Choice of the Dragon–avagy nosztalgia kalandjáték okostelefonra

31 aug

408x272xdragon_feature-1024x682.jpg.pagespeed.ic.hAKRS8AqK6

The cave complex within the hill is everything you hoped for: it’s defensible, spacious enough for a good hoard, and full of those greasy little goblins, who quickly acknowledge you as their eternal sovereign and overlord.

The goblins obey your every command, sometimes even anticipating your desires. The may be stupid, crude and savage minions, but at least they’re your stupid, crude, savage minions.

Life is good.

Már jó ideje kerestem valami olyan játékot az androidos telefonomra, amit nem emulátoron kell futtatni, nem platformer, és nem tower defense vagy Angry Birds. Leginkább valami olyat szerettem volna, aminek van története is. Találtam is pár rpg-t, de a többségük történetét tekintve olyan kiszámíthatók, mint a jrpg-k, és falják a telóm aksiját, szóval nem lehet őket csak úgy a buszon játszani.

Rátaláltam azonban a Choice of… játékokra, amiket leginkább a Kaland Játék Kockázat könyvek modern verziójaként tudnék leírni: kapsz egy szerepet, haladsz előre a történetben és döntéseket hozol. Az egyetlen különbség, hogy ebben abszolút nincsenek képek, és nem kell kockát dobálni a csatához vagy egy helyzet megoldásának sikeréhez, mivel a véletlen helyett itt minden a karaktered stat-ján múlik. Ez persze azt is jelenti, hogy nem igazán lehet csalni a játékban, nem úgy, mint könyves elődjénél. Persze azért valamilyen szinten lehet… csak ahhoz le kell törölnöd az alkalmazást, és újra kell telepíteni, ami túl macerás.

Mindenkinek csak ajánlani tudom őket, a történetek humorosak, és hát nem mindennap van lehetősége az embernek arra, hogy egy sárkány bőrébe/pikkelyébe bújon. Ráadásul ezeknek a játékoknak köszönhetően a nosztalgia méterem az egekbe szökött, így elő kell keresnem az összes KJK könyvemet. (Bár esélyesen felesleges az összeset előszedni, mert magamat ismerve úgyis vagy a Tolvajok Városát vagy A Skorpiók Mocsrát olvasnám csak újra… Ahh a régi szép idők, amikor még nem számítógépen játszottam, és saját magamnak kellett megcsinálni a térképet a játékhoz, különben olyan szinten eltévedtem abban a mocsárban, hogy újra kellett kezdeni az egészet a legelejéről.)

4 hozzászólás to “Choice of the Dragon–avagy nosztalgia kalandjáték okostelefonra”

  1. black87 augusztus 31, 2011 - 9:20 du. #

    Nah ez jól hangzik.
    Telón még amit játszani szoktam az a Legends of Yore. Minimal RPG, szóval a karaktered is van kb. 5×5 pixel, de el lehet vele ütni az időt.😀

    • Sunyi Nyufi augusztus 31, 2011 - 9:25 du. #

      Legends of Yore-t megnézem majd. Ez a sárkányos meg tényleg rohadt jó, főleg mivel párszor előjön a “raboljunk hercegnőt” téma, és érdekesen le lehet reagálni, hogy miért is rabolod el a hercegnőt (hobbiból, tradíció miatt, vagy mert fini)😀

  2. Nekohime Sugar Murasaki szeptember 14, 2011 - 11:38 de. #

    Ohh IMÁDTAM a Steve Jackson-Ian Livingston féle KJK könyveket, nekem az Elátkozott ház, és a 4 kötetes Királyok koronája volt a kedvencem! De jó olvasni, hogy vki szintén ennyire szerette, engem mindenki elmebetegnek nézett, néz még most is ha végignéz a kb. 30 ilyen könyvön. :Đ

    Egyébként gratulálok a blogodhoz, nagyon szeretem olvasgatni!^^

    • Sunyi Nyufi szeptember 14, 2011 - 3:11 du. #

      Engem sosem néztek hülyének az ilyen könyvek miatt, sőt igazából a Skorpiók Mocsara sokat segített anno abban, hogy beilleszkedjek a gimnáziumban, ugyanis még mielőtt 5-dikben sulit váltottam volna, azon a nyáron elmentem a suli táborba, ahol 3 nálam idősebb lánnyal került egy szobába. Először kicsit feszengtem, de aztán annyit játszottunk/olvastuk közösen azt a könyvet, hogy a tábor végére egészen jó haverok lettünk😀

      Oh, az Elátkozott Házat én is szeretem. Bár leginkább azért, mert legjobb barátosnémnak, Avel-nak olvastam fel belőle, aki hihetetlenül félős😄

Vélemény, hozzászólás?

