Dragon Age 2 Legacy rövid értékelés

28 Júl

Dragon-Age-2-Legacy-DLC

Tudom, hogy először DA2-ről kellene írnom, de már annyi helyen leírtam/elmondtam, hogy mi jó és rossz az alapjátékban, hogy nincs kedvem ezen a blogon is beszámolni róla perpill. Esetleg ha az összes DLC (mert biztos vagyok benne, hogy lesz még) kijön, majd akkor.

Erről a DLC-ről viszont van kedvem írni, mivel meglepően jó.

Nagyon nem akarok belemenni a DLC történetébe, mert igazából nem olyan hosszú és annyira nem mérföldkő a játékban, szal nem érdemes spoilerezni. Az alap sztori azonban úgy indul, hogy a Carta tagjai betörtek Hawke házába, és megpróbálták megölni őt. Sőt, mint kiderül ha életben maradt valamelyik testvéred, akkor őt is megpróbálták kinyírni. (Ez nálam egész érdekes volt, mivel Carver-ből warden lett, szóval a törpék megpróbáltak egy gray warden erődbe betörni és elrabolni őt, lol.) Ezt persze Hawke nem tűri szó nélkül, és kis csapatával, megkeresi a Carta főhadiszállását, hogy elintézzék a dolgot egyszer s mindenkorra.

DragonAge2 2011-07-28 20-36-56-54

Persze a történet aztán bonyolódik, és lesz benne darkspawn, mágia, családi kötelékek, meg kiderül egy-két dolog a Blight-ról is.

DragonAge2 2011-07-28 22-02-14-66

Térjünk rá a játékmenetre. Meg kell mondjam, ez a DLC olyan volt, mintha DAO-t játszottam volna, csak a DA2 gyorsabb harc rendszerével. Nem voltak ellenség hullámok, amik az ember idegeire mentek volna, hanem helyettük egészen ügyesen elhelyezett Carta íjászok kerítettek be minket néha, sőt még a bronto-k is nekünk jöttek. Ráadásul szerintem a játék egy ponton gondolatot is olvas, ugyanis amikor egy törpe elmenekült előlem azt gondoltam: “Pff, a valóságban menekülés közben tuti aktiválnának jó néhány csapdát.” Majd 10 másodperc múlva belementem egy csapdába. Ezért nem szeretek nem rogue karakterrel játszani… Na de a lényeg, hogy a csaták érdekesek voltak, és néhol még cselesek is. Egyszer még szegény Varric-ot ki is ütötték nekem csata közben, mivel sikeresen körbe vették, és én nem tudtam idejében hozzá jutni. Szóval a játék menet 5-ös részemről.

DragonAge2 2011-07-28 22-02-56-09

Ami még a leginkább a DAO-ra emlékeztetet, az maga a dungeon volt. Ugyan a DA játékokban tulképpen a dungeon mindig lineáris, de a DAO-ban volt mindig egy-két mellékes szoba/barlang/cella, ahol lehetett valami érdekes dolgot találni, pl valamilyen puzzle-t, vagy csak szimplán kódex bejegyzést. És persze a fő küldetés mellett találtunk egy csomó másik mellékes dolgot, mint pl különböző démonok megidézése és kinyírása, vagy egy híres harcos fegyvereinek összegyűjtése stb. Hál’ Istennek ez mind jelen van ebben a DLC-ben, mert így visszatekintve ez tényleg hiányzik a DA2 alapjátékból, ahol semmi mást nem csinálunk egy adott dungeon-ban, mint az adott küldetést.

Mindezek mellett még az új DLC rengeteg új párbeszéddel is jár, amikben a Bioware még mindig jeleskedik. Egészen sok extra hülyeséget lehet hallani a karakterektől, szóval érdemes különböző kombinációkkal végigvinni a DLC-t. Nekem a kedvencem az volt, amikor Isabella (akivel már túl voltunk az Act 3-as szerelmi jeleneten) elkezdett Carver-rel flörtölni, és hát Carver most már férfi ember, szóval vette a lapot, mire Isabella közölte, hogy ez a felnőtt Carver sokkal jobban tetszik neki, szegény Hawke pedig pánikolva közölte, hogy “Nem, nem tetszik neked. Nem tetszik neki!”😄 Szóval a beszólások és reakciók még mindig rulzanak.

Plusz még hozzá kell tennem, hogy a DLC története picit máshogy is történhet, attól függően, hogy a játék melyik pontján kezdesz bele. Én egy Act 3 mentéssel játszottam, szóval mindenki tudta rendesen, hogy én vagyok a Champion, és az epilógus úgy zajlott le, hogy anyám már halott. Valamikor kipróbálom egy Act 2-es mentéssel is.

Azért persze ez a DLC sem tökéletes. A legutolsó boss fight, pl egészen hülyén lett kitalálva, mert nehéz életben tartani a teljes csapatodat, és nem a játékos hibájából, hanem mert az AI annyira nem intelligens. De persze ha egészen magas szintű Hawke-kal játszik az ember, ez annyira nem probléma. Még egy problémám a DLC-vel az volt, hogy a végén a “nagy döntés”, megint úgy tűnik, mintha értelmetlen lenne, mivel a kettő közötti különbség csak egy extra csata, ami nem valami nehéz. Szóval ez kb. olyan mint minden más döntés a DA2-ben: nincsen semmi súlya. Jah, és a “menő új fegyver”, amit kapunk, amellett, hogy ronda, szerintem esélyesen nem is a legjobb fegyver a játékban… Legalábbis a mágusnak nem ad túl sok pluszt, bár magas a sebzése. Mondjuk nekem ezt nagyjából mindegy, mert a modder-eknek hála én egy felturbózott, szintlépős Staff of Parthalan-nal viszem a játékot😀

Összefoglalva ez egy jó DLC. Kár, hogy a játékot nem tudták ilyen jóra csinálni. És kár, hogy akárhány DLC-t tesznek még a DA2-höz, attól még nem lesz jó maga a játék, és abszolút nem éri meg az árát. De ha valakinek megvan a játék, akkor azért szerezze be hozzá ezt a DLC-t, mert fun.

4 hozzászólás to “Dragon Age 2 Legacy rövid értékelés”

  1. Velhou július 29, 2011 - 2:50 du. #

    Azért ez vicces, rájöttek, hogy elb*ták az alapjátékot és most próbálják menteni a menthetetlent pár DLC-vel… Inkább foglalkoznának ME3-mal, hogy azt ne szúrják el.

    De a fentiek alapján lehet megnézem majd, csak az a baj hogy nincsenek meg a mentéseim, újrakezdeni DA2-t meg…😛

    • Sunyi Nyufi július 29, 2011 - 7:08 du. #

      ME franchise-zal a stúdió egy teljesen másik csapata foglalkozik, de tény, hogy DLC helyett inkább DA3-ra kellene koncentrálni.

      Ha kell tudok adni FemHawke mage és rogue mentést🙂

  2. Péter augusztus 5, 2011 - 11:13 du. #

    Ezért biztos nem tenném fel újra, max majd ha lezavarták az összes DLC-t, akkor.

    Kotor 3 kéne már, mert a 2 abból se lett valami túl jó.

    • Sunyi Nyufi augusztus 7, 2011 - 2:36 du. #

      Kotor 3 szerintem sosem lesz, mivel ugye nemsokára kijön a SWTOR havidíjas MMORPG, kétlem, hogy csinálnának valaha is egy signleplayer TOR játékot sajnos😦

      Amúgy nekem a KOTOR 2 jobban tetszett, mint az 1, bár tény, hogy csak akkor igazán jó, ha telepíti hozzá az ember a Restoration modot.

Vélemény, hozzászólás?

