epizódot. Persze a lista közel sem azt jelenti, hogy végignéztem mindet, azért arra nekem sincs időm😀

  9. viktor900 január 8, 2011 - 11:41 du. #

    B gata H kei-t hogy mered megszentségteleníteni?:D Bár lehet hogy ezt inkább fiúknak tervezték és ezért nem likeolod😀
    K-on!! meg jóvolt, néhol volt nagy poén is:) A zenék meg elképesztőek, már csak azok miatt is érdemes megnézni:)
    Baka to test to Shoukanju, meg Seitokai Yakuindomo-val egyetértek, faszák:D
    Többi animét nem láttam majd sorra kerül szépen mind A-tól Z-ig🙂

Vélemény, hozzászólás?

