Fallout: New Vegas–játékleírás, vélemény, mod-lista

31 jan

FNV

Gondoltam, itt az ideje írni erről a játékról, ami kifejezetten sok időt fektettem, és ami valahogy mod-okkal együtt már 16 GB helyet foglal el a gépemen… plusz hamarosan kijön az F:NV Ultimate verzió, szóval aktuális is.

Mielőtt belekezdünk a dologba, azonban le kell szögeznem, hogy Fallout 3-ról nem fogok írni. Ugyanis F3-t már rég játszottam, szal nem sok mindenre emlékszem, de arra igen, hogy nem tetszett, és sikerült valahogy egy teljesen depressziós karaktert létrehoznom, aki boldogan felvállalta a mártír szerepet csak azért, mert így legalább nem kell tovább élnie a Capital Wasteland nyomorult világában, ahol az egyetlen társa egy kutya. No de ennyi elég is F3-ról.

Fallout lore kezdőknek

FalloutNV 2012-01-31 18-33-04-47

Gondoltam kezdjük az egészet egy kis ismertetővel a Fallout világáról, hátha nem minden olvasó jártas a témában. Előre szólok, hogy legtöbb dolog, amit leírok, Amerikára vonatkozik csak, mivel a játékok az USA-ban játszódnak, és Európáról nagyon említés sincs.

A Fallout világa sokban hasonlít a miénkre, csak némi 50-es évekbeli esztétikával és sokkal fejlettebb technikával robotika és számítógépek terén. A világ történelméről a 2077-es évvel érdekes elkezdeni beszélni, ugyanis 2077. október 23-án kitört egy atomháború, ami pár óra alatt majdnem teljesen elpusztította a világot. Hogy pontosan ki is indította az első rakétákat, Amerika vagy Kína (vagy az ufók), nem tisztázott.

Természetesen azonban nem mindenki lelte végét 2077-ben, nagyrészt a Vault-Tec által kifejlesztett atombomba-menedékeknek, vault-oknak köszönhetően. Fontos azért leszögezni, hogy a Vault-Tec Industries-nak nem az emberek megsegítése volt a célja, hanem az emberi természet kutatása. Ugyanis amellett, hogy a vault-ok akár évszázadokra is képesek volt ellátni és kiszolgálni az ott lakókat, legtöbbször valamilyen álcázott (sokszor kegyetlen) kísérlet színhelyei voltak, melyről maguk lakók nem tudtak. Pl. Vault 12 ajtaja nem rendesen záródott, azért hogy meg lehessen vizsgálni a radioaktív sugárzás emberekre gyakorolt hatását.

Emberek és állatok azonban néhol képesek voltak túlélni vault-on kívül is. Bár a “túlélni” néhol kicsit erős kifejezés… Az emberek néha sugárzás hatására ghoul-okká váltak. Ezek a ghoul-ok alapvetően két kategóriába sorolhatók: akik rendelkeznek tudattal (képesek beszélni, gondolkodni stb.), és akik egyből megtámadnak ha a közelükbe mész. Az első csoportba tartozó ghoul-ok élete kifejezetten hosszú is lehet, a Fallout New Vegas-ban találkozhatunk 2 olyan ghoul-lal is, akik már a bombák előtt is éltek, ami azt jelenti, hogy jóval több, mint 200 évesek. Az álltavilág és a növényzet a radioaktivitásnak köszönhetően érdekesen mutálódtak, de az emberiség szerencséjére még mindig ehetők…többnyire.

Évekkel később az emberek elkezdték csoportokba verődve “újraépíteni” a világot. Sokan különböző törzsekbe gyűltek össze, melyek néhol olyan szinten degradálódtak, hogy már nem is angolul beszélnek. Máshol kisebb városok alakultak (leginkább a vault-ok környékén), kereskedelmi utak jöttek létre… szóval a szokásos.

Egy ilyen kisebb város, Shady Sands nőtte ki magát annyira, hogy 2186-ban felvette a New California Republic nevet, és megpróbált valami demokratikus államszerűséget létrehozni ebben a post-apokaliptikus világban, és nagyon úgy néz ki, hogy sikerült is nekik…valamennyire. A nyugati parton ugyan nem nagyon van aki szembeszállna velük, azonban keleten, Arizona-ban 2247-ben megalakul a Ceasar’s Legion nevű autokratikus, ókori Rómát felidéző közösség, amit Ceasar vezet, és melynek célja minden törzset/népet/bármit, ami az útjába kerül a lábai elé teríteni.

Ennyi a nagyon fontos infó a világról, amit érdemes tudni, ha még nem játszottunk soha Fallout játékot.

A történet

FalloutNV 2012-01-31 18-32-52-08

FNV: a fő sztori szál (spoiler-mentes)

A történet igazi Vegas-i stílusban azzal kezdődik, hogy egy jól öltözött Chandler Bing hangú pasi fejbe lő minket…kétszer…aztán elásnak. Azonban akármennyire is biztosra akart menni a csávó, karakterünk egy cowboy-robotnak és egy igen jó (és ingyen dolgozó) orvosnak köszönhetően túléli a dolgot, és egy Goodsprings nevű városkában ébred.

Ezután egyből kezdetét is veszi a hajtóvadászat. Karakterünk ugyanis egy küldönc (Courier, ahogy mindenki hívja), és Chandler Bing ellopta a küldeményt, amit New Vegas-ba kellett volna szállítania. Persze gondolom, felmerül sokakban, hogy mi a halálnak mennénk egy pasi után, aki veszélyes, és egyszer már majdnem megölt minket. Ugyan véleményem szerint a bosszú tökéletes indok, de ha valakinek ez nem elég, akkor érdemes egy pillantást vetni küldönc-hősünk szerződésére, melynek végén leírják, hogy ha nem teljesítjük, akkor zsoldosokat küldenek utánunk, és levadásznak minket. Szerencsére azonban nincsen időhöz szabva a munka, így van bőven időnk visszaszerezni a platina zsetont.

Sajnos azonban Goodsprings-ből nem lehet egyenesen New Vegas felé menni… vagyis hát lehet, de esélyesen szanaszéjjel tépnek a veszélyesebbnél veszélyesebb állatok, ha megpróbáljuk. Épp ezért a fő küldetés egy kis kerülőre küldi a játékost, minek köszönhetően olyan érdekes helyekre tévedünk el, mint az éppen gengszterek megszállása alatt álló Primm, a valahogy kicsit üresnek tűnő Nipton, a hatalmas dinó-hőmérős Novac, no és persze ott van a gyönyörű Vegas is.

Mihelyst elérünk Vegas-ba kiderül, hogy természetesen többről van itt szó, mint egy egyszerű kézbesítői munkáról. A politikai helyzet ugyanis eléggé kényes, mivel mindenki csak magának akarja Nevada legnagyobb energiaforrását, a Hoover gátat. Köszönhetően főhősünk határozottságának és találékonyságának, mindenki az ő segítségét akarja, így tulképpen mi magunk dönthetjük el nem csak Vegas, hanem az egész régió sorsát.

Mellékküldetések

Ugyan a fő történet is rengeteg küldetésből áll, és sok felé utazgatunk majd miatta, a legtöbb településen akad egy-két ember, aki a segítségünkre szorul valamiben, legyen az sheriff keresés vagy óriáshangya-irtás. Fontos megjegyezni, hogy minden tettünk hatással van az adott városka lakóira, akik azután vagy jobb fognak szeretni, vagy rohadtul megutálnak.

Sokszor azonban még nem is kell emberlakta helyen járni ahhoz, hogy érdekes dolgokra leljen az ember. Ott vannak például az újra-felfedezésre váró vault-ok, amiknek többsége lakatlan, a különböző bányák a Mojave-t körülvevő hegyekben és az elhagyott gyár- illetve irodaépületek, melyekben a még mindig működő számítógépek tele vannak az ott dolgozók email-jeivel munkáról és magánéletről egyaránt.

És ha mindez nem érdekelné az embert, akkor irány egy Vegas-i kaszinó, ahol eljátszhatjuk az összes “pénzünket”, nézhetünk show műsort, vagy vehetünk magunknak egy prostit.

Frakciók

A Mojave-ban jelenleg több frakció próbálja megszerezni a hatalmat…vagy próbál csak egyszerűen túlélni. A frakciók lényege a játék szempontjából az, hogy megmutatják egy adott helyen mennyire szeretnek/utálnak, illetve hogy a fő szálon mégis kinek az oldalán állsz, ami nagyban befolyásolja a történet végét. Megpróbálok nem túl spoiler-esen és valamennyire objektíven írni a főbb frakciókról.

GoodspringsReputationVárosok – Egy-két városnak meg van a saját frakciója (Goodsprings, Novac, Freeside, The Strip). A városokkal egészen könnyű megszerettetni magad, mert amíg nem nyírsz ki mindenkit, emberien viselkedsz és mondjuk segítesz is, addig szeretni fognak.

NCRReputationNew California Republic – Az NCR, mint azt már fentebb leírtam, a demokratikus államra leginkább hasonlító nemzet jelenleg Amerikában (és talán a világon). Sok NCR katona állomásozik jelenleg a Mojave-ban, annak ellenére, hogy ez még hivatalosan nem a Republic területe. A játék alatt ők tartják a gátat. Fontos azonban megjegyezni, hogy az NCR sokszor a Vegas-i lakosokra próbálja erőltetni a saját értékeit (értsd adóit), ami a helyieknek annyira nem jön be, mivel nem nagyon kapnak cserébe semmit. Az NCR ugyanis annyi területet próbál egyszerre elfoglalni, hogy nincs elég embere arra, hogy biztonságossá tegye az utakat Vegas felé. A katonák többsége pedig azt kívánja, hogy bár inkább nukleáris tél lenne ehelyett a dög meleg helyett.

CaesarLegionReputationCeasar’s Legion – A  Colorado folyó keleti oldalán Ceasar légiója készül szép csendben a napra, amikor másodszor is megmérkőznek az NCR-ral a gáton, és ez alkalommal győzni akarnak. Alapvetően egy katonai állam és ugyan felszerelés és latin nyelvhasználat tekintetében valóban Rómára hajaznak, első pillantásra a felépítésünk jobb emlékeztet Spártára: a férfiak harcolnak, a rabszolgák dolgoznak. A különbség talán az, hogy a spártaiak nem bántak rosszul az asszonyaikkal, míg ezek a légiós tulképpen rabszolgaként kezelik őket. Azt azonban meg kell hagyni, hogy Ceasar keménykezű uralmának köszönhetően Arizona talán a legbiztonságosabb terület Amerikában.

NewVegasReputationMr. House – (Játékmenet szempontjából technikailag nem külön frakció, de azért szerintem annak kell venni.) Robert House nem más, mint New Vegas vezetője, aki rendőr-robotjain keresztül uralja a várost, és aki nem mellesleg felbérelte főhősünket a zseton szállítására. House-nak megvannak a maga elképzelései a Mojave-t illetően, és sem az NCR sem pedig a Légió nem részesei ennek. Ugyan az NCR és közte jelenleg béke van egy szerződésnek köszönhetően, mindkét fél tudja, hogy ez nem fog sokáig tartani.

WhiteGloveSocietyA kaszinók – Vegas kaszinói mind különbözőek és különböző csoportok vezetik őket (bár mind House-nak dolgoznak), és mindnek meg van a saját kis küldetése és története, amit többféleképpen is meg lehet oldani. Ha segítünk nekik, akkor egész Vegas jobban fog szeretni minket.

FollowersApocalypseReputationFollowers of the Apocalypse – Egy egészen nagy szervezet, mely NCR területen belül és kívül is tevékenykedik. Céljuk mások megsegítése, legyen szó orvosi ellátásról vagy oktatásról. Mindenkinek segítenek, akinek szüksége van rá, és azt kell mondjam, hogy a Fallout világában talán ők az egyetlen valóban társaság. Bár ez a jóság némi naivitásból fakad, meg abból, hogy ők semmiféle hatalmat nem próbálnak megszerezni maguknak. Ők csak segítenek.

BrotherhoodOfSteelReputationBrotherhood of Steel – A BoS egy egészen hosszú múlttal rendelkező társaság, hosszabbal, mint az NCR. Tömören: egy zárt közösség, mely a bombák után alakult, céljuk hogy megvédjék az emberiséget mindenféle “fejlett technikától”, mivel véleményük szerint ez volt felelős a világ pusztulásáért. Kifejezetten zárkózottak, ritkán kommunikálnak (nem fegyverrel) idegenekkel, nem igazán vesznek be új tagokat. Sokszor kerülnek összetűzésbe az NCR-ral, és ugyan a BoS jobb fegyverekkel, páncéllal és tudással rendelkezik, létszámukat tekintve jóval az NCR mögött vannak. Nem áll jól a szénájuk.

Ezeken kívül van még jó néhány érdekes csoport a Mojave-ban, akiket érdemes felkeresni, de ők a legfontosabbak. Jah, és ha az NCR, vagy a Legion, vagy a Followers, vagy a BoS igazán megkedvelnek téged, akkor kapsz kulcsot az egyik titkos bunkerükhöz, ahol egy csomó jó cuccot tárolnak a számodra.

Csapattagok

Hősünknek nem kell egyedül megtennie a hosszú és veszélyes utat Vegas felé, hanem magunk mellé fogadhatunk egy humanoid és egy non-humanoid csapattagot (alapból két humanoid nem lehet egyszerre a csapatodban). Ezek a csapattagok velünk harcolnak, segítenek hozni a cuccainkat, és persze lehet velük beszélgetni is, meghallgatni életük történetét, ami sokszor egészen érdekes küldetésekhez vezet. (A karaktereket azon sorrendben írom le, ahogy általában én szoktam velük találkozni.)

ScreenShot286

ED-E

ED-E (ejtsd Edi) egy kis lebegő robot, aki belül esélyesen 4 dimenziós, mivel képes vagy 3-4 rakétalövőt utánunk hurcolni. Velem Primm-ben találkozunk először, ahol össze kell raknunk, mielőtt a miénk lehet. ED-E kifejezetten hasznos, ugyanis amíg velünk van, a távoli ellenségek is feltűnnek az iránytűnkön, és ha közel jönnek, ED-E harci muzsikával jelez. Plussz a Lonesome Road DLC-nek köszönhetően ED-E segítségével bárhol barkácsolhatunk bármit, illetve bármikor újratölthetjük az üres töltényhüvelyeinket.

ScreenShot269

Rose of Sharon Cassidy

Egy NCR területről érkező karaván tulajdonos, akivel a Mojave Outpost kocsmájában találkozhatunk, ahol épp whisky-be fojtja bánatát. Cass az egyik legbeszédesebb csapattag, aki folyton dumál, még akkor is, ha nincs csata. Remekül bánik mindenféle puskával, de leginkább a shotgun illik hozzá. Jellemét tekintve szókimondó, de nincsen problémája hősünkkel, amíg jó a karmánk. Cass szeret inni, így amíg vele utazunk annyi whisky-t ihatunk, amennyit akarunk (vagyis leginkább amennyink van), és nem lesz semmilyen negatív hatással ránk.

ScreenShot267

Craig Boone

Egy volt NCR sniper, akivel Novac-ban találkozunk. Miután segítettünk neki egy személyes problémájában, mellénk szegődik, ha akarjuk. Tudni kell, hogy Boone utál minden légióst, de annyira, hogy ha meglát egyet, egyből lő. És ha hősünk kapcsolata légióval jó, akkor lelép a francba. Remekül bánik mindenféle puskával, és míg velünk van az iron sight használata alatt minden ellenfelet pirossal megjelöl nekünk. ED-E-vel együtt nagyon hasznos csapattag, bár annyira aktív, hogy sokszor vége a csatának mielőtt még mi magunk fegyvert rántanák lol. Jellemét tekintve szűkszavú, nehezen bízik a másokban, és eléggé sok problémája van, amikről persze nem nagyon akar beszélni…eleinte.

ScreenShot196

Veronica Santangelo

Egy fiatal lány, Kaliforniából, akivel 188 Trading Post-nál találkozunk. Tulképpen ő szólítja le hősünket, és kérdezi meg, hogy merre tartunk, és hogy mellesleg jöhet-e ő is, mert bárhol lenne inkább, mint itt. Jah, és mellesleg ő a Bortherhood of Steel tagja. De kicsit eltér a gondolkodása a többi tagétól, és sokkal szociálisabb, mint bármilyen más BoS tag. Veronica-t kifejezetten érdekli, hogy a különböző közösségek hogyan élnek ebben a post-apokaliptikus világban, és abban reménykedik, hogy ebből tanulva valahogy segíthet a BoS-nak, ami eléggé küszködik jelenleg. Skill-ek terén Veronica nagyon jól tud ütni, és még szereti is. És profi módon tud szétszedni és összerakni dolgokat bárhol, mint ED-E.

ScreenShot297

Rex

Egy cyberdog, akivel Freeside-ban találkozhatunk. Rex már eléggé idős, 2072-ben született színtiszta kutyaként, majd később lett félig robot. Azóta gazdái folyamatosan cserélik az agyát, ha már túl öreg, így tulképpen szinte örök életet biztosítva a kutyusnak. Amíg Rex velünk van, iron sight használata alatt zölddel jelöl meg minden olyan helyet, ahol ételt, gyógyszert meg ilyeneket használhatunk. Rex még barátságos üzemmódban is eléggé agresszív, és megtámad mindenféle élőlényt, még akkor is, ha mi azt észre sem vettük, így sokszor megesik, hogy először hallunk egy hangos ugatást a hátunk mögül, de mire odafordulunk Rex már elrohant kitudja merre. Mellesleg nem szereti a patkányokat és a kalapokat.

ScreenShot258

Raul Alfonso Tejada

Egy mexikói ghoul, akivel Black Mountain egyik épületében találkozhatunk. Raul még a háború előttről való, és ahogy ő maga mondja, mostanra már csak egy “öreg ember”. Jah, csak egy öreg ember minimum 92-es Gun skill-el… Raul amellett, hogy jól bánik a pisztollyal, és érdekes történeteket mesél arról milyen volt az élet közvetlen a bombázás után, remek szerelő is, és amíg velünk van lassabban használódnak el a cuccaink.

ScreenShot296

Arcade Israel Gannon

Egy fiatal kutató orvos, a Followers of the Apocalypse tagja. Arcade különböző okokból követheti főhősünket: meggyőzhetjük, hogy a Mojave-t járkálva több jót tehet, mint a sátrában ülve; illetve ha karakterünk nem rendelkezik túl sok IQ-val, akkor megállapítja, hogy nekünk tényleg szükségünk van segítségre😀 Arcade alapvetően nem szeret magáról beszélni, de mindezt eléggé szarkasztikusan teszi, ráadásul különböző helyszíneken érdekes információkkal tud minket ellátni. Csatában alapvetően lézer/plazma fegyvereket használ kifejezetten jól. Amíg velünk van a stimpak-ek és mindenféle gyógyító eszközök jobban hatnak ránk.

ScreenShot206

Lily Marie Bowen

Egy Nightkin, akivel Jacobstoen-ban találkozhatunk. A többi Nightkin-nel ellentétben Lily egyáltalán nem ellenséges, sőt elsőre az unokájának néz minket, és azt akarja, hogy pusziljuk meg… Lily jellemét tekintve a tipikus nagymama, leszámítva a nightkin-ekre jellemző skizofréniát, ami csatában néha erőszakossá teszi. De nem gáz, mert van gyógyszer, amit szed rá. Amíg Lily velünk van, a Stealth Boy-ok tovább kitartanak, és a lopakodásból indított támadás is erősebb. (Nightkin-ekről bővebben itt.)

Én általában ED-E-t mindig viszem magammal, jobban szeretem őt, mint Rex-et. Hogy ki mást viszek magammal, az általában hangulatfüggő. Sokszor Cass-t szoktam, mert ő legalább néha-néha beszól valamit, vagy Veronica-t, hogy legyen egy közelharcos karakter is a csapatban, mivel én általában pisztoly/puska párti vagyok.

A játékmenet

A játék játszható FPS-ként vagy TPS-ként, bár szerintem érezhetően inkább FPS-nek szánták, szóval érdemes leginkább úgy játszani.

A karakteralkotásnál először is meg kell adnunk a szokásos dolgokat: név, arcfelépítés, frizura, hajszín stb. Ezután elosztjuk a karakterünk SPECIAL pontjait (magyarul erő, ügyesség, intelligencia meg ilyenek). Ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy nem érdemes egyiket sem 10-esre felvinni, mert később még adhatunk hozzájuk implantátumokkal és perk-kel, és sok ruha/páncél meg egyéb kiegészítők is adnak hozzá. Én alapvetően nő karakterekkel játszom, úgyhogy többnyire leviszem a fizikai erőt 4-re, és inkább a karizmára és intelligenciára nyomok. De ez persze csak az én elképzelésem. Majd a SPECIAL után egy érdekes asszociációs teszt majd a Rorschach teszt alapján a játék megpróbálja behatárolni, hogy karakterünk milyen képességekben lehet jártas. Szerencsére azonban engedi, hogy változtassunk ez eredmény. Itt először választanunk kell két tulajdonságot a karakterünk számára. Érdemes a Wild Wasteland-et választani egyiknek, mivel akkor egy csomó humoros dologba botolhatunk kalandozásaink során. Én másiknak általában a Small Framed-et választom, amitől gyorsabb lesz a karakterem viszont könnyebben törnek a csontjai…de szerintem ez pont illik egy 4-es erővel rendelkező nőhöz. Majd bejelölhetünk egy pár képességet, amiben szerintünk a karakterünk jó. Itt dől el tulképpen hogy mivel akarunk harcolni. Ha pisztoly/puska, akkor Gun, ha lézer, akkor Energy Weapons stb. De persze érdemes megjelölni pár nem harc specifikus képességet is. Speech egészen fontos az olyan karakternek, akik nem feltétlen akarnak mindent csatával megoldani. Lockpick, Sneak, Science arra kellenek, hogy lopni, kódot és zárat feltörni tudjunk. Nem kell azért ezzel sokat problémázni, a legtöbb küldetés sokféle módon megoldható, úgyhogy mindenféle karakternek van esélye végigvinni a játékot.

Ezek után van még egy fontos döntés, amit meg kell hoznunk: akarunk-e Hardcore módban játszani? Ez jelen esetben nem a legnehezebb nehézségi fokot jelenti, hanem azt, hogy kicsit realisztikusabb lesz a játék: karakterünk könnyebben sérül, rendszeres időközönként kell ennie, inni, aludnia, és a töltényeknek is súlya van. Mindenképp érdemes kipróbálni a dolgot egyszer, bár én spec hamar ráuntam, és inkább csak idegesített a dolog, ezért kikapcsoltam.

Karakterünk harc terén többféle irányba mehet: használhat pisztolyt/puskát, lézer/plazma fegyvereket, kést/fejszét/kalapácsot, dinamitot/kézigránátot, vagy akár a saját két öklét. Bár a játékban a pusztakezes harc nem teljesen pusztakezes, mivel magunkra vehetünk boksz-kesztyűt és egyéb dolgokat, de még így is egy egészen hasznos skill, mivel a kaszinókban pl. belépéskor elkobozzák a fegyvereinket, úgyhogy ha nem elég jó a Sneak skill-ünk, vagy nincs spéci eldugható fegyverünk, akkor csak az öklünkre hagyatkozhatunk.

Szintlépéskor a sok képesség között úgy osztjuk el a pontokat, ahogy akarjuk, és még választhatunk is magunknak egy “perk”-et minden második szintnél, amik érdekesebbé teszik a játékot.

A játék maga valós időben megy (bár megállítható csata közben, ha az invetory-ból akarunk valamit), de lehetőségünk van arra is, hogy ahelyett, hogy saját célzó képességünkre hagyatkoznánk, egy pillanatra megállítjuk a játékot, VATS üzemmódba lépünk, és megadjuk, a karakterünknek, hogy az ellenség melyik testrészére lőjön és hányszor (fej fej fej fej fej fej). Ez persze AP pontokba kerül, szóval csak limitáltan használható.

A DLC-k

A DLC-kről megpróbálok nem ilyen hosszan írni (a pre-order cuccokról egyáltalán nem írok), szóval ezek inkább csak egy spoiler-mentes vélemények lesznek. Sokan szokták kérdezni, hogy milyen sorrendben érdemes őket játszani. Szerintem a legcélszerűbb, abban ahogy kijöttek, vagyis: Dead Money > Honest Hearts > Old Wolrd Blues > Lonesome Road. Bár az Honest Hearts játszható a DM előtt, mivel az annyira nem függ össze a többivel, de LR mindenképp maradjon a végére. És szerintem érdemesebb a DM-et előbb játszani mint OWB-t, mert így több WTF pillanatunk lesz OWB alatt.

Dead Money

ScreenShot285

Hősünk hall egy különös rádióadást, ami egy meghívó a Sierra Madre kaszinó megnyitójára. Mikor azonban megtaláljuk az adás forrását, hirtelen elgázosítják a termet, és mi eszméletünket veszítjük. Egy különös helyen térünk magunkhoz, a Sierra Madre kaszinó-t körülvevő villában az összes felszerelésünk nélkül, és egy robbanóanyagot tartalmazó fém pánttal a nyakunkon. Kiderül, hogy azért raboltak el minket, hogy segítsünk elrablónknak betörni a Sierra Madre-ba. Függetlenül attól, hogy mi mit szeretnénk tenni, segíteni kell nekünk, mivel ő távolról képes felrobbantani a nyakpántunkat. Nem vagyunk azonban egyedül, egy nightkin, egy néma lány és egy idős ghoul segítenek nekünk túlélni ebben a mérgező levegővel és veszélyes lényekkel teli villában.

Sokan nem szeretik a DM-et, mert hogy a játékmenet idegesítő. Bevallom, ezt valamilyen szinten megértem. A levegő egyes helyeken mérgező; a villa lakóit csak úgy tudod kinyírni, ha feldarabolod őket; és ott vannak a rádiók, amik ha közel mész felrobbantják a nyakpántod, ráadásul van fedett (értsd elpusztíthatatlan) rádió, meg szétlőhető, de a szétlőhetőből is van olyan fémes kinézető, meg barna, ami teljesen jól beleolvad a háttérbe, ezért rohadtul nehéz észre venni. Szóval igen, van néhány idegesítő dolog DM-ben, de szerintem a történet és a karakterek vannak annyira érdekesek, hogy egy kárpótoljon minket. Ráadásul az én kedvenc karakteremnek gondolkodás mód terén a DM egy forduló pont, szóval szerepjáték szempontból is fontos.

Honest Hearts

ScreenShot214

Hősünk részt vesz egy karaván úton, mely a Mojave-től északra, Zion-ba tart, ahol egy New Canaan nevű várost próbálnak elérni. Sajnos, amint elértek Zion-ba, a White Legs törzs harcosai rajta ütnek a karavánon, és mindenki meghal, kivéve téged. Szerencsére a Zion-ban élő ként másik törzs (Dead Horse és Sorrows) sokkal barátságosabbak, és szívesen segítenének neked visszajutni Vegas-ba, de kicsit elfoglaltak azzal, hogy a White Legs-ek megpróbálják kiirtani őket. Ha segítesz nekik, ők is segítenek. Jah, és találkozol Joshua Graham-mel, aki Ceasar jobb keze volt. Hangsúly: volt.

Történetét tekintve a HH küldetései nem túlzottan érdekesek, viszont maga Zion egy gyönyörű hely, szép zöld kontraszt a Mojave sivatagához képest. És a barlangokban elrejtett számítógépeken található log-okból kerekedik ki talán a legmeghatóbb történet az egész játékban. Plusz a DLC alatt és a végén is találunk egy csomó jó cuccot, mint pl. Joshua spéci .45-ös automata pisztolyát, meg maga Joshua ruhája is egészen király (lásd kezdő kép), és még sok más faja cuccot.

Old Wolrd Blues

ScreenShot215

Hősünk, a kis kocka, egyik éjjel azzal a céllal indul el, hogy megnézzen egy éjféli filmvetítést. Vetítés helyett talál egy lezuhant műholdat, ami el teleportálja őt messzire. Mikor magához tér egy különös helyen találja magát, ahol találkozik 5 “tudóssal”. Kiderül, hogy a tudósok kivették főhősünk agyát, de meglepő módon némi Tudomány!-nak köszönhetően hősünk képes járni, beszélni, gondolkodni. Ennek ellenére azért szeretnénk visszakapni az agyunkat, csakhogy az eltűnt. A tudósok felfedik, hogy szerintük egy bizonyos másik tudós, aki folyton őket terrorizálja, lopta el az agyunkat, amíg ők nem figyeltek. Ha vissza akarjuk szerezni, akkor előbb nekik kell segíteni…

Az OWB egyszerűen fergeteges. Iszonyatosan poén, de egyszerre nehéz is (annak ellenére, hogy mint HH-ba, ide is hozhatod a saját cuccod), mivel az ellenségek szintje a miénkkel együtt növekszik. Kapunk egy csomó új fegyvert, egy új otthont, amiben sok olyan extra dolgot megtehetünk, amit egyik alapjáték-otthonban sem. Pl. tudunk növényeket termeszteni, üvegeket vízzel megölteni stb. Szóval kifejezetten hasznos a dolog. Az új fegyverek nem olyan rosszak, de én alapvetően nem vagyok oda az energia fegyverekért, és ez DLC leginkább ezekről szól. A leghasznosabb dolog, amit kapunk azonban nem más, mint a Stealth Suit, egy páncél, ami amellett, hogy beszél, figyelmeztet a közeledő ellenségekre még automatikusan stimpak-et is adagol nekünk, ha kevés a HP-nk. Az egyetlen baj vele, hogy szerintem iszonyat gagyin néz ki, úgyhogy én gyorsan kerestem hozzá egy mod-ot, amivel tulképpen egy másik ruha alatt hordja a karakterem😀

Lonesome Road

ScreenShot262

Ebben a végső DLC-ben hősünk végre szembekerül Ulysses-szel, a küldönccel, aki eredetileg szállította volna a platina zsetont, és akit említettek az előző DLC-k ben. Ulysses egy Divine nevű helyre hívja karakterünket, ahol még nem ismert veszélyek leselkednek ránk, és fény derül a saját múltunk egy részére is…

Technikailag ez egy egészen brutális DLC. Leginkább akcióra van kiélezve, de azért van benne egészen sok párbeszéd Ulysses-szel. Én kicsit olyan felemásan állok hozzá ehhez a DLC-hez, mert ugyan nem rossz a története, és egy remek befejezése az elvarratlan szálaknak az előző DLC-kből, de felveti azt a kérdést, amire még mindig nem kaptunk egyértelmű választ: hősünk amnéziás vagy sem? Mert állítólag ő jár a Divine-ban még amikor emberek lakták, most meg romokban hever, mégis a párbeszédből nagyon úgy jön le, hogy nem igazán érinti meg ez a fajta változás. Persze lehet, hogy csak le se szarja a dolgot… igazából, az én karakteremtől ez egészen reális. Mindegy… A lényeg, hogy a DLC nem rossz, bár a végső összetűzés Ulysses és hősünk között közel sem annyira jó, mint pl. a Jedi Exile találkozik Astrid-dal párbeszéd Kotor 2-ben (az annyira epic volt!). A DLC során szerezhetünk magunknak egy csomó faja páncélt (a végén kapunk egy személyre szabottat is), meg találunk pár érdekes fegyvert is, bár a rakétakilövő szerintem korántsem annyira hasznos, mint amennyire elsőre tűnik.

Gun Runners Arsenal

Ez a DLC tulképpen egy fegyver csomag, néhány új fajta tölténnyel, fegyver moddal és perk-kel. Csak azért említem meg, a kedvence fegyvereim ebből valók, és ugyanis 4 fegyvert tartok magamnál mindig. Egy Anti-Materiel Rifle-t, mert robbanó töltényekkel ez iszonyatosan FUN! Imádom, ahogy a deathclaw-k két métert repülnek😀 Másik, amit használok, a Medicine Stick, ami egy egészen cowboy feeling-es puska, és a Lil’ Devil 12.7 mm-es pisztoly. Jah, meg valami kést vagy ilyesmit vészhelyzet esetére. De a GRA-ban van még egy csomó egészen fun fegyver, bár elég drágák, de a játék közepe felé általában már mindig van rá elég pénzem.

Ami tetszett…

ScreenShot199

Ami a leginkább megfogott a játékban az a hangulat volt. Sokan panaszkodnak, hogy az egész túlzottan barna és narancssárga, de szerintem ez tökéletesen jól illik a sivatagi témához. Egyszerűen szeretek órákon át a sivatagban sétálni, és összeszedni mindenféle ehető vackot, és az Animal Friend perk-nek köszönhetően elsétálni minden veszélyes állat mellett anélkül, hogy megtámadnának. És szeretek felmászni valamilyen magas pontra, és onnan robbanó töltetes anti-materiel puskámmal kinyírni az úton rám váró banditákat.

Szerepjáték szempontjából is imádom ezt a játékot, mert nagyjából a Courier az egyetlen karakterem, aki mindenek előtt saját magára gondol, és nem a közösség érdekeire, szóval minden küldetést úgy végez el, hogy az neki valahogy jó legyen. Ez alatt nem igazán pénzt értek persze.

A játék története is kifejezetten bejött nekem, mert szeretem az ilyen politikai vitákat, ahol tulképpen egyik fél sem tisztán jó vagy rossz (annak ellenére, hogy a légió inkább rossz színben van feltüntetve), és nekünk magunknak kell mérlegelnünk, hogy melyik a legkevésbé rossz. SPOILER Én általában a Yes-Man endinget szoktam választani, mert teljesen őszintén, ha kicsi karakteremnek lehetősége van magához ragadnia a hatalmat (még ha csak átmenetileg is), megteszi. Plusz utálja az NCR-t, és a légióba nem nagyon illik bele, mint nő, House meg egy zsarnok. /SPOILER

A legtöbb karakter, akikkel beszélhetünk jól kidolgozott, és többségüknek megvan a maga véleménye a politikai helyzetről, amit szívesen feltárnak előttünk a saját élettörténetükkel együtt persze.

De a játékban a legjobbak a random történések, amik megesnek veled, míg a Mojave területén vándorolsz: egy nightkin megpróbál neked eladni egy ördögszekeret; míg gekkót vadászol hirtelen feltűnik mögötted egy deathclaw, és miután kiütötte a csapattagjaidat, te magad rohansz az életedért, és felhasználod az összes AP regenerációt serkentő drogodat, csakhogy el tudj sprintelni addig a távolban lévő épületig, mely menedéket nyújt.

Szóval ja, imádom ezt a játékot😀

ScreenShot16 Róka... ScreenShot176

ScreenShot195 ScreenShot239 ScreenShot170

Ami nem tetszett…

ScreenShot194

Sajnos még minden patch-et telepítve is a játék iszonyatosan bug-os, sokszor lefagy a loading screen-eken nekem, és néha kicsit beakad játék alatt is. Az ellenség valahogy sokszor képes beesni az út aszfaltja alá vagy valamilyen szikla belsejébe, ami egészen nehézkessé teszi a legyilkolásukat. Ez azonban nem csak az ellenfelekre jellemző, hanem a csapattagokra is néha, akiket így érdekes módon tudunk néha elveszíteni.

Míg fentebb már említettem egy deathclaw támadást, az semmi ahhoz képest, ha rátalálsz egy csapat cazador-ra. Ezek megmérgeznek és pillanatok alatt szétcincálnak, ha nem elég magas a szinted, és nincs egy shotgun-od, amivel szétlőhetnéd a szárnyukat.

És ha már fegyverekről esik szó, az iron sight textúra a legtöbb fegyveren iszonyatosan alacsony minőségű. Maguk a fegyverek egész jól néznek ki azért alapvetően, bár érdemes beszerezni valami fegyver retex modot, hogy még jobban nézzenek ki. Jah, és ami még idegesített eleinte, hogy legalább 4-5 különböző puskát kellett magammal cipelni arra az esetre, ha elfogyna az egyikhez a töltényem. Persze lehet újratölteni az üres hüvelyeket úgy, hogy szétszedek valami másik típusú töltényt, de ez annyira macerás, hogy az embernek általában nincs kedve hozzá. Szerencsére erre a problémára van megoldás, ugyanis a játék második felében ha Great Kahn-ok szeretnek minket, akkor az egyik kereskedőjük rengeteg ammo-t hajlandó eladni nekünk…de persze a boltja olyan rohadtul eldugott helyen van, hogy amikor először játszottam, nem vettem észre.

De talán ami a legnagyobb gond a játékkal (és nem technikai probléma), az maga Vegas. Az alapjáték Vegas-a nem valami szép. Persze a kaszinók jól néznek ki meg minden, de mivel 3 különböző fallal (loading-screen) elválasztott részre van leosztva, ezért korántsem tűnik olyan nagynak, mint ahogy mindenki mondja. Ráadásul magukban a kaszinókban sincsenek sokan. Mindez persze nem olyan iszonyatosan nagy probléma, csak nem lesz az a “tyűha” érzésünk, amikor belépünk Vegas-ba.

Mindezek ellenére a játék persze jó, csak néha kicsit idegesítő.

Mod-ok, amiket érdemes használni

Alapvetően az az ideális, ha valaki először végigjátssza  a játékot mod-ok nélkül, de mivel az FNV egészen hosszú, megértem, ha valakinek nincs kedve hozzá. Arról, hogy hogyan kell mod-ket telepíteni nem igazán írnék, ha valaki nem ismeri ki magát ilyen téren, olvassa el Gopher tutorial-ját. Fallout Mod Manager ftw!

New Vegas Script Extender (NVSE)

Ez talán a legfontosabb mod, amit az embernek telepítenie kell, mert nagyon sok mod, ami új funkciókat ad a játékhoz ezt fogja használni.

New Vegas Bounties 1-2.

Egy egészen érdekes küldetés csomag, melynek során hősünk fejvadászként keres magának pénzt. És ugyan meg van minden célpontunknak a saját története, az egész küldetés átfogó történetéről sem szabad megfeledkezni, mely érdekes összeesküvéseket foglal magába.

Egy nagyon jól elkészített mod, szépen megszerkesztett hátterekkel, érdekes karakterekkel és szinkronnal. Bár a szinkron az első csomagban még annyira nem jó, a NVB 2-ben már kifejezette az. Érdemes kipróbálni, ha az embernek már nincs nagyon más dolga a játékban, vagy ha gyorsan szeretne pénzt és XP-t szerezni.

Project Nevada

ScreenShot271

Szintén egy nagyon fontos mod, ami rengeteg új funkciót ad a játékhoz, és aminek segítségével testre szabhatjuk a játék nehézségét is. Pl. megadhatjuk, hogy milyen gyorsan fusson a karakterünk, mennyire legyen sebezhető, mennyi felszerelést bírjon el stb. Plusz a zárak, amiket nem tudtunk feltörni, felrobbanthatóak lettek (valami, ami nem volt benne az alapjátékban, annak ellenére, hogy ez már a Kotor 2-ben is benne volt). A sisakok és szemüvegek kitakarják a látóterünk egy részét (mint ahogy a valóságban tennék), viszont a legtöbb sisakhoz van beépített éjjellátó funkciója, ami igazán hasznos éjszakai harcok során. És még rengeteg más funkció, amiket nem sorolok fel.

Ez egy “mindenképp kell” kategóriás mod. Sokkal élvezetesebbé teszi a harcot, és érdekesebbé magát az egész játékot.

Willow – A Better Companion Experience

ScreenShot263

Ez a mod ad a játékhoz egy fiatal lányt, Willow-t Primm-től délre, akit beszervezhetünk csapattagnak. Willow tudja az alap csapattag funkciókat, és pluszban még egy csomó extra dolgot. Tud például szabad ég alatt kérésre tábortüzet rakni, vagy akár főzni is a számunkra. Jól bánik a puskával, de megtanítható pusztakezes harcra is. Willow-nak megvannak a saját küldetései, aminek a teljesítése során egyre közelebb kerülünk a lányhoz, és végül legjobb barátok leszünk, vagy akár többek is.

Egy nagyon jól elkészített mod, amit érdemes kipróbálni. Ha valakinek nem megy az agyára Willow hangja, akkor érdemes mindig magunknál tartani őt, mivel ő nem számít bele az 1 humanoid limitbe a csapattagok terén. Sőt ha ezt a mod-ot telepítjük, még szerezhetünk magunknak egy kutyát is, J. T.-t, aki szintén nem tartozik bele a csapattag limitbe, így akár 4 csapattagunk is lehet egyszerre. Bár szerintem ez egy kicsit overkill, úgyhogy én általában haza küldöm J.T.-t, hogy ott várjon rám. Willow maga érdekes karakter, kicsit naivnak tűnik elsőre, de azért mégis képes egymagában kinyírni egy csapat gekkót. Meg én kifejezetten szeretem a random beszólásait és az éneklését. Plusz amíg velünk van egészen sokat ad a Speech és Barter skill-ekhez. Jah, és magunkkal tudjuk vinni bármelyik DLC kalandunknál, bár szerintem nem érdemes, főleg DM-nél nem.

BEWARE OF GIRL Type 3 HiRez HiDetailed Replacer 

34702-1-1287523154

Ez egy női test textúra és alak változtató mod, aminek köszönhetően a játék összes női karaktere vékonyabbnak és anatómiailag valami korrektebbnek néz ki. Plusz, ha egy női NPC leveszi a ruháját, akkor most már tényleg meztelen lesz. Ez persze annyira nem fontos, de ha már felbérelek egy prostit, akivel a szex úgyis csak egy fekete képernyő, akkor legalább előtte vetkőzzön pucérra. Plusz a női testek tényleg jobban néznek ki.

Van férfi megfelelője is a mod-nak, de nekem annyira a pasik testével nem volt gondom, szal azt nem használom.

Type 3 Body and Armor replacer

Ez a fentebb említett mod kiegészítője illetve non-nude verziója. Ennek köszönhetően a játékban fellelhető legtöbb ruha/páncél már a Type 3 testalakot fogja használni.

A DLC-k során talált cuccokhoz külön mod-ok kellenek.

Underground Hideout New Vegas

Egy új földalatti otthont ad a játékhoz, amit egy érdekes, kissé Portál beütésű küldetés során kell megszereznünk. Maga bunker több részből áll. Az első szinten van a nappali, ahol különböző quest-ekhez kötött díszítések jelennek meg, van még egy konyha is, ahol főzhetünk, vagy csak kipakolhatjuk az összeszedett cuccainkat, a kertben növényeket termeszthetünk, a laborban van egy auto-doc, ami gyógyítás mellett még plasztikai sebész is, és a polcokon elraktározhatjuk a különböző gyógyszereinket. Amikor persze azt mondom, hogy polcokra lehet tenni dolgokat, akkor azt úgy értem, hogy gombnyomásra automatikusan az inventory-ból először különböző feliratozott tartókba kerülnek a cuccaink, ahonnan egy újabb gombnyomással szépen dekoratívan a polcon landolnak. Az első szinten van még továbbá a hálószobánk is, meg egy újságos stand a könyveink és magazinok számára, plusz egy akvárium, jacuzzi és egy fal, ami mutatja, hogy milyen frakciókkal találkoztunk.

ScreenShot273 ScreenShot274 ScreenShot275

ScreenShot276 ScreenShot277 ScreenShot278

ScreenShot279 ScreenShot280 ScreenShot281

Az alsóbb szinteken van egy fegyvertár, ahova már az előbb említett módon ki tudjuk tenni a fegyvereinket és töltényeinket; egy bemutatóterem, ahol próbababákat felöltöztethetünk azokba a cuccokba, amiket mi nem hordunk; a reaktor, amit néha újra kell tölteni.

ScreenShot245 ScreenShot246 ScreenShot283

A bunkernak még van egy külön háló része a csapattagok számára is.

Őszintén, ez a legjobb otthon egy karakter számára, még az OWB-s otthonnál is jobb. Csak az OWB-s otthon beszélő gépei hiányoznak belőle…de hát semmi sem tökéletes.

Nevada Skies

ScreenShot154

A legjobb időjárás mod FNV-hez. Szebbé teszi az égboltot, random időközönként esőt, vihart, homokvihart kreál, sötétebbé teszi az éjszakákat. Hogy a csapadék és a vihar milyen rendszerességgel jöjjön azt a menüben mi magunk szabhatjuk meg, és az éjszaka sötétsége is állítható.

Emellett az URWLified verzió élénkebbé teszi a játék színeit, de nem túlzottan, szóval szerintem érdemes azt használni.

MTUI

34902-2-1287703328

Egy egészen egyszerű kis mod, aminek a célja, hogy az FNV írott szövegei nagyobb részeken jelennek meg, mivel eredetileg sok kihasználatlan hely volt a képernyőn. Kifejezetten hasznos, mivel a Pip-Boy felületére is kihat. És ha valaki még betűtípus módosító mod-ot is akar telepíteni, akkor ez mindenképp kell mellé.

ELECTRO-CITY – Relighting the Wasteland

ScreenShot150

A mod célja, hogy fő több villanypóznát helyez el az út mentén, így segítve az éjszaka utazókat (kifejezetten hasznos ha a Nevada Skies sötét éjszakai beállítását használjuk), és új világítás kölcsönöznek sok helynek pl. Helios One és Vegas. Érdekesség még, hogy ezek a dolgok nem csak úgy belekerülnek a játékba, hanem az út mentén folyamatosan találkozhatunk Electro City mérnökökkel, akik dolgoznak (vagy épp 5 perc szünetet tartanak), sőt utazásunk során még a bázisukra is rátalálhatunk.

Az éjszakai fények sokkal szebbek ennek a mod-nak köszönhetően, mindenképp érdemes telepíteni.

Official Pipboy Readius – New Vegas Edition

ScreenShot264

Ha valakinek elege lenne a karakterünk csuklójára rakott Pip-Boy-ból, vagy csak szeretne visszatérni a Fallout 1-2-es verzióhoz, itt a megoldás. a Pipboy Readius leveszi az eszközt, és egy tablet-tel helyettesíti. A funkciója teljesen ugyan az, és az NPC-k még mindig azt mondják, hogy a csuklódon van, de ezt leszámítva remek kis mod.

Én a Vegas Veteran skin-t használom hozzá.

New Vegas Restoration

ScreenShot137

Egy remek mod, ami szebbé és érdekesebbé teszi Vegas-t. Először is, eltávolítja a falakat, és így egymásba nyitja Vegas összes részét, megtisztítja a helyet, ad több NPC-t, és még néhány új helyet is. Egy szó mint száz, olyanná teszi Vegas-t, amilyennek lennie kellett volna.

Ez is egy “must have” mod, bár néhol kicsit bug-os és feltűnnek falak Vegas-ban, amiken keresztül tudsz menni. Jah, és figyeljünk arra, hogy amikor először tesszük a lábunkat Vegas-ba, akkor deaktiváljuk ezt a mod-ot, különben Victor nem jön oda hozzánk, ez pedig küldetés szempontból fontos.

Primary Needs HUD

38538-1-1306847213

Ha valaki Hardcore módban akar játszani, akkor ezt a mod-ot mindenképp érdemes használni, ugyanis kijelzi a különböző szükségleteinket.

Immersive HUD

Ennek a HUD mod-nak a lényege, hogy a HUD egyes elemeit el lehet tüntetni, mivel általában nincs rá szükségünk, de könnyen előhozhatóak gombnyomásra, vagy ha akarjuk, akkor csata kezdetén, fegyver előrántás során stb.

Kifejezetten szeretem ezt a mod-ot, mivel egy sivatagi séta során nem kell folyamatosan tudnom, hogy mennyi HP-m, AP-m van és mennyi töltény van a fegyveremhez. Ezeket elég ha csata alatt látom, ezért általában el szoktam őket rejteni, és csak az iránytűt hagyom elöl.

Adjustable HUD

A mod lényege, hogy a HUD részeit bármerre el lehet mozgatni a képernyőn, így nem kell mindennek alul lennie.

Szerintem a legpraktikusabb az iránytűt felül középre vinni a többi cuccot meg kivinni a széléra, mint az látható a bejegyzés screenshot-jain.

Unified HUD Projekt

Ha több HUD mod-ot is telepítettünk, akkor érdemes a végén ezt is feltenni, mivel ennek a mod-nak a célja, hogy a többi HUD mod szépen tudjon egymás mellett működni.

The Mod Configuration Menu

ScreenShot261

Egészen sok mod használja már ezt. Lényege, hogy az ESC lenyomásával felhozott menüben van egy Mod menü opció is, ami alatt könnyen változtathatók a telepített mod-jaink beállításai.

Radio New Vegas – The Secret Stash

A játékban a Radio New Vegas rádiócsatorna eléggé bug-os, és általában csak egy-két dalt játszik. Erre megoldás ez a mod, ami rengeteg új dalt ad a rádió listájához, amik nem csak hogy illenek a játék hangulatához, hanem a címük egy-egy quest neve is, módosítva egy kicsit néhol (pl. dalcím Beyond the Reef, quest név Beyond the Beef).

Szerintem nincs annál jobb, mint amikor egy bizonyos küldetést csinálsz, és megszólal a névadó dal a rádión😀

Lucky 38 Casino Marker

Egy egyszerű, de kifejezetten praktikus mod, ami külön bejelöli a térképünkön a Lucky 38-at és a többi kaszinót, így egyből oda érkezhetünk fast-travel segítségével, nem csak a külső kapuhoz.

Portable Bedroll

Ez a mod felszedhetővé teszi a játékban található hálózsákokat, amiket eltehetünk, majd bármikor elővehetünk, kihajthatunk, és aludhatunk rajtuk. Őszintén nem értem, hogy ilyesmi miért nem volt az alap játékban, hanem egyszer csináltak Hardcore módot…

Hát asszem ezek lennének a fontosabb mod-ok. Emellett még érdemes körülnézni a NewVegasNexus-on, mivel van egy csomó érdekes ruha és fegyver mod fenn. Pl. a nyitó kép egy enyhén színezett screenshot, amin az én karakterem Joshua Graham ruháját viseli, és mod-dal adtam hozzá a kalapot, a napszemüveget, a kendőt és a kesztyűket😀 Emellett még találhatunk ott rengeteg high res texture mod-ot, amik szebbé teszik a játékot. Szóval ha valakinek elbírja a gépe, akkor azokat is érdemes kipróbálni.

Úgy tűnik, hogy egy-két mod nem elérhető Nexus-on, mert moderálás alatt vannak vagy mi. Ha valakinek kellene valamelyik, szóljon, és megpróbálom feltenni valahova.

Összefoglalás

Mindent egybevéve a bug-ok, fagyások és alacsony minőségű textúrák ellenére ez egy igazán remek játék, amihez társul egy igazán jó és tehetséges modder közösség, akik elszántan még jobbá akarják tenni a játékot. Ugyan még nem tudom, hogy az Ultimate verziója a játéknak kishazánkban mennyibe fog kerülni, de esélyesen meg fogja érni az árát🙂

PS.: A képek, amik nem saját készítő screenshotok, mind a The Vault nevet viselő Fallout wiki-ről vagy NewVegasNexus-ról vannak.

7 hozzászólás to “Fallout: New Vegas–játékleírás, vélemény, mod-lista”

  1. yuriyuri április 22, 2012 - 8:14 du. #

    A yuri téma már nem érdekel?

    • Sunyi Nyufi április 22, 2012 - 8:46 du. #

      Eléggé off-topic kérdés, de alapvetően nem nézek mostanában animét, de mivel a legutolsó anime amit befejeztem a Mahou Shoujo Madoka volt, nem modanám, hogy már nem érdekel a yuri téma.

      És hogy valami köze is legyen a blogpost-hoz az egésznek, FNV-ben a karakterem ha jól emléxem 3 csajjal is összejött ;D

      • Márk Blahó március 3, 2013 - 12:52 du. #

        nagyon köszönöm ezt a sok modot számomra igen hasznos volt de sajnos néhány modhoz az oldal prémiumos regit kérd ami persze nem ment😛 de ha tudnál segíteni ezzel kapcsolatban azt nagyon meg köszönném :,,3

  2. Titokövezi április 8, 2013 - 6:54 du. #

    Üdv.:)

    Ahogy olvasgattam mindenki a nagy véletlennek (ami nincs) köszönheti, hogy ide keveredett, ahogy én is..kirakták a blogodat egy helyen, ebben a témában és bumm. Így lett a chocapic, valamint kerültem én is ide. Némileg szkeptikusan kezdtem el olvasni, mondván “na, ebből se fogok lényegi információt kinyerni..” Aztán egy gigantikus méretű pozitív csalódáson mentem keresztül..nem játszottam még vele, bár meg van, de mivel érdekel a sztori és a nyelvi területeken nem éppen állok úgy, ahogy kéne..kivéve az olaszt, deee ne menjünk bele..várom a magyarítást, addig pedig informálódom.:) Nagyon tetszik, hogy..olyan írt, aki egyrészt ért is a játékhoz, valamint ki is tudja fejteni a mondanivalóját, magasabb szinten. Emellett nagyon pozitív a saját vélemény leírása is, objektíven indulsz neki mindennek, pozitív és negatív részét is kiemeled. Ami (számomra) nagyon fontos volt, hogy a “társkarakterekről” sok információt kaptam, a DLC leírások, mire számíthatok, valamint a modok is tetszenek, bár elsőként kezdjek neki..:)
    Összefoglalva ez egy remek írás, örülök, hogy a “véletlennek” köszönhetően ide kerültem.

    További kellemest, bármi legyen is az.:)

    U.i.: Az a karaktered igazán élvezhette az FNV-s életet.:D

  3. Paprika Sándor május 4, 2013 - 2:20 du. #

    Nagyon tetszik amiket felraktál és jól írtad le a játékot! Rakj fel új tippeket ! Várom az új észrevételeidet ! Szerintem jó amiket itt csinálsz: Egy 25 éves srác .

  4. Horváth Zoltán március 23, 2014 - 4:52 du. #

    Üdvözlet!
    El keveredtem BIG MT-be,de nem tudok el teleportálni. Mert kell hozzá valami kis Transponder vagy mi. Le tudnád nekem írni hogy hol tudom ezt megszerezni?
    Köszönöm előre is!🙂

  5. Varga Gyula július 13, 2014 - 10:36 de. #

    Eléggé glitches sokszor Ed-e be ragad a hidden valley amikor lemegyünk a lépcsön és be akkad vagy a Veronica hidden valley oda szalad hangszoró hoz és azt mondja a hangszoróba hogy zero coming zero coming SEGITS! BE RAGADTAK!;(

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s